Przesunięty przez: krotom 2011-07-04, 09:59 |
Złamane śruby w mechanizmie przeniesienia napędu |
Autor |
Wiadomość |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-04, 09:21
|
|
|
Wymontowany uszkodzony wałek atakujący przekładni i identyczny zamiennik z virago 1100.
Przekładnia zmontowana, czekam na uszczelniacze, szczególnie wewnętrzny umieszczony w kielichu. Ponieważ był zapieczony na wale, przy demontażu uległ uszkodzeniu.
P1010186.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 389 raz(y) 95.16 KB |
P1010179.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 408 raz(y) 149.92 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
krotom


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-07-07, 07:13
|
|
|
Jedno mnie w tym wszystkim jeszcze zastanawia vaaks napisał/a: | [...]Miał to być rutynowy przegląd przekładni kątowej ( tzw. kardana ).[...] | czyli co, nie miałeś jakichś dziwnych objawów i odkryłeś tę zerwaną końcówkę przez przypadek ? |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-07-07, 07:17
|
|
|
Nasuwa się następne pytanie, jak długo tak jeździłem ? |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3296 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-07-07, 16:51
|
|
|
Nie wiem czy było ale może się przyda
firma naprawiająca wały cardana |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-07, 16:59
|
|
|
krotom napisał/a: | czyli co, nie miałeś jakichś dziwnych objawów i odkryłeś tę zerwaną końcówkę przez przypadek ? |
dokladnie tak, zero objawów |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
dziekan_alzair

Rocznik: 2004
Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2011-07-07, 23:05
|
|
|
mnie ukręcił się wałek atakujący koszt naprawy 200 pln plus oryginalne japońskie łożysko 29 pln |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
 |
Pancernik


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-08, 11:59
|
|
|
Mnie właśnie wałek atakujący się zeszlifował i tuleja też oberwała. Naprawiałeś częściami z Virago? |
|
|
|
 |
dziekan_alzair

Rocznik: 2004
Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2011-07-08, 12:08
|
|
|
Dokładnie takimi z Virago na allegro i bazarach mozna dostac... |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-08, 20:23
|
|
|
Kilka moich fotek z naprawy przekładni - wymiany wałka atakującego.
1.
Odkręcamy wszystkie śruby
2.
wnętrze przekładni z wałkiem atakującym
3.
pokrywa z zębatką
4.
tuleja mocująca łożysko walka - lewy gwint
5.
domowej roboty klucz do odkręcenia tulei
6.
przedłużki umożliwiające wybicie wałka
7.
uderzeniami przekładni wybijamy wałek z łożyskiem
8.
załozony nowy wałek z łożyskiem i uszczelniaczem
9.
zakładamy tuleję z wielowpustami na wałek
10.
tuleja założona
11.
tuleja zamocowana do wałka za pomocą nakrętki
ze sprężyn
12.
złożona przekładnia
całość jest dokładnie opisana w serwisówce, należy zwrócić dużą uwagę na zastosowanie odpowiednich indywidualnych dla każdej przekładni luzów - obliczanie ich w serwisowce. Zalałem olejem przekładniowym z domieszką dwusiarczku molibdenu.
Koszt naprawy - przekładnia od virago 750 - 200zł + uszczelniacze 100zl. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Pancernik


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-08, 22:09
|
|
|
Ile zajęło Ci pasowanie elementów? |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-08, 22:30
|
|
|
Nie więcej jak godzinkę |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
yapkovitz


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2162 Skąd: Ząbki/Mielec
|
Wysłany: 2011-07-29, 06:53
|
|
|
W ubieglym roku mialem poodbny problem, w Slicznotce padla przekladnia katowa i pare innych czesci, w tym czujnik, naprawa zamknela sie w kwocie ponad 4,5 tys zl. |
|
|
|
 |
ajsek


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 329 Skąd: Besko
|
Wysłany: 2011-07-29, 08:44
|
|
|
yapkovitz napisał/a: | W ubieglym roku mialem poodbny problem, w Slicznotce padla przekladnia katowa i pare innych czesci, w tym czujnik, naprawa zamknela sie w kwocie ponad 4,5 tys zl. |
Miałem identycznie. 4 tyś. niestety... |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-07-30, 15:00
|
|
|
Czy ktoś może wstawić jakieś foto o jaką część wałka/przekałdni konkretnie chodzi?
masakra, tylko czekać aż padnie rozrusznik, przekładnia i "kilka innych części" i człowiek lżejszy o 1/2 ceny draga... a podobno DS należą to małoawaryjnych i bardzo udanych konstrukcji, przyznam że o tym całym syfie dowiedziałem się z TEGO forum/ Nikt z kim gadam nie ma takich przebojów, ale jednak ludzie płacą i to potężne pieniądze!
jak to możliwe że tyle lat doświadczenia, tyle wyprodukowanych motocykli, tyle zastosowań tego silnika, napędu wałem w najróżniejszych modelach i takie buble wychodzą! dodajmy tak zajebiście drogie buble! Coś tu śmierdzi i robią nas w balona chyba.
...sorry za OT ale mnie poniosło. |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-07-30, 22:23
|
|
|
FhissT napisał/a: | jak to możliwe że tyle lat doświadczenia, tyle wyprodukowanych motocykli, tyle zastosowań tego silnika, napędu wałem w najróżniejszych modelach i takie buble wychodzą! |
A może tylko jest tak w tych młodszych modelach, gdyż są robione na ilość a nie na jakość. Pewnie pierwsze wypusty były lepsze. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
ajsek


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 329 Skąd: Besko
|
Wysłany: 2011-07-30, 23:07
|
|
|
Dawid Z. napisał/a: | FhissT napisał/a: | jak to możliwe że tyle lat doświadczenia, tyle wyprodukowanych motocykli, tyle zastosowań tego silnika, napędu wałem w najróżniejszych modelach i takie buble wychodzą! |
A może tylko jest tak w tych młodszych modelach, gdyż są robione na ilość a nie na jakość. Pewnie pierwsze wypusty były lepsze. |
Jeśli chodzi o przekładnie to dziwnym trafem wszystkie o których wiem były z roku 2006... |
|
|
|
 |
MirekZG

Rocznik: 2005
Wiek: 64 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 981 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-07-31, 10:52
|
|
|
mój jest z 2005 i też podło |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-07-31, 20:30
|
|
|
Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym takie czynniki:
1) Wymiana oleju po pierwszym 1000 km,
2) Wymiana oleju w/g wskazań serwisowych
3) Naprawiane lub wymieniane tylne kapcie przez serwis który potrafi ustawić tylne koło. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-07-31, 21:20
|
|
|
soft napisał/a: | 1) Wymiana oleju po pierwszym 1000 km,
2) Wymiana oleju w/g wskazań serwisowych |
A co to ma wspólnego z elementem, który nie ma kontaktu z olejem. ? |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-31, 21:59
|
|
|
Cały problem z urywającymi się częściami gwintowymi elementów przekładni napędowej( przedniej jak u was i tylnej jak u mnie) jest zastanawiające. Nie jestem w stanie chociaż hipotetycznie określić przyczyny urywania się "śruby" przedniej przy przegubie kardana, bo nie widziałem tego, a swój przypadek przeanalizowałem i opisałem w innym chociaż bliźniaczym temacie. Może ktoś komu się to przytrafiło spróbuje przeanalizować i opisać hipotezy przyczyn tego powtarzającego się defektu. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
|