YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Cylinder - wyciek oleju.
Autor Wiadomość
Kadmon 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-03-04, 17:04   Cylinder - wyciek oleju.

Jak w temacie, pierwszy cylinder, okrągła przykręcana na 2 imbusy zaślepka.
Wydaje mi się, że ona jest źródłem wycieku. Jeśli uszczelka pod głowicą, to się
zagrzeję.
Nie zdążyłem jeszcze ustalić jaką funkcję pełni ten "dekielek" i co pod nim jest.
Będę wdzięczny za oświecenie mnie i info co powinienem kupić i gdzie tego szukać,
żeby zlikwidować awarię.

Ekipa Jarosławska wystąp! Proszę mnie tu supportować, co to za psikusy Wasza
podopieczna wyprawia ;p

Poproszę osoby, będące w posiadaniu wszelkich service manuali lub innych treściwych
materiałów w formie elektronicznej o ujawnienie się na PW, podam adres e-mail
na który można je do mnie wysłać. Będę wielce zobowiązany. Dziękuję.

Fotki pomocnicze:

Z boku


Z przodu
_________________
Pozdrawiam,
Kadmon

Verbum sapienti sat est.

Yadwisienka V-Star 1100 Silverado
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2014-03-04, 17:07   

... masz tutaj napinacz łańcucha rozrządu, jak dobrze widzę na fotach (wrzuć dokładniejsze) ... odkręć delikutaśnie przesamruj silikonem wysokotemparaturowym lub wymień yszczelke i nędzie git ...
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-04, 17:49   

To nie stąd cieknie, nad kolankiem masz pokrywkę zaworu, obstawiam, że to własnie przecieka. Na Allegro są po całe 2,50 zł, wymiana 10 minut. Niestety, taka przypadłość tych silników. Pokrywa drugiego cylindra ( kuriozalnie to ten znajdujący się za przednim kołem :) )
http://www.allegromat.pl/aukcja155115
Na zdjęciu element nr 25
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
gai-jin 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 50
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 864
Skąd: Krakow
Wysłany: 2014-03-04, 17:56   

raczej pokrywka odkręć wymień oring i powinno być ok /kup komplet oringów bo przesyłka droższa niż cały komplet /
_________________
to nie ludzie są źli ,to karma wraca i kopie cię w .... następnym razem zastanów się trzy razy zanim coś zrobisz a później powiesz .
 
 
koszerny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1748
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 2014-03-04, 18:17   

wydaje mi się że to nie jest to co opisuje Pirania
jest to od razu poniżej wydechu patrząc z przodu
_________________
HONDA ST1300 PAN EUROPEAN 2010
Ostatnio zmieniony przez Bemol 2014-03-04, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kadmon 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-03-04, 18:37   

Pirania_LM napisał/a:
Pokrywa drugiego cylindra ( kuriozalnie to ten znajdujący się za przednim kołem :) )

Mea culpa :) Masz rację

artek napisał/a:
masz tutaj napinacz łańcucha rozrządu

Napinacz jest znacznie odstającym ustrojstwem, tu jest tylko dekielek. Mogłem niechcący wprowadzić
w błąd z numeracją cylindrów :oops:

O! I znalazłem.
http://www.sklepmotocyklo...-zaworowej.html

2,20 pln ;D

Jutro rano podzwonię w Łodzi, kupię, wymienię, mam nadzieję, że to zamknie temat.
Dziękuję za odzew.

[ Dodano: 2014-03-04, 18:42 ]
koszerny napisał/a:
jest to od razu poniżej wydechu patrząc z przodu

Tak, to dokładnie ten element, o który mi chodziło. Pojawiają się przy nim malutkie bańki powietrza,
więc mam nadzieję, że to właśnie tego uszczelnienia dotyczy problem wycieku.
_________________
Pozdrawiam,
Kadmon

Verbum sapienti sat est.

Yadwisienka V-Star 1100 Silverado
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-04, 18:43   

koszerny, masz całkowitą rację. To ze zdjęcia Kadmona i to co ja opisuję to dwie zupełnie inne pokrywy. Jednak ten wyciek ze zdjęcia Kadmona moim zdaniem nie jest spowodowany rozszczelnieniem pokrywy z jego zdjęcia. Wyciek najprawdopodobniej pochodzi i opisanej przeze mnie pokrywy zaworów, cieknący olej zalał cylinder i pokrywę, którą pokazuje Kadmon 8)
Kadmon obejrzyj całe kolanko wydechu, jeśli jest suche, to strzeliła uszczelka z Twojego zdjęcia, jeśli jest mokre lub ma ślady oleju, to wymień uszczelkę, którą opisałem.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
Ostatnio zmieniony przez Pirania_LM 2014-03-04, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 18:45   

Pirania_LM napisał/a:
nad kolankiem masz pokrywkę zaworu, obstawiam, że to własnie przecieka. Na Allegro są po całe 2,50 zł, wymiana 10 minut. Niestety, taka przypadłość tych silników.


Żadna przypadłość, tylko co najwyżej niechlujstwo tego, który grzebie przy silniku. Jak sam zauważyłeś, to tylko 2,5 na jedna pokrywkę.
Jak się dupę szkłem wyciera to cieknie.Jeżeli wykonują regulacje luzu zaworowego każdorazowo wymienia się uszczelnienie na nowe, dokręca odpowiednim momentem, to nie cieknie.

koszerny napisał/a:
wydaje mi się że to nie jest to co opisuje Pirania
dobrze ci się wydaje. Pokrywa od zaworów jest wyżej i po prawej stronie wydechu. Ten dekielek jest delikatnie po lewej i niżej.
Zdjęcie Kadmon, pokazuje wyraźnie skąd cieknie. Skoro nie fotografuje pokrywy zaworów, to znaczy, że tam ma sucho.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Kadmon 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-03-04, 18:59   

witek1965 napisał/a:
dobrze ci się wydaje. Pokrywa od zaworów jest wyżej i po prawej stronie wydechu. Ten dekielek jest delikatnie po lewej i niżej.

No to jeszcze oświećcie mnie od czego ów dekielek jest i jakie w tym układzie jest uszczelnienie.
Bo czuje się lekko zmieszany, wstrząśnięty byłem wcześniej ;)
_________________
Pozdrawiam,
Kadmon

Verbum sapienti sat est.

Yadwisienka V-Star 1100 Silverado
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-04, 19:02   

Przeczytaj wcześniejsze posty, idź do motocykla i obejrzyj ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Kadmon 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-03-04, 19:12   

Pirania_LM napisał/a:
Przeczytaj wcześniejsze posty, idź do motocykla i obejrzyj ;p

Ależ czytałem drogi kolego i to co wyłapałem/zrozumiałem to:
- napinacz rozrządu, który odpadł, bo to nie ten cylinder
- pokrywa zaworów, która również została zdyskwalifikowana
- dekielek "Kadmona", który nie został nazwany
więc nie wiem jakiego uszczelnienia szukać i o co pytać.

Gdzieś się pomyliłem? Popraw proszę, wyprostuj, nie bij.
_________________
Pozdrawiam,
Kadmon

Verbum sapienti sat est.

Yadwisienka V-Star 1100 Silverado
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 19:17   

Kadmon, do tego dekielka jest bajecznie proste dojście. Po prostu okdręć i zobacz. Manual service mogę ci podesłać. Niestety nic tam nie znalazłem ciekawego, ponad to, że jest ten dekielek.

[ Dodano: 2014-03-04, 19:18 ]
impus w garść i do garażu marsz ;D

Kadmon napisał/a:
więc nie wiem jakiego uszczelnienia szukać i o co pytać.


[ Dodano: 2014-03-04, 19:24 ]
to jest uszczelnienie, którego potrzebujesz 4FM-12213-00-00

[ Dodano: 2014-03-04, 19:28 ]
a wygląda tak http://yamaha-parts.victo...4FM-12213-00-00
tylko serwis jak chcesz oryginał, albo wyciąć. Jakoś tak mi się wydaje, że może być z klingerytu. Lub cieniutka warstwa odpornego na wysoką temperaturę silikonu, ale ja bym obstawał przy nowej uszczelce.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2014-03-04, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kadmon 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-03-04, 19:29   

witek1965 napisał/a:
Kadmon, do tego dekielka jest bajecznie proste dojście. Po prostu okdręć i zobacz.


OK, wyjaśnię upierdliwość. Wynika z tej prostej przyczyny, że garażu brak.
Pod chmurką, o tej porze roku jest dość nieciekawie.

Zakładam również sytuację, że po odkręceniu mogę zastać tylko uszczelnienie
np. silikonem lub szczątkową wersję uszczelki/oringu/czegokolwiek.
Wtedy utknę w martwym punkcie czego bardzo nie lubię. Stąd moja dociekliwość.

Oczywiście rozumiem, że może zdarzyć się sytuacja, że nie sposób będzie sprecyzować
tego konkretnego przypadku, wtedy faktycznie pozostanie improwizacja, ale wolałbym nie.

witek1965, bardzo Ci dziękuję.
_________________
Pozdrawiam,
Kadmon

Verbum sapienti sat est.

Yadwisienka V-Star 1100 Silverado
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 19:35   

Kadmon napisał/a:
Stąd moja dociekliwość.
mam nadzieję, że ją zaspokoiłem.
Spokojnie podejdź do tematu i albo kup nową w ASO, bo chyba gdzie indziej nie kupisz, albo spokojnie wykręć dekielek ja będą dogodne warunki,
Kadmon napisał/a:
Pod chmurką, o tej porze roku jest dość nieciekawie.
nie przesadzaj, zajmie ci to ze dwie minuty. I po sprawie. Nawet jak
Kadmon napisał/a:
mogę zastać tylko uszczelnienie
np. silikonem lub szczątkową wersję uszczelki/oringu/czegokolwiek.
to będziesz miał bazę do zrobienia odcisku w celu wycięcia nowej. Albo opcja najłatwiejsza - ASO i wymiana jak będziesz miał w garści.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 48
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2014-03-04, 19:59   

Sprawdź czy aby na pewno dekielek jest dokręcony.
Może to tylko czyjeś nie dopatrzenie.
choć mało prawdopodobne to możliwe.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-03-05, 01:11   

Kadmon pod dekielkiem nie ma niespodzianek w postaci wylatających sprężynek,czy innych części(to chyba jest ta Twoja obawa przed odkręcaniem i stąd ta dociekliwość). Po prostu go odkręć i zobacz co się dzieje. Zaopatrz się w silikon temperaturowy i do dzieła. Po co? W razie jak by uszczelka poszła,a nie umiałbyś i nie masz z czego jej dorobić,to posmarujesz (po oczyszczeniu i odtłuszczeniu benzynką czy nitro) dekielek i przykręcisz. Potem pojedziesz na poszukiwania uszczelki. Po przyjeździe do ASO sprawdź dekielek. Jeżeli cieknie wchodzisz i kupujesz uszczelki i montujesz po przyjeździe do domu nie zważając na pogodę. Jeżeli nie cieknie też je kupujesz i kładziesz w domu na półkę. Niech czekają na ocieplenie. ;D
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Kadmon 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-03-07, 01:37   

Dziękuję wszystkim biorącym udział w dyskusji za pomoc i cierpliwość :)
Dekielek "Kadmona" był faktycznie winowajcą. Uszczelki nie udało mi się
kupić od razu, zamówiłem w ASO i czekam. Koszt 10,60 pln.

Tymczasowe uszczelnienie silikonem wydaje się spełniać swoją funkcję i oby
do wtorku tej chęci nie straciło.
_________________
Pozdrawiam,
Kadmon

Verbum sapienti sat est.

Yadwisienka V-Star 1100 Silverado
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-03-07, 03:40   

A nie mówiłem? ;D
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
AndHim 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 182
Skąd: Żagań/Wielka woda
Wysłany: 2014-03-07, 10:52   

Też mam przeciek tylko w tylnym cylindrze. Dyskusja bardzo pomocna. Podejrzewam u mnie dekielek zaworowy. Zrobie to zamelduje. Pozdrawiam.
_________________
Życie na lądzie jest do dupy. Kpt Ż.W. And

"Valhalla I am coming"
Led Zeppelin - Immigrant song
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-13, 19:05   

No dobrze mechanicy. Kto mi powie, co to jest ? Zauważyłem dziś wyciek oleju. Element znajduje się w pierwszym cylindrze ( to ten od strony akumulatora ) po lewej stronie na przeciwko AIS. Z manuala nic nie mogę wykminić. Poproszę o pomoc.






_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group