YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pilna pomoc - wywaliło cały olej
Autor Wiadomość
Krokus 



Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-26, 22:51   

A jak myślicie będą jakieś następstwa dla silnika po takiej pracy bez oleju -w sumie Moto nie zgasło - to chyba pocieszające?

[ Dodano: 2013-10-26, 22:56 ]
Już nie wiem na co się nastawić...chyba nocka bezsenna. A w najgorszym wypadku jak to finansowo wyjdzie?
_________________
"Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy"
 
 
Raider 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 119
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-27, 10:24   

Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju do nolmalnej pracy potrzebują niecały litr oleju. Tyle pompy zasysają ze zbiornika. Dragi o ile sie nie mylę to jednak inna konstrukcja, nie mają zbiornika oleju i wszystko jest w silniku. Jezeli tak, to nie pocieszę Cię bo silnik wówczas potrzebuje całego oleju do pracy. Ale to wytrzymałe sprzęty. Warto po naprawie zalac go olejem dac mu popracowac a pozniej zlać olej. Jezeli nie bedzie opiłków a podczas pracy nie było stuków, to znaczy że jest ok.


skoro to nowy sprzęt to jak do tego doszło?!
_________________
www.cppro.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-27, 10:45   

Raider napisał/a:
Silnki typu Mignight
co to takiego ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Krokus 



Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-27, 11:09   

No właśnie jak do tego doszło??? Sprzęt ma 3,5 tys przebiegu - ledwo dotaraty..
_________________
"Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy"
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-27, 11:48   

Krokus napisał/a:
Regulacja zaworów i synchronizacja gaznikow na początku sezonu. Ogólnie Moto ma 3,5 tys km przebiegu więc nowka

[ Dodano: 2013-10-26, 17:44 ]
No i rzecz jasna olej - też początek sezonu


w jakim celu skoro motocykl jak sam napisałeś nówka ?

[ Dodano: 2013-10-27, 11:50 ]
Krokus napisał/a:
No właśnie jak do tego doszło???
no tego sie dowiemy chyba od Ciebie. Jeżeli nie dokręcono dekli od zaworów, to masz przyczynę.
I głowa do góry. Nie przesądzaj sprawy. Być może wystarczy wymienić uszczelnienia, dokręcić i wlać nowy olej.
dasz te zdjęcia ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Krokus 



Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-27, 11:59   

Chciałem dobrze - pomyślałem że się to należy motongowi - tzn zawory i synchronizacja. Zrobiłem ją 1500 km temu. Nieźle spenialem że silnik oberwal.. Tak jak pisałem Moto poszło od razu na laweta i do warsztatu - jutro pewnie coś powiedzą. Myślałem że praktyczne nowe moto będzie nieśmiertelne.. :|
_________________
"Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy"
 
 
Raider 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 119
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-27, 12:07   

witek1965 napisał/a:
Raider napisał/a:
Silnki typu Mignight
co to takiego ?


Midnight miało być - tak to jest jak się pisze ze smartfona z użyciem słownika ;D
_________________
www.cppro.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-27, 12:15   

Raider, nie chodzi o pisownię tylko o silnik.
Co to takiego jest silnik typu Midnight.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-27, 12:18   

Raider napisał/a:
witek1965 napisał/a:
Raider napisał/a:
Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju ...
co to takiego ?


Midnight miało być - tak to jest jak się pisze ze smartfona z użyciem słownika ;D

Midnight to jedynie odmiana malowania silnika, a nie rozwiązanie konstrukcyjne, bo rzecz nie w czarnym kolorze, a w silniku z tzw. suchą miską.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-27, 12:25   

wemar, wiem, więc dlatego zapytałem, bo nie bardzo rozumiem wypowiedź z 10:24
Co ma kolor cylindrów i pokryw do konstrukcji. Chyba, że kolega chciał napisać o silnikach Midnight Starów XVS 950 i XVS 1300, to inna para kaloszy
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-27, 12:34   

Nie wiem co chciał (sam może napisze), ale pisanie o MS, to też pewien przeskok, bo Yamaha stosowała silniki z suchą miską już wcześniej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche. ;D ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-27, 12:37   

wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskę olejową.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
robert bagan 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 55
Skąd: sokółka
  Wysłany: 2013-10-27, 12:40   

Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche. ;D ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający.[/quote] tak jak zaporożec dobre
_________________
Gl1800
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-27, 12:41   

witek1965 napisał/a:
wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskę olejową.

To tym bardziej wpis jest niezrozumiały.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-29, 17:02   

Czy gumowy przewód odmy od tylnego cylindra się nie zagiął powodując nadmierne ciśnienie a w efekcie wywalenie uszczelki pod deklem ? Rzadki przypadek ale o jednym czytałem i wyglądało to tak samo jak tutaj.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-29, 18:10   

Jest diagnoza ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Krokus 



Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-29, 20:09   

A więc..okazało się ze podczas wiosennego przeglądu przecięta została jakaś uszczelka - oring, no i to w końcu pusciło...Na szczęście sporo oleju jeszcze zostało.Naprawa to wymiana przeciętego oringu i zalanie nowego oleju. Generalnie serwis zachował się bardzo - podkreślam bardzo w porządku. Całość oczywiście zrobili gratis. Do tego sami umieli przyznać się do wpadki. Gratis motokosmetyki i rabat przy następnych serwisach. Równie dobrze mogli coś nasciemniać . Jednak bardzo uczciwi ludzie .

[ Dodano: 2013-10-29, 20:12 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc :)
_________________
"Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce wszędy"
Ostatnio zmieniony przez Bemol 2013-10-29, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-29, 21:25   

:brawo:
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Raider 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 119
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-29, 21:32   

wemar napisał/a:
Nie wiem co chciał (sam może napisze), ale pisanie o MS, to też pewien przeskok, bo Yamaha stosowała silniki z suchą miską już wcześniej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
Równie dobrze można by w ten sposób powiedzieć, że silnik do Malucha był konstrukcją Porsche. ;D ... no, bo chłodzony powietrzem, za tylną osią i ją napędzający.



Cytowałem dwóch swoich mechaników. Przyznaję, że nie bardzo się na tym znam, więc w razie czego mnie poprawcie i skorygujcie moją wiedzę a wynika z niej, że silnik Draga jest rozwinięciem silnika Virago. W tym silniku olej znajduje się w misie olejowej. W Road Star i rozwinięciach tego silnika, olej nie znajduje się w misie, tylko jest pompowany do silnika po każdym uruchomieniu ze zbiornika oleju.

Dlaczego moi mechanicy (o\baj niezależnie) za każdym razem powtarzają, że to silnik Midnight - nie wiem. Powtórzyłem za nimi.
_________________
www.cppro.pl
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-29, 21:52   

Dokładnie tak jest. 1100 mokra miska, 1600-1700 pompy oleju i sucha miska.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group