Duży luz na skrzyni biegów przebieg 7tys. XVS 1100 2004r. |
Autor |
Wiadomość |
wiesiulek14

Rocznik: 2004
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2013-05-30, 15:45 Duży luz na skrzyni biegów przebieg 7tys. XVS 1100 2004r.
|
|
|
Witam
Jestem tu nowy i mam takie pytanie. jak wrzucę na bieg tylne koło uniesione by mogło się obracać mam duży luz osiowy na wałku zdawczym ze skrzyni na wał kardana i nie bardzo wiem czy tak może być bo z doświadczenia samochodowego taki luz na skrzyni to jest za duży moim zdaniem. Może ktoś z Was się orientuje jak skrzynia przenosi napęd z wału korbowego na wał kardana czy po tej drodze może gdzieś na sprzęgle ma prawo być taki luz. Towarzyszy temu również takie wycie jak tu na forum opisywane w tym wątku http://yamaha-dragstar.pl...&highlight=wyje . Niedawno go kupiłem ma nieduży przebieg jak na ten luz ale przebiegu bym się nie czepiał raczej oryginał kupiony od pierwszego właściciela i jest na to ks. serwisowa jak i kwity z przegłądów (TÜV) i rachunki z wymian oleju z wpisami przebiegu i wszystko się pokrywa. Nakrętka na walku zdawczym ze skrzyni zakręcona i cała więc przekładnia kątowa OK i na niej raczej tego luzu nie ma. Proszę o jakąś poradę może ktoś ten temat już przerabiał i wie coś, bo nie bardzo chciał bym teraz wyciągać w sezonie silnik i go rozpoławiać. A oto link do filmiku gdzie jest pokazany ten luz http://youtu.be/vzeTJQftY3o |
_________________ wiesiulek14 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-30, 17:58
|
|
|
wiesiulek14, masz duży luz międzyzębny a nie osiowy. Osiowy to wzdłuż osi. Przynajmniej ja tak to rozumiem http://www.yamaha-dragsta...i%EAdzyz%EAbowy
Przeczytaj post Gordo. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-30, 18:17
|
|
|
Oglądałeś wielowypust na kardanie ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
wiesiulek14

Rocznik: 2004
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2013-05-30, 20:13
|
|
|
Remol71 tak oglądałem ale jak zwrócisz uwagę na ten filmik do którego dałem link na Yotube to zobaczysz że ten cały luz to na skrzyni jest bo koło się obraca wraz z kardanem z krzyżakiem i z wałkiem który wychodzi ze skrzyni. A może to tak ma być??? .Bo czy przy takim przebiegu jest to możliwe
[ Dodano: 2013-05-30, 20:23 ]
Witek1965 Ten post też już czytałem u mnie sytuacja ta sama ale po drugiej stronie kardana na skrzyni biegów ale na 99% że nie pochodzi on z przekładni kątowej tylko gdzieś dalej. Jeżeli to nie jest normalne to obstawiam na jakieś łożysko w skrzyni. |
_________________ wiesiulek14 |
Ostatnio zmieniony przez wiesiulek14 2013-05-30, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-30, 20:24
|
|
|
Czy taki luz jest na wszystkich biegach ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
wiesiulek14

Rocznik: 2004
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2013-05-30, 20:29
|
|
|
Tak na wszystkich biegach a wycie skrzyni od 3 a raczej od określonej prędkości około 60-70 kmh i wyżej |
_________________ wiesiulek14 |
|
|
|
 |
Joe Rocket


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 90 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2013-05-31, 18:00
|
|
|
wiesiulek14 napisał/a: | Tak na wszystkich biegach a wycie skrzyni od 3 a raczej od określonej prędkości około 60-70 kmh i wyżej |
Z tego co pamiętam, to kolega z pracy miał podobny problem ze swoim dragiem. Poleciała przekładnią kątowa i konieczna była wymiana całej przekładni, objawem było właśnie wycie przy wyższych obrotach. Jeśli ostro dawałeś w palnik albo próbowałeś gumować (taka była przyczyna u kolegi), to może być podobna sytuacja, bo te przekładnie nie lubią dużych przeciążeń (jak np. te w motocyklach sportowo-turystycznych). |
|
|
|
 |
wiesiulek14

Rocznik: 2004
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2013-05-31, 21:26
|
|
|
No właśnie tego nie wiem jaką miała przeszłość bo ją kupiłem a sprzedawca jest rodzony w 1953r. czyli ma 66 lat więc nie sądzę żeby miał ochotę na coś takiego
[ Dodano: 2013-06-01, 02:25 ]
A czy ktoś z kolegów mógłby sprawdzić czy u was też nie ma tego luzu??? prośba kierowana do posiadaczy drag star xvs1100 z góry dziękuję |
_________________ wiesiulek14 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-06-02, 16:02
|
|
|
po obejrzeniu twojego filmu (wcześniej się nie ładował ) luz międzyzębny na pewno jest zbyt duży. Obawiam się, że trzeba silnik rozpołowić i dać do obejrzenia w dobre ręce. Swoją droga łożysku tez może wyć. Przy tak niskim przebiegu,to na pewno nie jest normalne. Jakie tego mogą być przyczyny
Luz międzyzębny jest, ale nie taki jak na twoim filmiku. Mogę również sfilmować, ale bez rozbierania pokryw tak jak u Ciebie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
duoma


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2013-06-02, 20:17
|
|
|
te 7 tyś to km czy mile - bo jak km to w żadnym wypadku nie uwierzę, nawet w milach daje to ok 1300 km na rok - do kościoła więcej nakręcisz w sezonie. Co ciekawe mam u siebie luz ale o połowę mniejszy i przebiegu 40k, ale u mnie nic nie wyje. |
|
|
|
 |
wiesiulek14

Rocznik: 2004
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2013-06-03, 01:17
|
|
|
Dzisiaj tak z tego wszystkiego to pomierzyłem ile motocykl tacza się na biegu w obrębie tego luzu, długość tego odcinka wynosi 7 cm. A co do tego przebiegu to już sam nie wiem ale tak jak wcześniej pisałem wszystko się zgadza według papierów, opony są oryginalne z tego samego roku produkcji co moto i wyglądają jak nowe. |
_________________ wiesiulek14 |
|
|
|
 |
adi_1980

Rocznik: 1998
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 8 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2013-06-03, 05:19
|
|
|
U mnie tez jest taki duzy luz. Niestety niewystepuje on na przekladni kątowej skrzyni tylko glebiej. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-06-03, 09:55
|
|
|
adi_1980, a skąd wiesz ? rozbierałeś ? Podziel się fotkami jak masz. Co to znaczy głębiej - konkrety. Takie informacje są cenne, nie chowaj tylko dla siebie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
adi_1980

Rocznik: 1998
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 8 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2013-06-03, 10:04
|
|
|
Wyjmowalem walek wyjsciowy i na drugim kole byl taki duzy luz . na tym walku w skrzyni jest amortyzator skretny i na tym moze byc ten luz. Ale silnika nierozpolawialem
Bez tytułunnnnnnnnnnnnnnnn.png
|
 |
Plik ściągnięto 381 raz(y) 60.53 KB |
|
|
|
|
 |
wiesiulek14

Rocznik: 2004
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2013-06-03, 18:59
|
|
|
Też o tym myślałem , bo jeżeli na przekładni kątowej to by musiało być przynajmniej co jeden ząb wyłamany przy takim obrocie wału kardana. Na samą przekładnie mi to za dużo chyba że po trochu na poszczególnych trybach, ale mam takie odczucie jak obracam kardanem że ten luz jakby był w jednym miejscu. Myślałem także o sprzęgle a mianowicie o sprężynach czy to nie tam czasem ten luz, ewentualnie klin i tryb który jest na wale. Przekazuje on napęd z wału korbowego na sprzęgło. Ale najtrafniejsze stwierdzenie według mnie to ten amortyzator skrętny na wałku przekładni kątowej a to może się stać od jazdy na wysokim biegu przy niskich obrotach jak to w stylu tego motocykla niskie obroty najładniejsza praca silnika
[ Dodano: 2013-06-08, 17:29 ]
Witam ponownie dzisiaj w końcu znalazłem na to czas żeby podłubać przy tym, a że jestem mechanikiem samochodowym z zawodu więc i za to się zabrałem. Zaopatrzyłem się w endoskop i próbowałem podejrzeć przez korek wlewu oleju oczywiście nie ma szans potem przez spustowy też nic więc wykręciłem ten czujnik olejowy u dołu wielka dziura mówię w końcu coś będzie pół dnia w plecy i dalej nic więc w końcu odkręciłem dekiel sprzęgła prawa strona (wcześniej nie chciałem bo oczywiście nie mam uszczelki a przypuszczałem że się uszkodzi i tak się stało) i dopiero mogłem dojść endoskopem do skrzyni i podglądnąć. Więc do rzeczy to jest LUZ NA SKRZYNI PANOWIE TAK TO MA BYĆ TA SKRZYNIA JEST TAK SKONSTRUOWANA PO PROSTU NIE JEST SYNCHRONIZOWANA WIĘC NA ZAZĘBIANIU MA WIĘKSZY LUZ DLA ŁATWIEJSZEGO WŁĄCZANIA BIEGÓW. Nie wiem czy wszyscy będą wiedzieć o co mi chodzi są tryby z kłami i są z wpustami na te kły a także kły o kły zazębiają i to jest w tych miejscach te luzy. Narobiłem sę strachu, niepotrzebnej roboty i kosztów, a motocykl unieruchomiłem z powodu braku uszczelki pod dekiel sprzęgła. Co do przebiegu to już wiem że oryginał wszystko w środku wygląda jak nowe jakby to było wczoraj złożone żadnego zużycia a na trybach praktycznie nie widać śladów używania więc czekam na uszczelkę i w drogę problem uważam za rozwiązany temat można zamknąć. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc może kiedyś się komuś przyda na przyszłość taka informacja aczkolwiek luzu na silniku nie można ignorować i należy sprawdzić. Ja teraz przynajmniej będę spokojnie jeździć.
Sprzęgło.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 364 raz(y) 129.72 KB |
|
_________________ wiesiulek14 |
|
|
|
 |
|