| Problem z odpaleniem. Upał ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 11:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wybacz, ale twoja diagnoza jest niespójna. Najpierw sugerujesz że mogą "puchnąć" tłoki podczas stania w korkach, a następnie że jest zaburzony (niedostateczny) przepływ powietrza, chłodzenia podczas jazdy. Jesteś chyba pierwszy który zarzuca deflektorom utrudnianie chłodzenia.
 |  
				| _________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
   I … nie jest to nabijanie licznika.
 
 Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
 
 Kupię trajkę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 14:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Być może i co z tego ? Jedno drugiego nie wyklucza. Silnik jest chłodzony powietrzem. Jak gonisz na autostradzie, a zdejmiesz strugę powietrza z cylindra, to otrzymasz to o czym pisałem. Zgadzać się z tym nie musisz. Po prostu kiedyś wyjdzie korba bokiem w czasie jazdy. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo ciekawa ta Twoja teoria. Ciekawe dlaczego osobą dużo jeżdżącym po mieście jeszcze nigdy nic bokiem nie wyszło. Chyba,że znasz takie przypadki. Chciałbym Ci przypomnieć,lub jeżeli o tym nie wiesz,poinformować,że silniki Yamahy chłodzone powietrzem są zabezpieczone przed przegrzaniem. W momencie osiągnięcia krytycznej temp. silnik gaśnie. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | kusy, jakie modele ? |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 19:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik. Ja taki przypadek miałem u Siebie podczas jazdy w korku. Kolega podczas parady . Po kilku minutach moto odpaliło. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 20:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | kusy, Wiesz dlaczego sprzęgło zanika ?
 |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Olej traci swoje właściwości pod wpływem wysokiej temp. Wiem do czego zmierzasz. Zgodzę się z Tobą,że odpowiedni olej to podstawa. Ja tylko poprosiłem żebyś podał przypadki rozwalonego silnika z powodu przegrzania. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-09, 11:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hm, to musi być gdzieś na schemacie elektrycznym jakiś miernik temperatury silnika/oleju. Trzeba sprawdzić. 	  | kusy napisał/a: |  	  | Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik. | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-09, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z niecierpliwością czekam na ten schemat |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-09, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja też, pomimo, że wiem, że czegoś takiego nie ma   |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-09, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | I ja również czekam. Pewnie ktoś kto wysnuł teorię samogaśnięcia znajdzie coś na poparcie tego co napisał. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-09, 22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jacek6, ale to Ty napisałeś  	  | Jacek6 napisał/a: |  	  | Trzeba sprawdzić. | 
 Ja sie nie zamierzam męczyć, ponieważ podzielam zdanie remol71,
 Swoją drogą, jak do tej pory w żadnej puszce, a są naszpikowane elektroniką jak dobry smalec skwarkami, nie spotkałem się z tym, że przy określonej temperaturze, dajmy na to 100 st. C komunikat : za 15 sekund wyłączę silnik, ryzyko zatarcia.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-10, 06:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja napisałem. Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ? Naszpikowane elektroniką puszki są chłodzone wodą, więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-10, 18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany. 	  | Jacek6 napisał/a: |  	  | więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem. | 
 
 
 wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym. 	  | Jacek6 napisał/a: |  	  | Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ? | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-10, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Jacek6 napisał/a:			  więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem.	 żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany. 
 
 
 Jacek6 napisał/a:			  Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ? 	 wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym.
 | 
 Zamontowany, ale gdzie ? W oleju ? Bo w przypadku wycieku to raczej nie w płynie chłodzącym ?
 Co do sprawdzania, złe wnioski.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-10, 23:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jacek6, a skąd podawana jest temperatura powyżej setki przy ubytku płynu na wskaźniku ? bo przecież  jest. Przecież nie musi od razu wyciec 100%, aczkolwiek jest i taka możliwość.  Z resztą to nie jest temat do rozważania, tylko to gdzie jest ten czujnik i w jakich warunkach odcina zapłon w Radku  Ja podzielam zdanie remola |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hopbec   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 53
 Dołączył: 23 Cze 2010
 Posty: 1772
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-11, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oldi jedź do Topika  a nie bijesz pianę |  
				| _________________ PROSPEED odzież motocyklowa www.sklep.prospeed.pl
 na odzież 10% zniżki dla forumowiczów na zawsze
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |