 |
Przesunięty przez: krotom 2011-04-26, 14:18 |
Jak zarżnąć motocykl? |
Autor |
Wiadomość |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-04-26, 10:36 Jak zarżnąć motocykl?
|
|
|
Kolega "Pipen" męczy się ze swoim zarzniętym przez fachowców silnikiem i w jednym z ostatnich postów napisał że wał u niego złapał kolor fioletowy.
Do rzeczy: Czy znacie sposoby którymi można doprowadzić moto do takiego stanu? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-26, 11:41
|
|
|
brak oleju, padnięta pompa, kompletnie nieodpowiedni olej, tylko że to nie kończy się skutkiem tylko i wyłącznie przebarwienia wału. Już dzwoniłem do ludzi, którzy są w temacie. Ten silnik powinien być zatarty. Ktoś go zatarł i usiłował jak najtańszym kosztem reanimować. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-04-26, 15:05
|
|
|
Właśnie - silnik u Pipena nie może być zarżnięty tak że wał zmienił kolor - ale mechanicznie jednostka dalej działa.
Jest jakaś kolejniość - tak mi się wydaje - czyli:
Tragiczny olej - w pierwszej kolejności lecą łożyska ślizgowe, potem kólkowe, następnie rolkowe.
Dostanie mocno w dupala lub zostanie przegrzany - stanie tłok, pękną pierścienie
Jazda bez oleju - parę chwil - nie ma pierścieni, tłok zatarty. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
bartek_p

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2011-04-26, 17:05
|
|
|
Jeszcze może być tak , że silnik był zatarty, a wał pochodzi z innego serducha.
Może z dwóch złożyli jeden. To wróżenie z fusów. |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-04-26, 17:48
|
|
|
bartek_p napisał/a: | Jeszcze może być tak , że silnik był zatarty, a wał pochodzi z innego serducha.
Może z dwóch złożyli jeden. To wróżenie z fusów. |
Nie znam się za bardzo, ale czy to nie jest typowy objaw dla zatarcia na panewkach? |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-26, 19:36
|
|
|
jest, ale ten silnik nie powinien ruszyć. Ponadto żeby wał złapał fiolet jaka tam musiałaby wystąpić temperatura (tarcie bez smarowania) i nie byłoby wżerów, czy rys, a panewki nie mogłyby być do użycia. Ktoś ten silnik zatarł i reanimował bardzo nieudolnie i tanio, byleby tylko odpalił.
zatarty wał
zatarte panewki
kolejna sprawa. Olej wręcz sie leje do cylindra. tam już jest brak uszczelnienia trzonka zaworu, a najdziwniejsze jest to, że na tłokach jest bardzo dobre ciśnienie sprężania. To niby jak to sie stało. Wał się zatarł, a tłoki nie ? Chętnie poznałbym historie tego silnika. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|