YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krotom
2011-04-26, 14:18
Jak zarżnąć motocykl?
Autor Wiadomość
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-04-26, 10:36   Jak zarżnąć motocykl?

Kolega "Pipen" męczy się ze swoim zarzniętym przez fachowców silnikiem i w jednym z ostatnich postów napisał że wał u niego złapał kolor fioletowy.

Do rzeczy: Czy znacie sposoby którymi można doprowadzić moto do takiego stanu?
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-26, 11:41   

brak oleju, padnięta pompa, kompletnie nieodpowiedni olej, tylko że to nie kończy się skutkiem tylko i wyłącznie przebarwienia wału. Już dzwoniłem do ludzi, którzy są w temacie. Ten silnik powinien być zatarty. Ktoś go zatarł i usiłował jak najtańszym kosztem reanimować.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-04-26, 15:05   

Właśnie - silnik u Pipena nie może być zarżnięty tak że wał zmienił kolor - ale mechanicznie jednostka dalej działa.
Jest jakaś kolejniość - tak mi się wydaje - czyli:
Tragiczny olej - w pierwszej kolejności lecą łożyska ślizgowe, potem kólkowe, następnie rolkowe.
Dostanie mocno w dupala lub zostanie przegrzany - stanie tłok, pękną pierścienie
Jazda bez oleju - parę chwil - nie ma pierścieni, tłok zatarty.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2011-04-26, 17:05   

Jeszcze może być tak , że silnik był zatarty, a wał pochodzi z innego serducha.
Może z dwóch złożyli jeden. To wróżenie z fusów.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 719
Skąd: ST
Wysłany: 2011-04-26, 17:48   

bartek_p napisał/a:
Jeszcze może być tak , że silnik był zatarty, a wał pochodzi z innego serducha.
Może z dwóch złożyli jeden. To wróżenie z fusów.


Nie znam się za bardzo, ale czy to nie jest typowy objaw dla zatarcia na panewkach? :nie_wiem:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-26, 19:36   

jest, ale ten silnik nie powinien ruszyć. Ponadto żeby wał złapał fiolet jaka tam musiałaby wystąpić temperatura (tarcie bez smarowania) i nie byłoby wżerów, czy rys, a panewki nie mogłyby być do użycia. Ktoś ten silnik zatarł i reanimował bardzo nieudolnie i tanio, byleby tylko odpalił.

zatarty wał



zatarte panewki



kolejna sprawa. Olej wręcz sie leje do cylindra. tam już jest brak uszczelnienia trzonka zaworu, a najdziwniejsze jest to, że na tłokach jest bardzo dobre ciśnienie sprężania. To niby jak to sie stało. Wał się zatarł, a tłoki nie ? :nie_wiem: Chętnie poznałbym historie tego silnika.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group