YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dam radę zmienić sam olej w silniku?
Autor Wiadomość
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-03-25, 17:42   Dam radę zmienić sam olej w silniku?

Jestem początkującym motocyklistą ale dwóch lewych nie mam. Dam radę sam to zrobić? Oglądałem tutorial na yt i wygląda na proste ale wolę zapytać zanim rozbebesze.
 
 
endriu246 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 33
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2016-03-25, 17:46   

Maximus w 650 to bułka z masłem. Daj emeil wyślę Ci instrukcję. W prawdzie po angielsku, ale są rysunki i jakby co google tłumacz.
_________________
VStar 650
Andrzej
Ostatnio zmieniony przez endriu246 2016-03-25, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-03-25, 17:49   

Z palcem w d... ;) Oglądając film na yt dalej masz wątpliwości?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-03-25, 18:42   

Dzięki ;-)
 
 
Tatuś 



Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 1169
Skąd: ok Bydgoszczy
Wysłany: 2016-03-25, 18:48   

wysłałem Ci na maila instrukcję po polsku do DS 650 Custom
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-03-25, 18:54   

maximus, zwróć uwagę na dwie rzeczy:
-prawidłowe założenie filtra- "dziubkiem" do przodu.. Wbrew pozorom można się pomylić i założyć odwrotnie
- delikatnie z dokręcaniem śrub mocujących dekiel. Zerwać gwint to naprawdę moment. Tam jest 10Nm, a to naprawdę mało.
Jeżeli dysponujesz nowym o-ringiem, również wymień, jeżeli nie, to wytrzyj tylko i sprawdź, czy sie nie wysunął z rowka. Jak przytniesz, będzie ciekło.
A, byłbym zapomniał. Koniecznie kup butelkę ulubionego piwa. Należy ci się po wykonanej robocie ;D

I jeszcze jedno, nie słuchaj moondka, palec, będzie ś............ ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2016-03-25, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 18:55   

Z filtrem, czy bez filtra ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
and 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-03-25, 21:28   

Uważaj na uszczelkę pod korkiem spustowym bo lubi wpadać do pojemnika ze starym olejem :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-03-25, 21:30   

albo kup od razu miedziana fi 12 i nie martw się czy wleci, czy nie ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-03-25, 21:48   

Właśnie wypociłem instrukcję wymiany w xv1900.... szkoda że nie nagrywałem filmu na YT
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-03-25, 22:01   

Dzięki za cenne porady. Jak pogoda pozwoli rozgrzać maszynę to w ten weekend zmienię.
 
 
Boober 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 1229
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-26, 16:20   

Challenge - accepted :)
_________________
Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1363
Skąd: Rob
Wysłany: 2016-03-28, 10:45   

Pamiętaj o kolejności śrub mocujących dekiel, łatwo można je pomieszać, a wtedy na bank jakiś gwint zerwany.
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-03-28, 21:14   

Czyli ze konkretna śruba w konkretne miejsce?
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1363
Skąd: Rob
Wysłany: 2016-03-29, 08:20   

Dokładnie.


Ja robiłem tak, że ponumerowałem pisakiem otwory, potem numery napisałem na kawałku styropianu i śrubę z danym numerem po wykręceniu wbijałem w styropian pod tym samym numerem.

Kumpel mi polecił ten sposób, który ma też inny duży plus, że jeżeli kopniesz w styropian to śruby ci z niego nie wypadną i się nie pomieszają ;) Teraz są już wprawdzie miseczki magnetyczne ale jak nie ma to kawałek styropianu zawsze się znajdzie.

Kawałek styropianu przydaje się też, żeby nie klęczeć ani nie siedzieć przy motocyklu na gołej ziemi.
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-03-29, 12:29   

Dzięki za cenna uwagę.
 
 
jano1972 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 53
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: Zawały
Wysłany: 2016-07-03, 19:38   Upiedliwy wyciek

Witam, właśnie jestem na etapie walki z uszczelnieniem pokrywy filtra po wymianie. Wymieniłem już kilka o-ringów i nadal leje się jak z d.... . Gwinty ok, filtr włożony prawidłowo, dokręcam z wyczuciem. Kupiłem nawet grubszy o-ring i nadal nic. Jak tak dalej pójdzie to w tym sezonie nie pośmigam. Pomocy!!
_________________
Zawodowo P.W.Majster -wyroby z drewna-zapraszam na https://www.facebook.com/pwmajster
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1261
Skąd: Liberec
Wysłany: 2016-07-03, 21:50   

Jeśli nic tam się "nie popsuło" to ma działać tzn być szczelne, zobacz na płaszczyzny nowy oring i ma śmigać.
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 39
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-07-03, 22:19   

A jak odkręcałeś to nie zauważyłeś zeby pokrywa była czymś "dodatkowym" doszczelniana?
_________________
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6536
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2016-07-03, 22:38   Re: Dam radę zmienić sam olej w silniku?

maximus napisał/a:
Jestem początkującym motocyklistą ale dwóch lewych nie mam. Dam radę sam to zrobić? Oglądałem tutorial na yt i wygląda na proste ale wolę zapytać zanim rozbebesze.



nigdy nie rób tego sam ! !!!!!!!!

zaproszenie do pomocy kolegi/kolegów bezcenne :browarek: ;D
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group