TARCZA HAMULCOWA VSTAR 1100 - CZY DA SIE WYPROSTOWAC |
Autor |
Wiadomość |
stano


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 61 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 2013-04-23, 14:35
|
|
|
Ruffi nie wiem jak ciebie ale mnie przekonali do zakupu nowej tarczy bo czy to wyprostujemy czy przetoczymy to myślę że jazda przy 130km i pomyślisz o tarczy to strach by był hamować
A do kolegów mam prośbę może rzucą jakąś propozycją sklepu gdzie można nie drogo kupić oryginał albo zamiennik |
_________________ Life to Ride, Ride to Life |
|
|
|
 |
DRAGON


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4457 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-04-23, 15:53
|
|
|
stano napisał/a: | Ruffi nie wiem jak ciebie ale mnie przekonali do zakupu nowej tarczy |
Zdziwiłbym się jakbyś po tym co zostało tu napisane podjął inną decyzję. Twoje życie jest więcej warte niż kilka stówek. |
_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. |
|
|
|
 |
stano


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 61 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 2013-04-23, 16:13
|
|
|
żona była odrazu za nową a ja oczywiście za oszczędnościami |
_________________ Life to Ride, Ride to Life |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-04-23, 16:23
|
|
|
Tarcz hamulcowych nie prostuje się, i to bez względu na pojazd w jakim występują. |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-04-23, 17:57
|
|
|
Ta z ostatniego linku to chyba z tektury jest.... taka jakaś podejrzanie tania |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
stano


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 61 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 2013-04-23, 19:29
|
|
|
a ta druga to nie jest czasem z tych pływających
i jaka jest różnica czy obojętnie jaka będzie ? |
_________________ Life to Ride, Ride to Life |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-04-23, 21:11
|
|
|
wemar napisał/a: | Nie, w zaciskach nie ma. Jest trochę dalej i nazywa się ... pompa hamulcowa. |
Czy próbowałeś kiedyś cofnąć tłoczek w zacisku hamulcowym np. w samochodzie?
Co ma do tego klamka? Tłoczek wysuwa się tylko w jedną stronę. Cofnięcie tłoczka jest możliwe po wkręceniu go,(zazwyczaj część tłoczka jest drobno gwintowana a gwint ten przesuwa się po zapadce). Luz między tarczą a klockiem zapewnia krzywizna tarczy.
Jak klocek nie cofnie się to zaciera i to słychać. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
oldnita


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 60 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1812 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2013-04-23, 21:20
|
|
|
soft, a jak wymieniasz klocki to rozkręcasz ? normalnie się cofa jak nie masz wciśniętej klamki lub pedału . |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-04-23, 21:36
|
|
|
No właśnie w xvs cofa się - w innych modelach trzeba wkręcać.
Ostatnio wymieniałem volvo i co się nawkręcałem to tylko ja wiem ..... |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-04-23, 21:44
|
|
|
soft napisał/a: | Czy próbowałeś kiedyś cofnąć tłoczek w zacisku hamulcowym np. w samochodzie? |
Próbowałem, wiele razy. Najlepiej to robić ściskaczem, wtedy nie trzeba używać tyle siły - o ile nie ma się tego szczęścia, że producent tak skonstruował zacisk, że tłoczek nie jest montowany na gwincie. Tylko to zupełnie inna para kaloszy. Tłok wysuwa się od ciśnienia powstającego pod tłoczkiem w pompie hamulcowej. Jest to delikatny ruch i w większości swojej odbywa się na elestyczności uszczelnień tłoczka w zacisku, a nie przez jego wysunięcie z uszczelniacza. Nie przypadkowo kształt uszczelniaczy w zaciskach jest taki jaki jest. Płyn hamulcowy jest płynem trudnościśliwym, zatem cofający się tłok pompy, wywołuje podciśnienie w układzie, które cofa tłoczek zacisku. Skoro przywołujesz trudność przy wciskaniu tłoka, to pewnie też zauważyłeś, że puszczenie klamki/pedału, bez zakręcenia odpowietrznika spowoduje zassanie powietrza do zacisku. Jeśli jeszcze ze szkoły średniej pamiętasz kilka równań z fizyki płynów, to łatwo stwierdzisz, że nawet niewielkie podciśnienie wywołuje całkiem sporą siłę ciągnącą tłoczek zacisku - dla ułatwienia podpowiem, że na tej samej zasadzie pracuje pompa hamulcowa przy hamowaniu i podnośnik hydrauliczny przy podnoszeniu.
Gdyby zacisk cofał się od jakiejś krzywizny tarcz, to obracanie kołem, przy delikatnym wciśnięciu klamki hamulca, wywoływałoby okresowe przycieranie, wyczuwalne przy obracaniu kołem. Ja czegoś takiego nie obserwuję, a hamulce działają mi prawidłowo. |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-04-23, 21:51
|
|
|
soft napisał/a: | No właśnie w xvs cofa się - w innych modelach trzeba wkręcać .
Ostatnio wymieniałem volvo i co się nawkręcałem to tylko ja wiem ..... |
W motocyklach ten patent nie jest zastosowany, chyba że w tych nowszych modelach...... |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-04-23, 21:52
|
|
|
Wydaje mi się że ten patent może być związany z ABS-em |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-24, 01:44
|
|
|
soft napisał/a: | Cofnięcie tłoczka jest możliwe po wkręceniu go,(zazwyczaj część tłoczka jest drobno gwintowana a gwint ten przesuwa się po zapadce). Luz między tarczą a klockiem zapewnia krzywizna tarczy. | taaak, najczęściej w zaciskach tylnej osi z hamulcem postojowym, zwanym potocznie ręcznym, Niektóre samochody maja dodatkowy ręczny, wtedy tłoczki są klasyczne, czyli nie wkręcane. te wkręcane bardzo łatwo jest poznać. Mają na "czole" coś czym można je obracać. Albo otwory, albo wyżłobienie.
Zasada działanie jest taka, że jak hamujesz "hydrauliką" działa normalnie, przekręca się jak zaciągniesz ręczny żeby docisnął klocek do tarczy, nie masz wtedy ciśnienia płynu a przecież coś musi nacisnąć na klocek żeby ręczny trzymał.
Ostatnio niektórzy producenci ( np VW) wprowadzili inne rozwiązanie, a mianowicie siłownik sterowany elektrycznie, do cofania tylnych zacisków. Cofnąć możesz tylko po podpięciu się pod złącze diagnostyczne i podanie odpowiedniej komendy. W przednich zaciskach, czy to systemu Goodrich, czy Lukas, czy ATE tłoki są gładkie jak dupcia niemowlaka i sie je po prostu wciska. Identycznie masz w naszych gwiazdach. Wszak Vaaks pokazywał zdjęcia.
Na dolnym zdjęciu pokazane przykładowe tłoczki. Dwa z nich są stosowane w hamulcu tylnym, co widać na zdjęciu. na pierwszym zdjęciu typowy tłoczek zacisku hamulca tylnego. W tym przypadku Daewoo.
tloczek_zacisku_hamulcowego_tyl.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 64 raz(y) 20.38 KB |
tłoczki.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 80 raz(y) 103.49 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-04-29, 23:41
|
|
|
Koledzy w moim moto a jest to xvs 650 tarcza jest ok. Na prośbę kolegi umieściłem takie pytania, ja osobiście kupiłbym nówkę, nie szkodzi zapytać. Wyczytałem ze bicie tarczy w drag starach 650 i 1100 dopuszczalne jest do 0,15mm - info z HAYNESA.
Dziękuję za wszelkie wypowiedzi |
|
|
|
 |
Gdobyl

Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 21 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-05-02, 09:48
|
|
|
Przy okazji mowy o wymianach tarczy, proszę napiszcie jak ktoś zmieniał czy pasuje tylko i wyłącznie od Drag Stara czy rozstaw jest ten sam np w Virago 1100? Może szukać używki od innego motocykla bo jest identyczna. Myślę że taka informacja przyda się niejednemu kto w przyszłości będzie wymieniał. |
|
|
|
 |
|