YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krotom
2011-04-21, 10:23
Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ?
Autor Wiadomość
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-10-30, 17:43   

Jedziesz na pierwszą z brzegu stacje diagnostyczną ( tam gdzie robi się przegląd rejestracyjny samochodu ) muszą tam mieć analizator spalin, jest on na pewno wyposażony w obrotomierz są przy nim takie cęgi którymi łapiesz za kabel od świecy ustawiasz że silnik 2 garowy i masz dokładne wskazanie obrotów
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-30, 17:47   

i koszt również niewielki za taka usługę.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-10-30, 20:42   

krzycho_r napisał/a:
Nasz prezes prowadzi serwis pił i kosiarek i korzystałem z tego cudownego ustrojstwa. Okropnie oszukuje ( w porównaniu z "normalny mobrotomierzem podpiętym na sztywno").

A może to ujstrojstwo, o którym piszesz jest gównianej jakości? Słyszałem inne opinie na ten temat...
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
krzycho_r 


Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 50
Skąd: Kolno
Wysłany: 2011-11-13, 13:40   

witek1965 napisał/a:
a te są już czterosuwowe, przynajmniej te porządne zaopatrzone w silniki Hondy, czy BS.


A tu masz rację i powiem wiency kosiarki 2t to Ty raczej nie kupisz jakieś 10 lat z okładem.Celowo tematu kosiarek 4t nie ciagnałem , bo ...
Serwisy (przynajmnie te mi znane ) nie ustawiają wolnych obrotów w kosiarkach 4T , bo jest to trudne do wykonania. Nie mowa tu o regulacji na cięgnie i składu mieszanki tylko wolnych. Cudeńko(regulator) mieści się wewnątrz skrzyni korbowej i automatycznie zwiększa obroty silnika , gdy ten jest obciazany.

Żeby nie być gołosłownym pojechałem do zaprzyjaźnionych serwisów(2szt) i trochę spędziłem tam czasu na regulacji i rozmowach.
- serwisy(te które odwiedziłem) nie posiadaja urządzeń/obrotomierzy do silników 4T , tylko dziela odczytane obroty przez dwa
- obrotomierz elektroniczny nie posiada przełaczników 2T/4T i ilości cylindrów
- obrotomierz stosowany do pilarek spalinowych 2T do ustawiania obrotów/ składu mieszanki(na krokodylek lub zbliżeniowo)
- obrotomierz jest mało dokładny - złapany krokodylkiem za przewód WN wskazywał w Jadzi od 900 do 2000 obrotów. po zakręceniu przewodu z krokodylkiem na przewód WN sinusojda zmalała , ale i tak odczyt nie wydawał mi się prawidłowy.

- obrotomierz pokazany przez vaaksa podpiety pod cewkę wydaje mi się najbardziej dokładny - w aucie z obrotomierzem wskazania się pokrywały.

Na stacji diagnostycznej nie byłem , być może posiadają tam urządzenia lepszej jakości.Nie chciałem drażnić diagnosty , bo na wiosnę obiecałem mu "ściszyc" Jadźkę , ale stało się zupełnie odwrotnie. :>
_________________
Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-11-13, 13:48   

krzycho_r napisał/a:


Na stacji diagnostycznej nie byłem , być może posiadają tam urządzenia lepszej jakości.Nie chciałem drażnić diagnosty , bo na wiosnę obiecałem mu "ściszyc" Jadźkę , ale stało się zupełnie odwrotnie. :>


No no nieładnie :klaps: kłamczuszek :hahaha:
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Waldi 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1229
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-11-13, 21:32   

Ja ustawiłem obroty "na ucho" tak jak mi się najbardziej podobało .
_________________
Dzisiaj jest pierwszy dzień reszty Twojego życia - bądź szczęśliwy/a
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-11-14, 20:50   

Waldi, w Dragu też tak zrobiłem w MSie już się tak nie da ;/
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group