Zatkane gażniki |
Autor |
Wiadomość |
andy

Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 65 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 72 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2009-08-03, 13:30 Zatkane gażniki
|
|
|
zdarzenie z ostatniego tygodnia!
sprowadziłem moto ze stanów z suknietym bakiem. dałem go zrobić, wygląda super. zapomniałem jedynie o jednej rzeczy! płukaniu tego baku. tydzień temu na postoju, ruszając poczułem paliwo... kurde gazniki zaczeły pluć benzyne na cylindry. lało się jak diabli. motor oczywiście wygasiłem , i koniec jazdy. gaźniki były kompletnie zatkane. to przyszło nagle i niespodziewanie. zawsze myślałem, ze najpier ci zdechnie silnik, niź do czegoś takiego dojdzie. uffff miałem szczście, czujecie w trakcie jazdy co by sie mogło stać? info podaje dla tych co klepia coś na bakach i nie tylko. |
_________________ pozdrawiam ANDY |
Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-11-28, 23:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-08-03, 14:02
|
|
|
Miałem bardzo podobne zdarzenie wczoraj. Miałem trochę syfu w baku i jakoś nie udało się go ściągnąć. Wczoraj skończyło mi się kompletnie paliwo i cały syf wleciał do gaźnika. Jeden pracował, a drugi pluł na gary. Masakra. Na razie czytam serwisówkę jak się zabrać do czyszczenia gaźników.
A może ktoś to robił i może podpowiedzieć, jak się najlepiej do tego zabrać? |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2009-08-03, 14:04
|
|
|
Panowie a nie uzywacie filtra paliwa? to by rozwiazało problem... |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-08-03, 14:05
|
|
|
Używamy, dlatego jest to zastanawiające |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2009-08-03, 14:15
|
|
|
no to faktycznie dziwne , ale jakby brudy poszły z baku to filtr by sie zapchał a nie gazniki |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
Rebelsoul


Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 17 Paź 2008 Posty: 92 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-08-04, 01:53
|
|
|
kostass napisał/a: | Panowie a nie uzywacie filtra paliwa? to by rozwiazało problem... |
No właśnie dziwne to, przecież te rurki od paliwa w baku też mają sitko, które nie przepuści większych fuzli. No i przede wszystkim filtr paliwa. Mam nadzieję, że u mnie nic takiego się nie stanie. Przez czas naprawy baku rudy zdążył go ugryźć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomasz_k

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-04-05, 15:04 Wyciek z gaźnika.
|
|
|
Witam
Mam wyciek z gaźnika, widze że już od dawna, motocykl kupiłem wczoraj.
Wytre husteczką gażnik i kilka seksung pożniej pojawia się paliwo w miejscu gdzie przykręcony jest dekielek zakrywający pływak.
Zamówiłem zestaw naprawczy http://www.sklepmotocyklo...zy-gaznika.html
gaźniki już wymontowane, ale gdy odkręciłem dekielek to wygląda na to że poprzednia uszczelka była montowana na jakis silikon czy cos podobnego ? sa jakieś szczątkowe ilości czegoś. Jak to złożyć zeby było zgodnie ze sztuka ? Gumke założyć i dokręcic ? czy smarować czymś ?. Druga sprawa to zauważyłem przy demontażu że w (nie wiem jak to się nazywa dokładnie) takim sporym pudełku plastikowym pod bakiem przez które dochodzi chyba powietrze do gaźników bylo troszke oleju, kilkanascie kropel po rozebraniu wyczyściłem, czy to jakiś niepokojący objaw ? motocykl ma 21 tyś przebiegu w oryginale (sprawdzalem) ale troche stał nie używany... |
|
|
|
 |
nunio


Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-04-05, 17:12
|
|
|
Uwagi praktyczne - jeśli był tam silikon to poddaj gaźniki pełnemu czyszczeniu, to raz... dwa: albo gość miał kiepską uszczelkę albo nieznacznie coś się zdeformowało, więc zanim poskładasz gaźniki sprawdź czy przylgnie są równe bo być może będzie trzeba poćwiczyć jakiś pilniczek... albo nie
Co do oleju - bym się nie przejmował na zapas: sprawdzić poziom jak prawi poprzednik, wyczyścić "plastikowe pudełko" polatać ciut i tak i siak a potem sprawdzić raz jeszcze... jakoś tak czuję, że będzie czysto... |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
 |
tomasz_k

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-04-05, 19:18
|
|
|
jakis osad zostal na gazniku, dokladniej to w rowku gdzie jest uszczelka, wiec juz go wyczyscilem, nie wiem czy to silikon dlatego pytam, teraz nie mialo to nic wspolnego z silikonem, uszczelka totalnie splaszczona, a nowa chyba bedzie okragla wiec powinno sie dokladnie scisnac i uszczelnic, narazie zloze bez silikonu chyba ze bedzie jeszcze kilka glosow ze musi koniecznie byc to go zastosuje. |
|
|
|
 |
nunio


Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-04-05, 19:41
|
|
|
Nie rób tego - te uszczelki nie są przewidziane do "wspomagania" silikonem
Normalna uszczelka ma uszczelnić - jeśli nie, trzeba splanować przylgnie... silikon po pierwsze zatyka kanały i dysze a po wtóre często powoduje, że uszczelka przy dokręcaniu się wysuwa, bo jest śliska i potem leje... a jeśli już musisz, to używaj Hylomar, poliuretan obojętny dla etyliny, samowulkanizujący i odporny do ponad 200C... ktoś kiedyś powiedział, że silikon to /przepraszam Szanowne Koleżanki/ w cycki a nie do silnika |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
 |
arkady007

Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-04-07, 22:49
|
|
|
No i jeszcze zostaje jeden problem - skoro ciekło tam jak z dzika to trzeba sprawdzić poziom paliwa (czy jest OK i szczelność zaworka odcinającego.
Najpierw szczelność:
1. załóż rurkę taką jak do paliwa na wlot (tam gdzie paliwo, podnieś pływak do góry delikatnie palcem i zaciągnij powietrze i zatkaj językiem (gaźnik musi być suchy - chyba że lubisz paliwo - ja zawszepo paliwie mam zgagę )
2. potrzymaj tak chwilę ok 1 min i puść gwałtownie. Powinno syknąć - jak nie - jest nieszczelny (trzeba wymienić)
Spojrzyj do manuala jaki powinien być poziom paliwa i lekko doginając i odginając mocowanie zaworka do pływaka ustaw tak by było OK. |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
 |
tomasz_k

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-04-07, 23:02
|
|
|
już po zabiegu, nie zakładalem wszystkich elementow z zestawu naprawczego, zalozylem tylko glowna uszczelke pod dekielek, wymienilem tez element wkrecany z uszczelka do ktorego wchodzi ten zaworek z plywakiem, zabieg w obu gaznikach, reszty nie ruszalem. po zlozeniu wszystko gra, nie jezdzilme duzo, raptem z 1km i troche na postoju silnik pracowal, narazie nic nie cieknie, mam nadzieje ze bedzie ok. |
|
|
|
 |
arkady007

Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-04-08, 22:30
|
|
|
Polecam Kolego i tak zsynchronizować gaźniki... |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
 |
Awariall


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 39 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-07-28, 19:27
|
|
|
Czy gdzieś mogę dostać sama taka uszczelkę? Wszędzie widzę całe zestawy naprawcze.
Zdjęcie 28.07.2016, 15 36 26.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 20 raz(y) 185.98 KB |
|
|
|
|
 |
nunio


Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-07-28, 21:34
|
|
|
jeżeli Ci to pomoże - serwisówka stosuje do tej uszczelki nazwę o-ring a jej numer katalogowy Yamaha to 1HX-14147-00-00 i widzę ją dostępną TUTAJ |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
 |
Awariall


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 39 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-07-28, 23:10
|
|
|
Dziekuje kolego kolejny raz mi pomogłeś |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-07-30, 13:55 Moto nie odpala i wycieka paliwo z rurki między gaźnikami
|
|
|
Cześć koledzy, moto pracowało bez zarzutów do dzisiaj. Co się dzieje.....
Odkręciłem kranik, dałem ssanie, czerwony guzik (pompka terkocze), starter - moto odpaliło ale od razu wyczułem że jakoś dziwnie zapaliło, nie mógł wejść na obroty, popracował nierówno tak z 10 sek. i widzę jak leje się paliwo z rurki, która jest pomiędzy gaźnikami.
Zgasiłem moto popatrzyłem ale nic nie widzę by było coś nie tak, znów chciałęm zapalić, było już ciężko, ale od razy znów leje się paliwo z tej rurki. Co może być tego przyczyną i co zrobić żeby to naprawić? Jak któryś z kolegów miał coś podobnego to proszę o pomoc. |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-30, 14:01
|
|
|
Zawiesił się zaworek iglicowy w gaźniku. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-07-30, 14:03
|
|
|
remol jak możesz napisz co trzeba zrobić by to usunąć
[ Dodano: 2016-07-30, 14:04 ]
jak młotkiem po gaźniku postukam to się odwiesi? nie nie jestem mechaniorem ale nie boję się pracy przy moto
[ Dodano: 2016-07-30, 14:16 ]
i jeszcze jedno remol, skąd będę wiedział który zaworek się zawiesił? oba gaźniki należy sprawdzić??
[ Dodano: 2016-07-30, 16:46 ]
Z tego co znalazłem to gaziory należy rozkręcić (wymiana nowych uszczelek), czyli "domowymi sposobami" zaworku iglicowego nie da się odwiesić??
Jeśli ktoś posiada takową wiedzę to dziękuje za odpowiedź
[ Dodano: 2016-07-30, 17:20 ]
Koledzy, moto odpaliłem, przestała płynąć benzyna z tej środkowej rurki między gaźnikami ale z dolnej rury wydechowej zaczął wydobywać się w dużej ilości dym (szary) tylko z dolnego komina, możliwe że zaworek iglicowy się odwiesił ale teraz coś się rozregulowało i zaczął kopcić. moto pracuje w miarę ale to nie jest to jak było wcześniej.
Dalej brać pod uwagę rozkręcenie gaźnika??
Proszę o pomoc. |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
kacmar


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 1998 Skąd: SZ
|
Wysłany: 2016-07-31, 12:59
|
|
|
Czyli paliwo się wypala, ale ja bym ten zaworek wymienił. Jak raz się zawiesił to może w każdym momencie zrobić to ponownie. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
 |
|
|
|
 |
|