YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krotom
2011-07-04, 09:59
Złamane śruby w mechanizmie przeniesienia napędu
Autor Wiadomość
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-07-04, 09:21   

Wymontowany uszkodzony wałek atakujący przekładni i identyczny zamiennik z virago 1100.
Przekładnia zmontowana, czekam na uszczelniacze, szczególnie wewnętrzny umieszczony w kielichu. Ponieważ był zapieczony na wale, przy demontażu uległ uszkodzeniu.

P1010186.JPG
Plik ściągnięto 389 raz(y) 95.16 KB

P1010179.JPG
Plik ściągnięto 408 raz(y) 149.92 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-07-07, 07:13   

Jedno mnie w tym wszystkim jeszcze zastanawia
vaaks napisał/a:
[...]Miał to być rutynowy przegląd przekładni kątowej ( tzw. kardana ).[...]
czyli co, nie miałeś jakichś dziwnych objawów i odkryłeś tę zerwaną końcówkę przez przypadek ? :nie_wiem:
_________________


AB Rh+
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-07-07, 07:17   

Nasuwa się następne pytanie, jak długo tak jeździłem ?
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3296
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-07-07, 16:51   

Nie wiem czy było ale może się przyda
firma naprawiająca wały cardana
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-07-07, 16:59   

krotom napisał/a:
czyli co, nie miałeś jakichś dziwnych objawów i odkryłeś tę zerwaną końcówkę przez przypadek ? :nie_wiem:

dokladnie tak, zero objawów
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2011-07-07, 23:05   

mnie ukręcił się wałek atakujący koszt naprawy 200 pln plus oryginalne japońskie łożysko 29 pln
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-08, 11:59   

Mnie właśnie wałek atakujący się zeszlifował i tuleja też oberwała. Naprawiałeś częściami z Virago?
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2011-07-08, 12:08   

Dokładnie takimi z Virago na allegro i bazarach mozna dostac...
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-07-08, 20:23   

Kilka moich fotek z naprawy przekładni - wymiany wałka atakującego.
1.
Odkręcamy wszystkie śruby

2.
wnętrze przekładni z wałkiem atakującym

3.
pokrywa z zębatką


4.
tuleja mocująca łożysko walka - lewy gwint

5.
domowej roboty klucz do odkręcenia tulei

6.
przedłużki umożliwiające wybicie wałka


7.
uderzeniami przekładni wybijamy wałek z łożyskiem

8.
załozony nowy wałek z łożyskiem i uszczelniaczem

9.
zakładamy tuleję z wielowpustami na wałek

10.
tuleja założona

11.
tuleja zamocowana do wałka za pomocą nakrętki
ze sprężyn
12.
złożona przekładnia

całość jest dokładnie opisana w serwisówce, należy zwrócić dużą uwagę na zastosowanie odpowiednich indywidualnych dla każdej przekładni luzów - obliczanie ich w serwisowce. Zalałem olejem przekładniowym z domieszką dwusiarczku molibdenu.

Koszt naprawy - przekładnia od virago 750 - 200zł + uszczelniacze 100zl.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-08, 22:09   

Ile zajęło Ci pasowanie elementów?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-07-08, 22:30   

Nie więcej jak godzinkę
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
yapkovitz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2162
Skąd: Ząbki/Mielec
Wysłany: 2011-07-29, 06:53   

W ubieglym roku mialem poodbny problem, w Slicznotce padla przekladnia katowa i pare innych czesci, w tym czujnik, naprawa zamknela sie w kwocie ponad 4,5 tys zl.
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2011-07-29, 08:44   

yapkovitz napisał/a:
W ubieglym roku mialem poodbny problem, w Slicznotce padla przekladnia katowa i pare innych czesci, w tym czujnik, naprawa zamknela sie w kwocie ponad 4,5 tys zl.


Miałem identycznie. 4 tyś. niestety...
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-07-30, 15:00   

Czy ktoś może wstawić jakieś foto o jaką część wałka/przekałdni konkretnie chodzi?

masakra, tylko czekać aż padnie rozrusznik, przekładnia i "kilka innych części" i człowiek lżejszy o 1/2 ceny draga... a podobno DS należą to małoawaryjnych i bardzo udanych konstrukcji, przyznam że o tym całym syfie dowiedziałem się z TEGO forum/ Nikt z kim gadam nie ma takich przebojów, ale jednak ludzie płacą i to potężne pieniądze!

jak to możliwe że tyle lat doświadczenia, tyle wyprodukowanych motocykli, tyle zastosowań tego silnika, napędu wałem w najróżniejszych modelach i takie buble wychodzą! dodajmy tak zajebiście drogie buble! Coś tu śmierdzi i robią nas w balona chyba.
...sorry za OT ale mnie poniosło.
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-07-30, 22:23   

FhissT napisał/a:
jak to możliwe że tyle lat doświadczenia, tyle wyprodukowanych motocykli, tyle zastosowań tego silnika, napędu wałem w najróżniejszych modelach i takie buble wychodzą!


A może tylko jest tak w tych młodszych modelach, gdyż są robione na ilość a nie na jakość. Pewnie pierwsze wypusty były lepsze. lol lol lol lol lol
_________________
Dawid Z.
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2011-07-30, 23:07   

Dawid Z. napisał/a:
FhissT napisał/a:
jak to możliwe że tyle lat doświadczenia, tyle wyprodukowanych motocykli, tyle zastosowań tego silnika, napędu wałem w najróżniejszych modelach i takie buble wychodzą!


A może tylko jest tak w tych młodszych modelach, gdyż są robione na ilość a nie na jakość. Pewnie pierwsze wypusty były lepsze. lol lol lol lol lol

Jeśli chodzi o przekładnie to dziwnym trafem wszystkie o których wiem były z roku 2006...
 
 
MirekZG 


Rocznik: 2005
Wiek: 64
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 981
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-07-31, 10:52   

mój jest z 2005 i też podło
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-07-31, 20:30   

Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym takie czynniki:
1) Wymiana oleju po pierwszym 1000 km,
2) Wymiana oleju w/g wskazań serwisowych
3) Naprawiane lub wymieniane tylne kapcie przez serwis który potrafi ustawić tylne koło.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-07-31, 21:20   

soft napisał/a:
1) Wymiana oleju po pierwszym 1000 km,
2) Wymiana oleju w/g wskazań serwisowych

A co to ma wspólnego z elementem, który nie ma kontaktu z olejem. ? :nie_wiem:
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-07-31, 21:59   

Cały problem z urywającymi się częściami gwintowymi elementów przekładni napędowej( przedniej jak u was i tylnej jak u mnie) jest zastanawiające. Nie jestem w stanie chociaż hipotetycznie określić przyczyny urywania się "śruby" przedniej przy przegubie kardana, bo nie widziałem tego, a swój przypadek przeanalizowałem i opisałem w innym chociaż bliźniaczym temacie. Może ktoś komu się to przytrafiło spróbuje przeanalizować i opisać hipotezy przyczyn tego powtarzającego się defektu.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group