Pilna pomoc - wywaliło cały olej |
Autor |
Wiadomość |
Krokus


Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-26, 22:51
|
|
|
A jak myślicie będą jakieś następstwa dla silnika po takiej pracy bez oleju -w sumie Moto nie zgasło - to chyba pocieszające?
[ Dodano: 2013-10-26, 22:56 ]
Już nie wiem na co się nastawić...chyba nocka bezsenna. A w najgorszym wypadku jak to finansowo wyjdzie? |
_________________ "Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy" |
|
|
|
 |
Raider


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 119 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-27, 10:24
|
|
|
Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju do nolmalnej pracy potrzebują niecały litr oleju. Tyle pompy zasysają ze zbiornika. Dragi o ile sie nie mylę to jednak inna konstrukcja, nie mają zbiornika oleju i wszystko jest w silniku. Jezeli tak, to nie pocieszę Cię bo silnik wówczas potrzebuje całego oleju do pracy. Ale to wytrzymałe sprzęty. Warto po naprawie zalac go olejem dac mu popracowac a pozniej zlać olej. Jezeli nie bedzie opiłków a podczas pracy nie było stuków, to znaczy że jest ok.
skoro to nowy sprzęt to jak do tego doszło?! |
_________________ www.cppro.pl
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-27, 10:45
|
|
|
Raider napisał/a: | Silnki typu Mignight | co to takiego ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Krokus


Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-27, 11:09
|
|
|
No właśnie jak do tego doszło??? Sprzęt ma 3,5 tys przebiegu - ledwo dotaraty.. |
_________________ "Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy" |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-27, 11:48
|
|
|
Krokus napisał/a: | Regulacja zaworów i synchronizacja gaznikow na początku sezonu. Ogólnie Moto ma 3,5 tys km przebiegu więc nowka
[ Dodano: 2013-10-26, 17:44 ]
No i rzecz jasna olej - też początek sezonu |
w jakim celu skoro motocykl jak sam napisałeś nówka ?
[ Dodano: 2013-10-27, 11:50 ]
Krokus napisał/a: | No właśnie jak do tego doszło??? | no tego sie dowiemy chyba od Ciebie. Jeżeli nie dokręcono dekli od zaworów, to masz przyczynę.
I głowa do góry. Nie przesądzaj sprawy. Być może wystarczy wymienić uszczelnienia, dokręcić i wlać nowy olej.
dasz te zdjęcia ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Krokus


Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-27, 11:59
|
|
|
Chciałem dobrze - pomyślałem że się to należy motongowi - tzn zawory i synchronizacja. Zrobiłem ją 1500 km temu. Nieźle spenialem że silnik oberwal.. Tak jak pisałem Moto poszło od razu na laweta i do warsztatu - jutro pewnie coś powiedzą. Myślałem że praktyczne nowe moto będzie nieśmiertelne.. |
_________________ "Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy" |
|
|
|
 |
Raider


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 119 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:07
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Raider napisał/a: | Silnki typu Mignight | co to takiego ? |
Midnight miało być - tak to jest jak się pisze ze smartfona z użyciem słownika |
_________________ www.cppro.pl
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:15
|
|
|
Raider, nie chodzi o pisownię tylko o silnik.
Co to takiego jest silnik typu Midnight. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:18
|
|
|
Raider napisał/a: | witek1965 napisał/a: | Raider napisał/a: | Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju ... | co to takiego ? |
Midnight miało być - tak to jest jak się pisze ze smartfona z użyciem słownika |
Midnight to jedynie odmiana malowania silnika, a nie rozwiązanie konstrukcyjne, bo rzecz nie w czarnym kolorze, a w silniku z tzw. suchą miską. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:25
|
|
|
wemar, wiem, więc dlatego zapytałem, bo nie bardzo rozumiem wypowiedź z 10:24
Co ma kolor cylindrów i pokryw do konstrukcji. Chyba, że kolega chciał napisać o silnikach Midnight Starów XVS 950 i XVS 1300, to inna para kaloszy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:34
|
|
|
Nie wiem co chciał (sam może napisze), ale pisanie o MS, to też pewien przeskok, bo Yamaha stosowała silniki z suchą miską już wcześniej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche. ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:37
|
|
|
wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskę olejową. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
robert bagan

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 55 Skąd: sokółka
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:40
|
|
|
Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche. ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający.[/quote] tak jak zaporożec dobre |
_________________ Gl1800 |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-27, 12:41
|
|
|
witek1965 napisał/a: | wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskę olejową. |
To tym bardziej wpis jest niezrozumiały. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
WITT33


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-10-29, 17:02
|
|
|
Czy gumowy przewód odmy od tylnego cylindra się nie zagiął powodując nadmierne ciśnienie a w efekcie wywalenie uszczelki pod deklem ? Rzadki przypadek ale o jednym czytałem i wyglądało to tak samo jak tutaj. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-29, 18:10
|
|
|
Jest diagnoza ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Krokus


Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-29, 20:09
|
|
|
A więc..okazało się ze podczas wiosennego przeglądu przecięta została jakaś uszczelka - oring, no i to w końcu pusciło...Na szczęście sporo oleju jeszcze zostało.Naprawa to wymiana przeciętego oringu i zalanie nowego oleju. Generalnie serwis zachował się bardzo - podkreślam bardzo w porządku. Całość oczywiście zrobili gratis. Do tego sami umieli przyznać się do wpadki. Gratis motokosmetyki i rabat przy następnych serwisach. Równie dobrze mogli coś nasciemniać . Jednak bardzo uczciwi ludzie .
[ Dodano: 2013-10-29, 20:12 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc |
_________________ "Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy" |
Ostatnio zmieniony przez Bemol 2013-10-29, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-29, 21:25
|
|
|
|
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
Raider


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 119 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-29, 21:32
|
|
|
wemar napisał/a: | Nie wiem co chciał (sam może napisze), ale pisanie o MS, to też pewien przeskok, bo Yamaha stosowała silniki z suchą miską już wcześniej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche. ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający. |
Cytowałem dwóch swoich mechaników. Przyznaję, że nie bardzo się na tym znam, więc w razie czego mnie poprawcie i skorygujcie moją wiedzę a wynika z niej, że silnik Draga jest rozwinięciem silnika Virago. W tym silniku olej znajduje się w misie olejowej. W Road Star i rozwinięciach tego silnika, olej nie znajduje się w misie, tylko jest pompowany do silnika po każdym uruchomieniu ze zbiornika oleju.
Dlaczego moi mechanicy (o\baj niezależnie) za każdym razem powtarzają, że to silnik Midnight - nie wiem. Powtórzyłem za nimi. |
_________________ www.cppro.pl
 |
|
|
|
 |
WITT33


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-10-29, 21:52
|
|
|
Dokładnie tak jest. 1100 mokra miska, 1600-1700 pompy oleju i sucha miska. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
 |
|