| Dam radę zmienić sam olej w silniku? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | maximus   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Wiek: 45
 Dołączył: 03 Maj 2015
 Posty: 43
 Skąd: Luboń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 17:42   Dam radę zmienić sam olej w silniku? |   
 |  
               | 
 |  
               | Jestem początkującym motocyklistą ale dwóch lewych nie mam. Dam radę sam to zrobić?  Oglądałem tutorial na yt i wygląda na proste ale wolę zapytać zanim rozbebesze. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | endriu246   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 54
 Dołączył: 10 Cze 2015
 Posty: 33
 Skąd: Przeworsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maximus w 650 to bułka z masłem. Daj emeil wyślę Ci instrukcję. W prawdzie po angielsku, ale są rysunki i jakby co google tłumacz. |  
				| _________________ VStar 650
 Andrzej
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez endriu246 2016-03-25, 17:49, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 17:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z palcem w d...  Oglądając film na yt dalej masz wątpliwości? |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maximus   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Wiek: 45
 Dołączył: 03 Maj 2015
 Posty: 43
 Skąd: Luboń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki ;-) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tatuś   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2008
 Dołączył: 15 Lut 2015
 Posty: 1169
 Skąd: ok Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 18:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | wysłałem Ci na maila instrukcję po polsku do DS 650 Custom |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 18:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | maximus, zwróć uwagę na dwie rzeczy: -prawidłowe założenie filtra- "dziubkiem" do przodu.. Wbrew pozorom można się pomylić i założyć odwrotnie
 - delikatnie z dokręcaniem śrub mocujących dekiel. Zerwać gwint to naprawdę moment. Tam jest 10Nm, a to naprawdę mało.
 Jeżeli dysponujesz nowym o-ringiem, również wymień, jeżeli nie, to wytrzyj tylko i sprawdź, czy sie nie wysunął z rowka. Jak przytniesz, będzie ciekło.
 A, byłbym zapomniał. Koniecznie kup butelkę ulubionego piwa. Należy ci się po wykonanej robocie
   
 I jeszcze jedno, nie słuchaj moondka, palec, będzie  ś............
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2016-03-25, 18:57, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z filtrem, czy bez filtra ? |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | and   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Dołączył: 12 Wrz 2014
 Posty: 10
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 21:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Uważaj na uszczelkę pod korkiem spustowym bo lubi wpadać do pojemnika ze starym olejem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | albo kup od razu miedziana fi 12 i nie martw się czy wleci, czy nie   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie wypociłem instrukcję wymiany w xv1900.... szkoda że nie nagrywałem filmu na YT |  
				| _________________ XV1900 Stratoliner Midnight
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maximus   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Wiek: 45
 Dołączył: 03 Maj 2015
 Posty: 43
 Skąd: Luboń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-25, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za cenne porady. Jak pogoda pozwoli rozgrzać maszynę to w ten weekend zmienię. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Boober   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 26 Paź 2013
 Posty: 1229
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-26, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Challenge - accepted   |  
				| _________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
 Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARSINUS   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2006
 Wiek: 2024
 Dołączył: 12 Sty 2010
 Posty: 1363
 Skąd: Rob
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-28, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pamiętaj o kolejności śrub mocujących dekiel, łatwo można je pomieszać, a wtedy na bank jakiś gwint zerwany. |  
				| _________________ "Mądry głupiemu ustępuje
 Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
 Jak ja lubię KNŻ
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maximus   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Wiek: 45
 Dołączył: 03 Maj 2015
 Posty: 43
 Skąd: Luboń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-28, 20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli ze konkretna śruba w konkretne miejsce? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARSINUS   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2006
 Wiek: 2024
 Dołączył: 12 Sty 2010
 Posty: 1363
 Skąd: Rob
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-29, 07:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie. 
 
 Ja robiłem tak, że ponumerowałem pisakiem otwory, potem numery napisałem na kawałku styropianu i śrubę z danym numerem po wykręceniu wbijałem w styropian pod tym samym numerem.
 
 Kumpel mi polecił ten sposób, który ma też inny duży plus, że jeżeli kopniesz w styropian to śruby ci z niego nie wypadną i się nie pomieszają
  Teraz są już wprawdzie miseczki magnetyczne ale jak nie ma to kawałek styropianu zawsze się znajdzie. 
 Kawałek styropianu przydaje się też, żeby nie klęczeć ani nie siedzieć przy motocyklu na gołej ziemi.
 |  
				| _________________ "Mądry głupiemu ustępuje
 Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
 Jak ja lubię KNŻ
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maximus   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Wiek: 45
 Dołączył: 03 Maj 2015
 Posty: 43
 Skąd: Luboń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-03-29, 11:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za cenna uwagę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jano1972   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 1998
 Wiek: 53
 Dołączył: 03 Sty 2014
 Posty: 9
 Skąd: Zawały
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-07-03, 18:38   Upiedliwy wyciek |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, właśnie jestem na etapie walki z uszczelnieniem pokrywy filtra po wymianie. Wymieniłem już kilka o-ringów i nadal leje się jak z d.... . Gwinty ok, filtr włożony prawidłowo, dokręcam z wyczuciem. Kupiłem nawet grubszy o-ring i nadal nic. Jak tak dalej pójdzie to w tym sezonie nie pośmigam. Pomocy!! |  
				| _________________ Zawodowo P.W.Majster -wyroby z drewna-zapraszam na https://www.facebook.com/pwmajster
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-07-03, 20:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nic tam się "nie popsuło" to ma działać tzn być szczelne, zobacz na płaszczyzny nowy oring i ma śmigać. |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-07-03, 21:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak odkręcałeś to nie zauważyłeś zeby pokrywa była czymś "dodatkowym" doszczelniana? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bemol   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Wrz 2009
 Posty: 6551
 Skąd: GŁ Free Star Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-07-03, 21:38   Re: Dam radę zmienić sam olej w silniku? |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | maximus napisał/a: |  	  | Jestem początkującym motocyklistą ale dwóch lewych nie mam. Dam radę sam to zrobić?  Oglądałem tutorial na yt i wygląda na proste ale wolę zapytać zanim rozbebesze. | 
 
 
 nigdy nie rób tego sam
  !!!!!!!! 
 zaproszenie do pomocy kolegi/kolegów bezcenne
     |  
				| _________________ 
 
 
 Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
 
 I'm a rolling thunder, a pouring rain
 I'm comin' on like a hurricane.....
 
 http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |