YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 11:02
Wymiana świec
Autor Wiadomość
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-20, 20:31   

Radio napisał/a:
gdyby z zastosowania takich świec były tak ogromne korzyści to producenci motocykli już od dawna by stosowali je w swoich produktach, a jednak tego nie robią, to samo dotyczy nadprzyrodzonych zdolności filtrów firmy K&N, tutaj również nie ma producenta który by zastosował je seryjnie w swoich motocyklach, przecież wzrost ceny motocykla byłby minimalny w porównaniu do ceny finalnej a korzyści byłyby ogromne, jednak tak nie dzieje się, dlaczego?


Filtry K&N zastosowane w motocyklu bez regulacji mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Filtr stosuje się do zmienionych gaźników lub power commandera.
Producent motocykla produkuje go tak aby koszty produkcji były optymalne do osiągów. Wyobraź sobie że producent jednak stosuje ten filtr:
- zakłada dysze i iglice "Stage 1 do 3" Dynojet
- zakłada filtr powietrza K&N, a że do filtra dostaje się za mało powietrza dokłada hypercharger ....
i żeby nie dławiło na wydechach zakłada wydechy Cobry
Okazuje się że świece nie wyrabiają i dokłada Irydy.
i co ma + 15KM ..... ale po co każdemu użytkownikowi DS1100 dodatkowe 15 KM - jak może kupić XV1300 , 1600, 1900......
Wtedy nie mamy Yamachy dla "mas" tylko dla wybranych.
W Mercedesie to się nazywa AMG czy Brabus ... jakoś tak.

[ Dodano: 2013-03-20, 20:33 ]
Nie można wytwarzać produktu, który będzie wewnętrznie konkurował z innymi modelami tej samej firmy.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-20, 20:37   

Wracając do świec - ja zakładam w tym sezonie IRYDY - nie liczę na cuda, ale jeśli jest to bardziej trwała świeca to uważam że warto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-20, 20:40   

Radio napisał/a:
gdyby z zastosowania takich świec były tak ogromne korzyści to producenci motocykli już od dawna by stosowali je w swoich produktach, a jednak tego nie robią, to samo dotyczy nadprzyrodzonych zdolności filtrów firmy K&N, tutaj również nie ma producenta który by zastosował je seryjnie w swoich motocyklach, przecież wzrost ceny motocykla byłby minimalny w porównaniu do ceny finalnej a korzyści byłyby ogromne, jednak tak nie dzieje się, dlaczego?


tu bym z tobą polemizował :

Jeszcze w roku 1993 w moim escorcie fabrycznie montowane były świece platynowe.

Niektóre motocykle maja fabryczne filtry K&N
Masz 100% racji na temat wzrostu mocy i oszczędności paliwa, bo jej nie ma.

Mam założone i mogę to potwierdzić, tak jak i potwierdzić, że motocykl zapala od dotknięcia.

Natomiast żywotność świecy irydowej jest nieporównywalnie większa od "zwykłej" świecy, jak również "jakość" iskry.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-20, 20:40   

Ja wczoraj kupiłem do XV1900 ...... 4X47zł ...... :beczy:
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-20, 20:43   

Cytat:
Filtry K&N zastosowane w motocyklu bez regulacji mogą zrobić więcej złego niż dobrego.
w MS 1300 nie zrobią, bo jest sonda lambda i sterownik wtrysku. Natomiast korzyść z wielosezonowości spora. Im droższy filtr papierowy, tym ekonomiczniejszy zakup K&N.
W następnym samochodzie na bank zakładam K&N.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-20, 20:43   

soft napisał/a:
Ja wczoraj kupiłem do XV1900 ...... 4X47zł ...... :beczy:


Ja kupowałem DENSO za 57 PLN - skusiłem się na DENSO tylko dlatego że są produkowane tylko w JAponii, a NGK w różnych dziwnych miejscach.
Ostatnio zmieniony przez duoma 2013-03-20, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-20, 20:46   

soft, chiało się mieć większego, trzeba go karmić. Cylindry prawie litr każdy, jedna świeca miała to uciągnąć ?

[ Dodano: 2013-03-20, 20:46 ]
duoma napisał/a:
a NGK w różnych dziwnych miejscach.
Irydowe w Japonii.
Podaj link do tych denso
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-20, 20:58   

Ja kupiłem także DENSO
Wyobraźcie sobie że pierwsze moje irydy NGK do Drag Stara kupiłem na allegro .... jakieś tanie były. Chyba po 30 zł ...
Po założeniu podziałały 1 dzień i wymieniłem na stare. Dostały przebicia. Moja opinia o irydach legła w gruzie, do momentu kiedy nie załatwiłem sobie irydów z USA. Okazało się, że opakowania prawie podobne, nadruki na świecach prawie podobne. Po założeniu motocykl dostał skrzydeł. Praca super... Poczytałem na internecie na temat irydów NGK i okazało się że te pierwsze z allegro to jakieś tureckie podróbki.

Tak więc jak macie możliwość - to używajcie Denso lub NGK z USA lub niemieckich stron (sklepów) motocyklowych.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-20, 21:08   

Tak są produkowane w Japonii DENSO - za chwilę
Tu przykładowa sprzedaż i mozliwe zamienniki sklep
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-20, 21:09   

soft napisał/a:
Poczytałem na internecie na temat irydów NGK i okazało się że te pierwsze z allegro to jakieś tureckie podróbki.


:poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: czego juz nie podrabiają, nawet świece. Można się wq....ć
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-03-20, 21:27   

Radio napisał/a:
Teorię wszyscy znają, zwłaszcza powielaną przez osoby które zastosowały te świece w swoich motongach,

Ja zastosowałem, ale nigdzie nie powielałem opinii, które sugerujesz, poza łatwiejszym rozruchem i pracą na zimnym silniku, co pozwala szybciej przymknąć ssanie, a co za tym idzie, przyspieszyć proces nagrzewania silnika.

Radio napisał/a:
wemar, tak na marginesie to powiem Ci że temat czuję z prozaicznego powodu,motocyklami jeżdżę od ponad 30 lat, ...

Skoro się licytujemy (żart ;) ), to ja mam na koncie już ponad 1 mln km, na różnych pojazdach napędzanych benzyną, których silniki w większości sam sobie serwisowałem.
Ze świecami eksperymentowałem dawno temu. Platyny, irydy, wieloelektrodowe. Wynik obserwacji jest taki jak napisałem wczesniej, a co zakwestionowałeś. Wyczuwalny zysk obserwowałem na silnikach gaźnikowych. Czasem znakomicie sprawowała się zwykła trójelektrodowa (w Maluchu Bosch, w WSK125 Champion). Także w Virago 750 przez 3 sezony przejechałem 32 tyś km. na trójelektrodowych Iskarach (13 zł sztuka), raz na rok sprawdzając stan zużycia i przerwę iskrową. Wcześniej w 3 miesiące wyrzuciłem dwa komplety "zalecanych" NGK - i do dziś produkty tej firmy obchodzę wielkim łukiem.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-21, 06:17   

wemar, do kompletu informacji jakie podałeś brakuje tylko wzmianki o LPG. Ten system zasilania silnika wyjątkowo wymaga dobrej iskry. I tu dobra świeca irydowa jest kluczem do sukcesu, no i przewody WN oczywiście.
Również eksperymentowałem jak TY ze świeczkami, kupując dwu i trzy elektrodowe. Nie było wtedy irydowych
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-03-21, 07:25   

Też się spotkałem z takimi opiniami przy zasilaniu LPG, ale osobiście nie miałem z tym do czynienia, więc się nie wypowiadam.
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 901
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-03-21, 11:29   

W sumie nikt nie ma zamiaru z nikim się licytować, chodzi o to aby wymieniać się sprawdzonymi opiniami (najlepiej własnymi), a co najważniejsze to realnymi i tyle...

Wracając do świec irydowych to na 99.99% wiemy że mają dużo większy żywot niż zwykłe świece, dają mocniejszą iskrę, są mniej podatne na zalanie oraz mają większą odporność na osadzanie się nagaru, resztę "ochów i achów" możemy włożyć między bajki..... chyba że ktoś pokusi się i zrobi dokładne pomiary, w tym na hamowni, oczywiście mowa o zastosowaniu świec irydowych w motocyklach.
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-03-21, 11:59   

Radio napisał/a:
Wracając do świec irydowych to na 99.99% wiemy że mają dużo większy żywot niż zwykłe świece, dają mocniejszą iskrę, są mniej podatne na zalanie oraz mają większą odporność na osadzanie się nagaru, resztę "ochów i achów" ...

To co wymieniłeś, to zdecydowana większość tego, czego od świecy oczekujemy. Natomiast to co pogrubiłem w Twojej wypowiedzi, da się "przekuć" na ekonomię lub dynamikę. Jednak sama wymiana świec na irydowe tego nie załatwi - bo niby czemu, skoro zestrojenie układu zasilania nie uległo zmianie. Przy skuteczniejszej iskrze, można jednak ustawić uboższą mieszankę (dysze, poziom paliwa, nowa mapa w Power Commanderze), uzyskując mniejsze spalanie - oczywiście kosztem osiągów maksymalnych, ale większość i tak ich nie wykorzystuje. Powyższe trzeba jednak zrobić z głową, bo można doprowadzić do przegrzania silnika. Mowa tu jednak o czynnościach, które kiedyś praktykowało wiele osób na Maluchach i Polonezach, a które dziś są w zaniku, albo przez brak wiedzy, umiejętności czy części. Nie ma też takiego parcia na takie zabawy, jak to było kiedyś. Do tego dochodzi szeroko rozumiana ekonomia takich działań ... by zyskać kilkuprocentową oszczedność, w sprzęcie, który jest na tyle zaawansowany np. normami czystości spalin, że mało co jest jeszcze do urwania.
Świece irydowe, przez dłuższą żywotność, dająza to np. komfort spokojnej jazdy w dalekie trasy, co jest wartością samą w sobie. Choć w RS-ie podwyższenie niezawodności już uzyskano dając dwie świeczki na garnek, ale i tak wrzuciłem irydy, choćby z tego względu, że nie jest przyjemnością w trasie zrzucać zbiornik, by do świec się dostać. Czynność ta wprawdzie jest bardzo prosta, ale ... po co?
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 901
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-03-21, 13:09   

Motocykle służą do jeżdżenia a nie do eksperymentowania i bicia rekordów w minimalnym zużyciu paliwa, tak było kiedyś gdy paliwo było na kartki, a domorośli garażowi mechanicy w każdą sobotę w garażowych zaciszach płodzili turbinki Kowalskiego zapijając zupą chmielową z pobliskiego browaru ;D dzisiaj kupujesz pojazd, tankujesz go i masz się cieszyć jazdą a nie myśleć ile to zaoszczędzę paliwa zamykając o 2 mm manetkę gazu podczas zjazdu drogą o 7% nachyleniu ;/ jak stać na konia to i na obrok również powinno stać, a jak nie to rower pomiędzy pośladki i sprawa załatwiona ;D nie piszę personalnie, piszę ogólnikowo ;D
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-03-21, 13:19   

No tak, ale to Ty pytałeś się o wymierne korzyści z zastosowania świec irydowych ;d
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 901
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-03-21, 17:41   

.... oj tam.... oj tam ;D ..... rozmawiamy ogólnie o świecach więc każdy wątek na ten temat jest dobry.
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
robert bagan 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 55
Skąd: sokółka
Wysłany: 2013-03-21, 18:37   

W poprzednim sezonie założyłem denso 55 pln za sztukę
Nie zauważyłem różnicy więc niewarto przepłacać
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-03-21, 19:24   

Chciałem kupić Iskrę ale nie ma :(
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group