| Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 09:27
 | Wymiana płynu hamulcowego. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | żmija   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 65
 Dołączył: 16 Sie 2009
 Posty: 1541
 Skąd: Brwinów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-06-02, 21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  Wymiana płynu hamulcowego 650 / 1100. Korzystaliśmy z przyrządu firmy Rothewald, ale może być tańszy zawór zwrotny.
 Zabezpieczamy moto przed pochlapaniem płynem.
 Podłączamy przyrząd pod odpowietrznik, odkręcamy odpowietrznik.
 Odkręcamy dekielek zbiorniczka płynu, wyjmujemy delikatnie membranę.
 Pompujemy stary płyn do zbiorniczka przyrządu, pilnując aby poziom płynu nie był poniżej otworu w zbiorniczku- dolewamy nowy.
 Po wypompowaniu około 250ml, zakręcamy zaworek odpowietrzający, dolewamy płyn powyżej okienka kontrolnego, zakładamy membranę i zakręcamy dekielek- koniec.
 Przy 1100 można zdjąć wydechy aby mieć lepszy dostęp do tylnego odpowietrznika, czynności powtarzamy dolewając płyn do dolnego zbiorniczka, który jest umiejscowiony pod przednim kolektorem wydechowym.
 
 
 
	
		| IMG_7633.jpg Płyn Yamalube
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 224 raz(y) 250.41 KB |  
 
	
		| IMG_7654.jpg Przyrząd Rothewald
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 289 raz(y) 372.57 KB |  
 
	
		| IMG_7670.jpg Zbiorniczek płynu
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 234 raz(y) 227.43 KB |  
 
	
		| IMG_7672.jpg Pompowanie płynu
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 272 raz(y) 190.17 KB |  
 
	
		| IMG_7679.jpg Tylny zaworek odpowietrzający 1100
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 248 raz(y) 156.78 KB |  
 |  
				| _________________ ssssssssssssss, co to tak syczy, a teraz? przestało.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kiszka   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Wiek: 46
 Dołączył: 15 Cze 2009
 Posty: 625
 Skąd: JANKES(Zwardoń)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-12-30, 21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oswiecie mnie... Jakie zadanie ma guma w zbiorniczku tylnego hamulca(taki smok0.Zanurzona w płynie,do czego ona jest potrzebna,jakie zadanie spełnia
       |  
				| _________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | johnypl   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 54
 Dołączył: 03 Maj 2011
 Posty: 982
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-12-30, 22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takie samo jak guma w przednim zbiorniczku. zbiorniczek w moto musi być szczelny (przechyły na zakrętach) więc podczas naciskania na hamulec w zbiorniczkach opada poziom płynu i powstaje podciśnienie i tu jest zastosowanie dla tych gumek, rozciągają się i niwelują efekt podciśnienia a zbiorniczek jest szczelny   |  
				| _________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
 MOJE EX - XVS 650 Classic,  FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
 Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
   http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miodzik   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 46
 Dołączył: 17 Sie 2009
 Posty: 719
 Skąd: ST
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-12-31, 17:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kiszka napisał/a: |  	  | Oswiecie mnie... Jakie zadanie ma guma w zbiorniczku tylnego hamulca(taki smok0.Zanurzona w płynie,do czego ona jest potrzebna,jakie zadanie spełnia
       | 
 
 Przed wymianą płynu wyjmij ją ze zbiorniczka, w przeciwnym razie wciągnie ją do pompy
   |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 Ulica to nie tor.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Konradmjk   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Wiek: 44
 Dołączył: 20 Gru 2015
 Posty: 5
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-21, 21:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej Ja  w innym temacie jak serwisować tylny hamulec to znaczy hamulec bębnowy. Bo przód mam zrobiony ale nie wiem jak zabrać się do tylnego?
 |  
				| _________________ Question authority
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarek74   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 51
 Dołączył: 24 Sie 2013
 Posty: 534
 Skąd: Qrnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-21, 21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | zdjąć koło, oczyścić w środku bęben, sprawdzić grubość okładzin na szczękach (ewentualnie pomyśleć o wymianie), złożyć, wyregulować cięgno hamulca, przy okazji sprawdzić działanie stopu, w razie wątpliwości posiłkować się manual service i browarem   |  
				| _________________ Delta  Machine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arkady007   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2011
 Wiek: 54
 Dołączył: 23 Maj 2015
 Posty: 208
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-21, 23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli mógłbym dodać: Zawsze korzystając z podciśnieniowego urządzenia do wymiany płynu czy mechanicznie - najpierw dobrze jest odessać płyn ze zbiorniczka płynu h-cowgo a następnie zalać go nowym płynem (np strzykawką - ale ważne bez tłoczka gumowego - bo spuchnie.
 Później jak opisano powyżej -  na odpowietrznik i jazda.... Oszczędzamy wtedy na płynie i zmniejszamy ryzyko chlapania.
 Polecam mieć pod ręką cały czas zmywacz do hamulców (dowolnej firmy - ja używam Wurth i Forch) to może czasem uratować lakier - jak się chlapnie płynem i zadziała szybko zmywaczem - lakier ocaleje najczęściej. No i można odtłuścić tarcze hamulcowe (jak wiadomo smarowanie tam nie robi najlepiej a płyn jest trochę tłusty).
 |  
				| _________________ Arkady007
 Był Stryker 1300 Raider zakupiony
   Z motocyklami jest jak z wódką...
 Fun zaczyna się od litra ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Konradmjk   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Wiek: 44
 Dołączył: 20 Gru 2015
 Posty: 5
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-22, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jarek 74 a jaka powinna być grubość okładzin ? |  
				| _________________ Question authority
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarek74   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 51
 Dołączył: 24 Sie 2013
 Posty: 534
 Skąd: Qrnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-22, 09:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | wg serwisówki xvs 650 okładziny na szczękach powinny mieć 4mm, a przy 2mm należy je wymienić, nie mam natomiast pojęcia, czy w 125 jest tak samo, postaraj się o manual service |  
				| _________________ Delta  Machine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Konradmjk   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Wiek: 44
 Dołączył: 20 Gru 2015
 Posty: 5
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-22, 10:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki  za inf   Pazdrawiam
 |  
				| _________________ Question authority
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |