Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 11:02 |
Wymiana świec |
Autor |
Wiadomość |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2013-03-21, 19:46
|
|
|
Szukałem 2 lata temu w katalogu Iskry i nie było. Może coś się zmieniło. Popatrzę jutro |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
SATURIAN


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1615 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2013-03-21, 20:37
|
|
|
W Dragu miałem Iridium Denso , palenie od strzała , nigdy nawet nie kichnął , na ssaniu krótko , czyli tzw. święty spokój.
Na zużycie paliwa w moto nigdy nie patrzę , chyba , żeby zaczął pić jak smok .Jeśli spali pół litra czy litr więcej nie wnikam . Wpływ na spalanie , nie wiem czy nie największy , ma "motorniczy ", który go prowadzi |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-22, 02:57
|
|
|
Jestem pod wrażeniem ludzi, którzy widzą różnicę. Ja nie widzę. Pytanie dlaczego - bo na normalne zjawiska SATURIAN napisał/a: | palenie od strzała , nigdy nawet nie kichnął , na ssaniu krótko , czyli tzw. święty spokój | nie zwraca się uwagi. Tak ma właśnie być. Chechłanie po kilka razy, to jest zjawisko nienormalne, no alew przecież nowa świeca tradycyjna też może być przez jakiś czas na tyle dobra, że nie trzeba będzie chechłać i zapali od strzała. Pytanie, czy przez 100 kkm ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
patryk_c


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2013-03-22, 12:36
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Jestem pod wrażeniem ludzi, którzy widzą różnicę. Ja nie widzę. |
Ja mam tak samo
A wożę się na świeczkach E3 więc powinienem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-03-22, 12:54
|
|
|
patryk_c napisał/a: | witek1965 napisał/a: | Jestem pod wrażeniem ludzi, którzy widzą różnicę. Ja nie widzę. |
Ja mam tak samo
A wożę się na świeczkach E3 więc powinienem |
Właśnie o tym pisałem, ale jak się chce to można wiele, nawet niemożliwych rzeczy zobaczyć |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
SATURIAN


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1615 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2013-03-22, 12:57
|
|
|
Witek , dlatego napisałem , że to normalne rzeczy i na nie właściwie nie zwraca się uwagi . Na sprawnej tradycyjnej świecy też zapewne chodziłby tak samo .
A czy lepsza świeca jedna czy druga ..... , ile osób , tyle komentarzy. Niech każdy kupi sobie taką , jaką uważa za najlepszą |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-22, 15:57
|
|
|
Ja tam kupiłem i jestem zadowolony, żałuję, że nie kupiłęm filtra K&N. Rachunek jest prosty. Filt papierowy - 60 zeta. K&N 4 x tyle. Zwrot nakładów po 4 sezonach. Zysk natychmiastowy - zakładam i zapominam o nim. Czyszczenie po 80kkm bodajże. Wzrost mocy - jeżeli wystąpi w co wątpię, to czemu nie, każdego konika przyjmę do siebie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-14, 18:38
|
|
|
Witam, mam zamiar na ten sezon wymienić świeczki, i piszecie że seryjne, dedykowane ustawione są na 0,7mm a do Draga 650 szczelina ma być między 0,8 a 0,9mm.
To jak zmienić tą przerwę na świecy, co odkręcić żeby tą przerwę zmienić? |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-02-14, 19:01
|
|
|
Przed wymianą świeczek, weź do ręki szczelinomierz paskowy, ustaw na 0,8 lub 0,85 i tak rozegnij elektrody w świecy aby szczelinomierz lekko wszedł pomiędzy elektrody. Następnie delikatnie postukaj w elektrodę aby ją dogiąć do szczelinomierza. Wyjmij szczelinomierz z pomiędzy elektrod. Wymień świece. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-02-14, 19:35
|
|
|
Syku napisał/a: | piszecie że seryjne, dedykowane ustawione są na 0,7mm | nie czytaj bzdur
mniej będziesz miał problemów.
Dedykowana świeca zapłonowa do XVS 650 DPR7EA-9
ma odstęp 0,9 mm. jaski inny miałaby mieć ? i pytanie dlaczego producent świecy miałby zastosować inny rozstaw od zalecanego ?
kup i zamontuj DPR7EIX-9 nie będziesz miał dylematu i zapomnisz o wymianie na długie lata.
[ Dodano: 2016-02-14, 19:39 ]
Zamiast NGK możesz kupić Denso X22EPR-U9 - fabryczny rozstaw elektod 0,8 i nie ingerowałbym w niego lub IX22B |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-14, 21:18
|
|
|
soft, witek1965 - dzięki za info, taką świece mam zamiar kupić (bo dedykowana) ale tyle było napisane że aż zgłupiałem (że trzeba ustawiać tą dedykowaną do danego motonga), to spoko kupuję, starą wykręcam, zakładam nową i już niedługo w trasę, bo wiosna tuż tuż |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2016-02-14, 22:29
|
|
|
Syku,
Kup normalne NGK do tego modelu, a nie żadne tam irydy. Świece są na wierzchu, wymiana to 2 minuty, szkoda forsy na wynalazki, które poprawiają jedynie samopoczucie. Nie czytaj tych bajek o cudowności działania świec irydowych. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-02-14, 22:33
|
|
|
Syku napisał/a: | że trzeba ustawiać tą dedykowaną do danego motonga | sprawdzić możesz,to nic nie kosztuje. Istnieje coś takiego jak błędy fabryczne.
No i nie zapomnij o wygrzaniu świecy. Świecy nie dokręca się na siłę. Moment 18-20Nm. jeżeli nie posiadasz klucza dynamometrycznego, to wkręć świecę do oporu ręką, a następnie dociąg kluczem ok 90 st. Świeca ma się wkręcać bez oporu. Jak stawia opór to jest prawdopodobieństwo, że się krzywo wkręca, a to już tylko krok do zerwania gwintu.
remol71 napisał/a: | szkoda forsy na wynalazki, które poprawiają jedynie samopoczucie. |
wypadałoby podać jakieś merytoryczne argumenty, czy po prostu NIE, bo NIE |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-15, 19:48
|
|
|
Dzięki koledzy, kupię NGK bo na tych do tej pory jeździłem i było wszystko ok. Palenie bez problemów, ładna praca silnika ale myslę, że już pora na nowe bo nie wiem ile te miały przejechane lub ile mają "lat" bo tak świeczki chyba po 2 sezonach nie rdzewieją ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/02a0419b1d379839
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d668855f76509c95
.....chyba że się mylę....
[ Dodano: 2016-02-15, 20:11 ]
a przy okazji dodam jeszcze pytanie: delikatna ilość oleju na gwincie świecy oznacza coś złego, czy to normalne? z gwintu nie kapało jak wykręcałem, jest delikatnie wilgotny jak na zdjęciu.... |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-16, 18:48
|
|
|
witek1965 - dzięki za podrzucenie linków do tematu aczkolwiek nie było konkretnej informacji na temat delikatnego zapocenia na gwincie świecy (na izolatorze owszem).
Jak oglądałeś moje świeczki, to myślę że nie mam się czym zbytnio martwić. |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-02-17, 01:27
|
|
|
Syku napisał/a: | Jak oglądałeś moje świeczki, to myślę że nie mam się czym zbytnio martwić. | równiez tak sądzę. Kolorek odpowiedni, a rdza, no cóż na to poradzisz. Woda się dostała prawdopodobnie, kiepska warstwa ochronna chromu Założysz nowe, jakie by nie były( standard, czy iryd) i będziesz śmigał. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2016-08-16, 21:05
|
|
|
Drag Star XVS1100
Poproszę o dodanie modelu do tytułu postu.
Czy świeca BPR7ES samochodowa różni się od motocyklowej? oznaczenia te same więc na mój rozum nie. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-08-16, 23:49
|
|
|
Merlin napisał/a: | Czy świeca BPR7ES samochodowa różni się od motocyklowej? | to chyba jakieś nieporozumienie. Zastosowanie świecy nie ma znaczenia. Jedna świeca może mieś zastosowanie w kilkudziesięciu rożnych silnikach. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|