YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
TARCZA HAMULCOWA VSTAR 1100 - CZY DA SIE WYPROSTOWAC
Autor Wiadomość
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-04-23, 14:35   

Ruffi nie wiem jak ciebie ale mnie przekonali do zakupu nowej tarczy bo czy to wyprostujemy czy przetoczymy to myślę że jazda przy 130km i pomyślisz o tarczy to strach by był hamować
A do kolegów mam prośbę może rzucą jakąś propozycją sklepu gdzie można nie drogo kupić oryginał albo zamiennik
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4457
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-04-23, 15:53   

stano napisał/a:
Ruffi nie wiem jak ciebie ale mnie przekonali do zakupu nowej tarczy


Zdziwiłbym się jakbyś po tym co zostało tu napisane podjął inną decyzję. ;p Twoje życie jest więcej warte niż kilka stówek.
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-04-23, 16:13   

żona była odrazu za nową a ja oczywiście za oszczędnościami
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 901
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-04-23, 16:23   

Tarcz hamulcowych nie prostuje się, i to bez względu na pojazd w jakim występują.
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-23, 17:09   

stano napisał/a:
żona była odrazu za nową
bo to mądra kobieta jest ;D
stano napisał/a:
rzucą jakąś propozycją sklepu gdzie można nie drogo kupić oryginał albo zamiennik
a ebayu będzie taniej,
Oferta jednego z krajowych sklepów http://www.sklepmotocyklo...yamaha-xvs.html

a tu taniej http://www.motocombo.pl/p...otocyklowa.html

a tu najtaniej http://owiewki24.pl/pl/p/...S-XVZ-PRZOD/416
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 901
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-04-23, 17:57   

Ta z ostatniego linku to chyba z tektury jest.... taka jakaś podejrzanie tania ;D
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-04-23, 19:29   

a ta druga to nie jest czasem z tych pływających
i jaka jest różnica czy obojętnie jaka będzie ?
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-04-23, 21:11   

wemar napisał/a:
Nie, w zaciskach nie ma. Jest trochę dalej i nazywa się ... pompa hamulcowa.


Czy próbowałeś kiedyś cofnąć tłoczek w zacisku hamulcowym np. w samochodzie?
Co ma do tego klamka? Tłoczek wysuwa się tylko w jedną stronę. Cofnięcie tłoczka jest możliwe po wkręceniu go,(zazwyczaj część tłoczka jest drobno gwintowana a gwint ten przesuwa się po zapadce). Luz między tarczą a klockiem zapewnia krzywizna tarczy.
Jak klocek nie cofnie się to zaciera i to słychać.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
oldnita 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 60
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1812
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-04-23, 21:20   

soft, a jak wymieniasz klocki to rozkręcasz ? normalnie się cofa jak nie masz wciśniętej klamki lub pedału .
_________________
Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-04-23, 21:36   

No właśnie w xvs cofa się - w innych modelach trzeba wkręcać.
Ostatnio wymieniałem volvo i co się nawkręcałem to tylko ja wiem .....
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-23, 21:44   

soft napisał/a:
Czy próbowałeś kiedyś cofnąć tłoczek w zacisku hamulcowym np. w samochodzie?

Próbowałem, wiele razy. Najlepiej to robić ściskaczem, wtedy nie trzeba używać tyle siły - o ile nie ma się tego szczęścia, że producent tak skonstruował zacisk, że tłoczek nie jest montowany na gwincie. Tylko to zupełnie inna para kaloszy. Tłok wysuwa się od ciśnienia powstającego pod tłoczkiem w pompie hamulcowej. Jest to delikatny ruch i w większości swojej odbywa się na elestyczności uszczelnień tłoczka w zacisku, a nie przez jego wysunięcie z uszczelniacza. Nie przypadkowo kształt uszczelniaczy w zaciskach jest taki jaki jest. Płyn hamulcowy jest płynem trudnościśliwym, zatem cofający się tłok pompy, wywołuje podciśnienie w układzie, które cofa tłoczek zacisku. Skoro przywołujesz trudność przy wciskaniu tłoka, to pewnie też zauważyłeś, że puszczenie klamki/pedału, bez zakręcenia odpowietrznika spowoduje zassanie powietrza do zacisku. Jeśli jeszcze ze szkoły średniej pamiętasz kilka równań z fizyki płynów, to łatwo stwierdzisz, że nawet niewielkie podciśnienie wywołuje całkiem sporą siłę ciągnącą tłoczek zacisku - dla ułatwienia podpowiem, że na tej samej zasadzie pracuje pompa hamulcowa przy hamowaniu i podnośnik hydrauliczny przy podnoszeniu.
Gdyby zacisk cofał się od jakiejś krzywizny tarcz, to obracanie kołem, przy delikatnym wciśnięciu klamki hamulca, wywoływałoby okresowe przycieranie, wyczuwalne przy obracaniu kołem. Ja czegoś takiego nie obserwuję, a hamulce działają mi prawidłowo.
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 901
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-04-23, 21:51   

soft napisał/a:
No właśnie w xvs cofa się - w innych modelach trzeba wkręcać .
Ostatnio wymieniałem volvo i co się nawkręcałem to tylko ja wiem .....

W motocyklach ten patent nie jest zastosowany, chyba że w tych nowszych modelach......
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-04-23, 21:52   

Wydaje mi się że ten patent może być związany z ABS-em
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-24, 01:44   

soft napisał/a:
Cofnięcie tłoczka jest możliwe po wkręceniu go,(zazwyczaj część tłoczka jest drobno gwintowana a gwint ten przesuwa się po zapadce). Luz między tarczą a klockiem zapewnia krzywizna tarczy.
taaak, najczęściej w zaciskach tylnej osi z hamulcem postojowym, zwanym potocznie ręcznym, Niektóre samochody maja dodatkowy ręczny, wtedy tłoczki są klasyczne, czyli nie wkręcane. te wkręcane bardzo łatwo jest poznać. Mają na "czole" coś czym można je obracać. Albo otwory, albo wyżłobienie.

Zasada działanie jest taka, że jak hamujesz "hydrauliką" działa normalnie, przekręca się jak zaciągniesz ręczny żeby docisnął klocek do tarczy, nie masz wtedy ciśnienia płynu a przecież coś musi nacisnąć na klocek żeby ręczny trzymał.

Ostatnio niektórzy producenci ( np VW) wprowadzili inne rozwiązanie, a mianowicie siłownik sterowany elektrycznie, do cofania tylnych zacisków. Cofnąć możesz tylko po podpięciu się pod złącze diagnostyczne i podanie odpowiedniej komendy. W przednich zaciskach, czy to systemu Goodrich, czy Lukas, czy ATE tłoki są gładkie jak dupcia niemowlaka i sie je po prostu wciska. Identycznie masz w naszych gwiazdach. Wszak Vaaks pokazywał zdjęcia.

Na dolnym zdjęciu pokazane przykładowe tłoczki. Dwa z nich są stosowane w hamulcu tylnym, co widać na zdjęciu. na pierwszym zdjęciu typowy tłoczek zacisku hamulca tylnego. W tym przypadku Daewoo.

tloczek_zacisku_hamulcowego_tyl.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 20.38 KB

tłoczki.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 103.49 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-04-29, 23:41   

Koledzy w moim moto a jest to xvs 650 tarcza jest ok. Na prośbę kolegi umieściłem takie pytania, ja osobiście kupiłbym nówkę, nie szkodzi zapytać. Wyczytałem ze bicie tarczy w drag starach 650 i 1100 dopuszczalne jest do 0,15mm - info z HAYNESA.
Dziękuję za wszelkie wypowiedzi
 
 
Gdobyl 


Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 21
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-05-02, 09:48   

Przy okazji mowy o wymianach tarczy, proszę napiszcie jak ktoś zmieniał czy pasuje tylko i wyłącznie od Drag Stara czy rozstaw jest ten sam np w Virago 1100? Może szukać używki od innego motocykla bo jest identyczna. Myślę że taka informacja przyda się niejednemu kto w przyszłości będzie wymieniał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group