Awaryjność XVS 650 do 2002 r. prod. |
Autor |
Wiadomość |
Zyjon

Model: SYMPATYK
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 122 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2012-12-28, 04:44 Awaryjność XVS 650 do 2002 r. prod.
|
|
|
Szukając/pytając trochę na temat 650-tki usłyszałem opinię, iż najlepiej szukać maszyny wyprodukowanej od 2002 r. Podobno 2001 r. prod. i starsze miały większą awaryjność. Czy któryś z Was potrafi się odnieść do takiej opini, czy faktycznie od 2002 roku wprowadzono jakieś zmiany/ usunięto jakąś istotną bolączkę? |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 07:25
|
|
|
Wg. mnie bzdury miałęm z 1997 roku i jedyne awarie to spalone żarówki i rozwalona opona, ale to na terenie d. Ziem Polskich tj. kilka km za Lwowem ... przejechałem bezawaryjnie ok. 66000 km ... oczywiście serwis zawsze na czas ... najpoważniejszą rzeczą jaką wymieniłem to króćce gażnikowe ... i sprzęgło w oklicach chyba 40 000 km ... |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 08:13
|
|
|
Bzdura nad bzdurami jeżeli chodzi o 650... Jedyną wadą, o jakiej nam wiadomo to wadliwej jakości wieloklin w niektórych egzemplarzach 1100 z bodajże 2005 roku (było o tym sporo na forum). Ja sam miałem 650 z 1998 roku i sprawowała się bez zarzutu i wiem, że Blackbart, który ją ode mnie kupił też nie miał z nią żadnego problemu... Generalnie ktoś chce Cię wsadzić na lewe sanki |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
oldnita


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 60 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1812 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2012-12-28, 10:10
|
|
|
Zyjon, aleś mnie rozbawił . Mam z 2000 , według papierów przebieg 48 000 jedyna naprawa to wymiana sprzęgła i to profilaktycznie , bo się jeszcze nie ślizgało tylko było strasznie miękkie . |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2012-12-28, 10:34
|
|
|
Zyjon, zależy od eksploatacji motocykla, jeśli będziesz dbał o motocykl, nie ma większego problemu z 650, ja miałem rocznik 97 zrobiłem 30 tys. i bez awaryjności.
Zyjon, nie czytaj za dużo o wadach, lepiej zacznij przeglądać oferty Życzę powodzenia w zakupie motocykla. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 10:35
|
|
|
oldnita sprzęgło to część podlegająca wymianie w każdym motocyklu, więc nie ma nic współnego z awarią ... |
|
|
|
 |
oldnita


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 60 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1812 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2012-12-28, 10:40
|
|
|
artek, właśnie |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2012-12-28, 10:51
|
|
|
Jeżdżę 3 sezony 650 z 99r. i jak na razie (odpukać) tylko materiały eksploatacyjne oraz paliwo mnie kosztowały (nie liczę upiększania). Przejechane ma ponad 60k. Zyjon, wychodź z założenia - "jak dbasz tak masz", a nie słuchaj stereotypowych opowiastek. |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 11:09
|
|
|
... i wszystko, ja bym zakończył temat, 650 przy właściwej eksploatacji to bezawaryjny motocykl ... |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 11:35
|
|
|
kris bardzo ogólnie napisałeś, skąd konkretnie, może jakaś fota ... może o-ring spod fitra ... ? |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 11:43
|
|
|
... generalnie w tak "młodym" motocyklu to jedyna rzecz, gdzie moze powstać wyciek ... choc jest różnie zacznij od tego, a najlepiej daj fotę ... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-28, 11:48
|
|
|
kris sps20xx napisał/a: | najbardziej wystajaca częśc silnika jest wilgotna... |
czyli najniżej położona. Zacznij od wytarcia i dokręcenia korka spustowego oleju. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 12:20
|
|
|
k... najbardziej wystający jest , wystająca jest obudowa fitra oleju, chyba nikt nie pozwoli sobie niedokręcić śruby spustowej oleju ... kris fota !! |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2012-12-28, 12:33
|
|
|
kris sps20xx, sprawdź pokrywy zaworowe od góry, to chyba najwyższy punkt w silniku gdzie może olej uciekać, i tak w dół i w dół, aż znajdziesz źródło wycieku. I jakbyś coś zauważył, klucz dynamometryczny dokręcamy i kap, kap, kap zanika . Myjemy silnik i sprawdzamy wzrokowo i dotykowo .Powinieneś znaleźć w dziale mechanika wskazówki dotyczące wycieków itp. Pozdrawiam i życzę w Nowym Roku bezawaryjnego motocykla |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-28, 13:04
|
|
|
... obstawiam obudowę filra oleju, oring lub słabo dokręcona obudowa ... tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny, chyba, że jesteś zegarmistrzem ... trzeba mieć wyczucie, żeby nie zerać tych śrubek !! |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
|