| 
		Pilna pomoc - wywaliło cały olej | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Krokus  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 47  Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-26, 21:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jak myślicie będą jakieś następstwa dla silnika po takiej pracy bez oleju -w sumie Moto nie zgasło - to chyba pocieszające? 
 
 
[ Dodano: 2013-10-26, 22:56 ]
 
Już nie wiem na co się nastawić...chyba nocka bezsenna. A w najgorszym wypadku jak to finansowo wyjdzie? | 
             
						
				_________________ "Niech cię nie niepokoją
 
Cierpienia twe i błędy.
 
Wszędy są drogi proste
 
Lecz i manowce wszędy" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Raider  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2008 
                  Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 119 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 10:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju do nolmalnej pracy potrzebują niecały litr oleju. Tyle pompy zasysają ze zbiornika. Dragi o ile sie nie mylę to jednak inna konstrukcja, nie mają zbiornika oleju i wszystko jest w silniku. Jezeli tak, to nie pocieszę Cię bo silnik wówczas potrzebuje całego oleju do pracy. Ale to wytrzymałe sprzęty. Warto po naprawie zalac go olejem dac mu popracowac a pozniej zlać olej. Jezeli nie bedzie opiłków a podczas pracy nie było stuków, to znaczy że jest ok.
 
 
 
skoro to nowy sprzęt to jak do tego doszło?! | 
             
						
				_________________ www.cppro.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 10:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Raider napisał/a: | 	 		  | Silnki typu Mignight  | 	   co to takiego ? | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krokus  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 47  Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 11:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No właśnie jak do tego doszło???  Sprzęt ma 3,5 tys przebiegu - ledwo dotaraty.. | 
             
						
				_________________ "Niech cię nie niepokoją
 
Cierpienia twe i błędy.
 
Wszędy są drogi proste
 
Lecz i manowce wszędy" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 11:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krokus napisał/a: | 	 		  Regulacja zaworów i synchronizacja gaznikow na początku sezonu. Ogólnie Moto ma 3,5 tys km przebiegu więc nowka 
 
 
[ Dodano: 2013-10-26, 17:44 ]
 
No i rzecz jasna olej - też początek sezonu | 	  
 
 
w jakim celu skoro motocykl jak sam napisałeś nówka ? 
 
 
[ Dodano: 2013-10-27, 11:50 ]
 
 	  | Krokus napisał/a: | 	 		  | No właśnie jak do tego doszło??? | 	   no tego sie dowiemy chyba od Ciebie. Jeżeli nie dokręcono dekli od zaworów, to masz przyczynę. 
 
I głowa do góry. Nie przesądzaj sprawy. Być może wystarczy wymienić uszczelnienia, dokręcić i wlać nowy olej. 
 
dasz te zdjęcia ? | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krokus  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 47  Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 11:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chciałem dobrze - pomyślałem że się to należy motongowi - tzn zawory i synchronizacja. Zrobiłem ją 1500 km temu. Nieźle spenialem że silnik oberwal.. Tak jak pisałem Moto poszło od razu na laweta i do warsztatu - jutro pewnie coś powiedzą. Myślałem że praktyczne nowe moto będzie nieśmiertelne..    | 
             
						
				_________________ "Niech cię nie niepokoją
 
Cierpienia twe i błędy.
 
Wszędy są drogi proste
 
Lecz i manowce wszędy" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Raider  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2008 
                  Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 119 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | witek1965 napisał/a: | 	 		   	  | Raider napisał/a: | 	 		  | Silnki typu Mignight  | 	   co to takiego ? | 	  
 
 
Midnight miało być - tak to jest jak się pisze ze smartfona z użyciem słownika     | 
             
						
				_________________ www.cppro.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 12:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Raider, nie chodzi o pisownię tylko o silnik. 
 
Co to takiego jest silnik typu Midnight. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wemar  		  
		 
          
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2006 
                  Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1134 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Raider napisał/a: | 	 		   	  | witek1965 napisał/a: | 	 		   	  | Raider napisał/a: | 	 		  | Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju ... | 	   co to takiego ? | 	  
 
 
Midnight miało być - tak to jest jak się pisze ze smartfona z użyciem słownika     | 	  
 
Midnight to jedynie odmiana malowania silnika, a nie rozwiązanie konstrukcyjne, bo rzecz nie w czarnym kolorze, a w silniku z tzw. suchą miską. | 
             
						
				_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 12:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wemar, wiem, więc dlatego zapytałem, bo nie bardzo rozumiem wypowiedź z 10:24
 
Co ma kolor cylindrów i pokryw do konstrukcji. Chyba, że kolega chciał napisać o silnikach Midnight Starów XVS 950 i XVS 1300, to inna para kaloszy | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wemar  		  
		 
          
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2006 
                  Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1134 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 12:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie wiem co chciał (sam może napisze), ale pisanie o MS, to też pewien przeskok, bo Yamaha stosowała silniki z suchą miską już wcześniej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
 
Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche.     ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający. | 
             
						
				_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 12:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskę olejową. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robert bagan  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2011 
                  Wiek: 53  Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 55 Skąd: sokółka 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 2013-10-27, 12:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche.     ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający.[/quote] tak jak zaporożec dobre | 
             
						
				_________________ Gl1800 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wemar  		  
		 
          
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2006 
                  Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1134 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-27, 12:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  | wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskę olejową. | 	  
 
To tym bardziej wpis jest niezrozumiały. | 
             
						
				_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WITT33  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 48  Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-29, 17:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy gumowy przewód odmy od tylnego cylindra się nie zagiął powodując nadmierne ciśnienie a w efekcie wywalenie uszczelki pod deklem ? Rzadki przypadek ale o jednym czytałem i wyglądało to tak samo jak tutaj. | 
             
						
				_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-29, 18:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jest diagnoza ? | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krokus  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 47  Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-29, 20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A więc..okazało się ze podczas wiosennego przeglądu przecięta została jakaś uszczelka - oring, no i to w końcu pusciło...Na szczęście  sporo oleju jeszcze zostało.Naprawa to wymiana przeciętego oringu i zalanie nowego oleju. Generalnie serwis zachował się bardzo - podkreślam bardzo w porządku. Całość oczywiście zrobili gratis. Do tego sami umieli przyznać się do wpadki. Gratis motokosmetyki i rabat przy następnych serwisach.  Równie dobrze mogli coś nasciemniać . Jednak bardzo uczciwi ludzie . 
 
 
[ Dodano: 2013-10-29, 20:12 ]
 
Dziękuję wszystkim za pomoc    | 
             
						
				_________________ "Niech cię nie niepokoją
 
Cierpienia twe i błędy.
 
Wszędy są drogi proste
 
Lecz i manowce wszędy" | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Bemol 2013-10-29, 20:42, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wemar  		  
		 
          
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2006 
                  Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1134 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-29, 21:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  | 
             
						
				_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Raider  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2008 
                  Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 119 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-29, 21:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wemar napisał/a: | 	 		  Nie wiem co chciał (sam może napisze), ale pisanie o MS, to też pewien przeskok, bo Yamaha stosowała silniki z suchą miską już wcześniej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
 
Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche.     ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający. | 	  
 
 
 
Cytowałem dwóch swoich mechaników. Przyznaję, że nie bardzo się na tym znam, więc w razie czego mnie poprawcie i skorygujcie moją wiedzę a wynika z niej, że silnik Draga jest rozwinięciem silnika Virago. W tym silniku olej znajduje się w misie olejowej. W Road Star i rozwinięciach tego silnika, olej nie znajduje się w misie, tylko jest pompowany do silnika po każdym uruchomieniu ze zbiornika oleju. 
 
 
Dlaczego moi mechanicy (o\baj niezależnie) za każdym razem powtarzają, że to silnik Midnight - nie wiem. Powtórzyłem za nimi. | 
             
						
				_________________ www.cppro.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WITT33  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 48  Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-10-29, 21:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokładnie tak jest. 1100 mokra miska, 1600-1700 pompy oleju i sucha miska. | 
             
						
				_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |