Dam radę zmienić sam olej w silniku? |
Autor |
Wiadomość |
maximus

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 43 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 2016-03-25, 17:42 Dam radę zmienić sam olej w silniku?
|
|
|
Jestem początkującym motocyklistą ale dwóch lewych nie mam. Dam radę sam to zrobić? Oglądałem tutorial na yt i wygląda na proste ale wolę zapytać zanim rozbebesze. |
|
|
|
 |
endriu246

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 33 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2016-03-25, 17:46
|
|
|
Maximus w 650 to bułka z masłem. Daj emeil wyślę Ci instrukcję. W prawdzie po angielsku, ale są rysunki i jakby co google tłumacz. |
_________________ VStar 650
Andrzej |
Ostatnio zmieniony przez endriu246 2016-03-25, 17:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2016-03-25, 17:49
|
|
|
Z palcem w d... Oglądając film na yt dalej masz wątpliwości? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
maximus

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 43 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 2016-03-25, 18:42
|
|
|
Dzięki ;-) |
|
|
|
 |
Tatuś


Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1169 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2016-03-25, 18:48
|
|
|
wysłałem Ci na maila instrukcję po polsku do DS 650 Custom |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-03-25, 18:54
|
|
|
maximus, zwróć uwagę na dwie rzeczy:
-prawidłowe założenie filtra- "dziubkiem" do przodu.. Wbrew pozorom można się pomylić i założyć odwrotnie
- delikatnie z dokręcaniem śrub mocujących dekiel. Zerwać gwint to naprawdę moment. Tam jest 10Nm, a to naprawdę mało.
Jeżeli dysponujesz nowym o-ringiem, również wymień, jeżeli nie, to wytrzyj tylko i sprawdź, czy sie nie wysunął z rowka. Jak przytniesz, będzie ciekło.
A, byłbym zapomniał. Koniecznie kup butelkę ulubionego piwa. Należy ci się po wykonanej robocie
I jeszcze jedno, nie słuchaj moondka, palec, będzie ś............ |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2016-03-25, 18:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-25, 18:55
|
|
|
Z filtrem, czy bez filtra ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
and

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-03-25, 21:28
|
|
|
Uważaj na uszczelkę pod korkiem spustowym bo lubi wpadać do pojemnika ze starym olejem |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-03-25, 21:30
|
|
|
albo kup od razu miedziana fi 12 i nie martw się czy wleci, czy nie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-03-25, 21:48
|
|
|
Właśnie wypociłem instrukcję wymiany w xv1900.... szkoda że nie nagrywałem filmu na YT |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
maximus

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 43 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 2016-03-25, 22:01
|
|
|
Dzięki za cenne porady. Jak pogoda pozwoli rozgrzać maszynę to w ten weekend zmienię. |
|
|
|
 |
Boober

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 1229 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-03-26, 16:20
|
|
|
Challenge - accepted |
_________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- ) |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2016-03-28, 10:45
|
|
|
Pamiętaj o kolejności śrub mocujących dekiel, łatwo można je pomieszać, a wtedy na bank jakiś gwint zerwany. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
maximus

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 43 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 2016-03-28, 21:14
|
|
|
Czyli ze konkretna śruba w konkretne miejsce? |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2016-03-29, 08:20
|
|
|
Dokładnie.
Ja robiłem tak, że ponumerowałem pisakiem otwory, potem numery napisałem na kawałku styropianu i śrubę z danym numerem po wykręceniu wbijałem w styropian pod tym samym numerem.
Kumpel mi polecił ten sposób, który ma też inny duży plus, że jeżeli kopniesz w styropian to śruby ci z niego nie wypadną i się nie pomieszają Teraz są już wprawdzie miseczki magnetyczne ale jak nie ma to kawałek styropianu zawsze się znajdzie.
Kawałek styropianu przydaje się też, żeby nie klęczeć ani nie siedzieć przy motocyklu na gołej ziemi. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
maximus

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 43 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 2016-03-29, 12:29
|
|
|
Dzięki za cenna uwagę. |
|
|
|
 |
jano1972

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 53 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: Zawały
|
Wysłany: 2016-07-03, 19:38 Upiedliwy wyciek
|
|
|
Witam, właśnie jestem na etapie walki z uszczelnieniem pokrywy filtra po wymianie. Wymieniłem już kilka o-ringów i nadal leje się jak z d.... . Gwinty ok, filtr włożony prawidłowo, dokręcam z wyczuciem. Kupiłem nawet grubszy o-ring i nadal nic. Jak tak dalej pójdzie to w tym sezonie nie pośmigam. Pomocy!! |
_________________ Zawodowo P.W.Majster -wyroby z drewna-zapraszam na https://www.facebook.com/pwmajster |
|
|
|
 |
tqmeh


Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2016-07-03, 21:50
|
|
|
Jeśli nic tam się "nie popsuło" to ma działać tzn być szczelne, zobacz na płaszczyzny nowy oring i ma śmigać. |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
 |
Kita


Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 39 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-07-03, 22:19
|
|
|
A jak odkręcałeś to nie zauważyłeś zeby pokrywa była czymś "dodatkowym" doszczelniana? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bemol


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6536 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2016-07-03, 22:38 Re: Dam radę zmienić sam olej w silniku?
|
|
|
maximus napisał/a: | Jestem początkującym motocyklistą ale dwóch lewych nie mam. Dam radę sam to zrobić? Oglądałem tutorial na yt i wygląda na proste ale wolę zapytać zanim rozbebesze. |
nigdy nie rób tego sam !!!!!!!!
zaproszenie do pomocy kolegi/kolegów bezcenne |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 |
|
|
|
 |
|