YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zatkane gażniki
Autor Wiadomość
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 65
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2009-08-03, 13:30   Zatkane gażniki

zdarzenie z ostatniego tygodnia!
sprowadziłem moto ze stanów z suknietym bakiem. dałem go zrobić, wygląda super. zapomniałem jedynie o jednej rzeczy! płukaniu tego baku. tydzień temu na postoju, ruszając poczułem paliwo... kurde gazniki zaczeły pluć benzyne na cylindry. lało się jak diabli. motor oczywiście wygasiłem , i koniec jazdy. gaźniki były kompletnie zatkane. to przyszło nagle i niespodziewanie. zawsze myślałem, ze najpier ci zdechnie silnik, niź do czegoś takiego dojdzie. uffff miałem szczście, czujecie w trakcie jazdy co by sie mogło stać? info podaje dla tych co klepia coś na bakach i nie tylko.
_________________
pozdrawiam ANDY
Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-11-28, 23:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-08-03, 14:02   

Miałem bardzo podobne zdarzenie wczoraj. Miałem trochę syfu w baku i jakoś nie udało się go ściągnąć. Wczoraj skończyło mi się kompletnie paliwo i cały syf wleciał do gaźnika. Jeden pracował, a drugi pluł na gary. Masakra. Na razie czytam serwisówkę jak się zabrać do czyszczenia gaźników.
A może ktoś to robił i może podpowiedzieć, jak się najlepiej do tego zabrać?
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2009-08-03, 14:04   

Panowie a nie uzywacie filtra paliwa? to by rozwiazało problem...
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-08-03, 14:05   

Używamy, dlatego jest to zastanawiające :/
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2009-08-03, 14:15   

no to faktycznie dziwne , ale jakby brudy poszły z baku to filtr by sie zapchał a nie gazniki
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
Rebelsoul 



Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-08-04, 01:53   

kostass napisał/a:
Panowie a nie uzywacie filtra paliwa? to by rozwiazało problem...

No właśnie dziwne to, przecież te rurki od paliwa w baku też mają sitko, które nie przepuści większych fuzli. No i przede wszystkim filtr paliwa. Mam nadzieję, że u mnie nic takiego się nie stanie. Przez czas naprawy baku rudy zdążył go ugryźć.
_________________

 
 
tomasz_k 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-04-05, 15:04   Wyciek z gaźnika.

Witam
Mam wyciek z gaźnika, widze że już od dawna, motocykl kupiłem wczoraj.
Wytre husteczką gażnik i kilka seksung pożniej pojawia się paliwo w miejscu gdzie przykręcony jest dekielek zakrywający pływak.
Zamówiłem zestaw naprawczy http://www.sklepmotocyklo...zy-gaznika.html
gaźniki już wymontowane, ale gdy odkręciłem dekielek to wygląda na to że poprzednia uszczelka była montowana na jakis silikon czy cos podobnego ? sa jakieś szczątkowe ilości czegoś. Jak to złożyć zeby było zgodnie ze sztuka ? Gumke założyć i dokręcic ? czy smarować czymś ?. Druga sprawa to zauważyłem przy demontażu że w (nie wiem jak to się nazywa dokładnie) takim sporym pudełku plastikowym pod bakiem przez które dochodzi chyba powietrze do gaźników bylo troszke oleju, kilkanascie kropel po rozebraniu wyczyściłem, czy to jakiś niepokojący objaw ? motocykl ma 21 tyś przebiegu w oryginale (sprawdzalem) ale troche stał nie używany...
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-04-05, 17:12   

Uwagi praktyczne - jeśli był tam silikon to poddaj gaźniki pełnemu czyszczeniu, to raz... dwa: albo gość miał kiepską uszczelkę albo nieznacznie coś się zdeformowało, więc zanim poskładasz gaźniki sprawdź czy przylgnie są równe bo być może będzie trzeba poćwiczyć jakiś pilniczek... albo nie :>

Co do oleju - bym się nie przejmował na zapas: sprawdzić poziom jak prawi poprzednik, wyczyścić "plastikowe pudełko" ;p polatać ciut i tak i siak a potem sprawdzić raz jeszcze... jakoś tak czuję, że będzie czysto...
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
tomasz_k 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-04-05, 19:18   

jakis osad zostal na gazniku, dokladniej to w rowku gdzie jest uszczelka, wiec juz go wyczyscilem, nie wiem czy to silikon dlatego pytam, teraz nie mialo to nic wspolnego z silikonem, uszczelka totalnie splaszczona, a nowa chyba bedzie okragla wiec powinno sie dokladnie scisnac i uszczelnic, narazie zloze bez silikonu chyba ze bedzie jeszcze kilka glosow ze musi koniecznie byc to go zastosuje.
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-04-05, 19:41   

Nie rób tego - te uszczelki nie są przewidziane do "wspomagania" silikonem ! :idea:
Normalna uszczelka ma uszczelnić - jeśli nie, trzeba splanować przylgnie... silikon po pierwsze zatyka kanały i dysze a po wtóre często powoduje, że uszczelka przy dokręcaniu się wysuwa, bo jest śliska i potem leje... a jeśli już musisz, to używaj Hylomar, poliuretan obojętny dla etyliny, samowulkanizujący i odporny do ponad 200C... ktoś kiedyś powiedział, że silikon to /przepraszam Szanowne Koleżanki/ w cycki a nie do silnika :evil:
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-07, 22:49   

No i jeszcze zostaje jeden problem - skoro ciekło tam jak z dzika to trzeba sprawdzić poziom paliwa (czy jest OK i szczelność zaworka odcinającego.
Najpierw szczelność:
1. załóż rurkę taką jak do paliwa na wlot (tam gdzie paliwo, podnieś pływak do góry delikatnie palcem i zaciągnij powietrze i zatkaj językiem (gaźnik musi być suchy - chyba że lubisz paliwo - ja zawszepo paliwie mam zgagę :) )
2. potrzymaj tak chwilę ok 1 min i puść gwałtownie. Powinno syknąć - jak nie - jest nieszczelny (trzeba wymienić)

Spojrzyj do manuala jaki powinien być poziom paliwa i lekko doginając i odginając mocowanie zaworka do pływaka ustaw tak by było OK.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
tomasz_k 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-04-07, 23:02   

już po zabiegu, nie zakładalem wszystkich elementow z zestawu naprawczego, zalozylem tylko glowna uszczelke pod dekielek, wymienilem tez element wkrecany z uszczelka do ktorego wchodzi ten zaworek z plywakiem, zabieg w obu gaznikach, reszty nie ruszalem. po zlozeniu wszystko gra, nie jezdzilme duzo, raptem z 1km i troche na postoju silnik pracowal, narazie nic nie cieknie, mam nadzieje ze bedzie ok.
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-08, 22:30   

Polecam Kolego i tak zsynchronizować gaźniki...
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
Awariall 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 38
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 39
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-07-28, 19:27   

Czy gdzieś mogę dostać sama taka uszczelkę? Wszędzie widzę całe zestawy naprawcze.

Zdjęcie 28.07.2016, 15 36 26.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 185.98 KB

 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-07-28, 21:34   

jeżeli Ci to pomoże - serwisówka stosuje do tej uszczelki nazwę o-ring a jej numer katalogowy Yamaha to 1HX-14147-00-00 i widzę ją dostępną TUTAJ
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
Awariall 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 38
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 39
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-07-28, 23:10   

Dziekuje kolego kolejny raz mi pomogłeś :dumny:
 
 
Syku 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-30, 13:55   Moto nie odpala i wycieka paliwo z rurki między gaźnikami

Cześć koledzy, moto pracowało bez zarzutów do dzisiaj. Co się dzieje.....
Odkręciłem kranik, dałem ssanie, czerwony guzik (pompka terkocze), starter - moto odpaliło ale od razu wyczułem że jakoś dziwnie zapaliło, nie mógł wejść na obroty, popracował nierówno tak z 10 sek. i widzę jak leje się paliwo z rurki, która jest pomiędzy gaźnikami.
Zgasiłem moto popatrzyłem ale nic nie widzę by było coś nie tak, znów chciałęm zapalić, było już ciężko, ale od razy znów leje się paliwo z tej rurki. Co może być tego przyczyną i co zrobić żeby to naprawić? Jak któryś z kolegów miał coś podobnego to proszę o pomoc.
_________________
Syku 650 Classic
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-30, 14:01   

Zawiesił się zaworek iglicowy w gaźniku.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Syku 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-30, 14:03   

remol jak możesz napisz co trzeba zrobić by to usunąć

[ Dodano: 2016-07-30, 14:04 ]
jak młotkiem po gaźniku postukam to się odwiesi? nie nie jestem mechaniorem ale nie boję się pracy przy moto

[ Dodano: 2016-07-30, 14:16 ]
i jeszcze jedno remol, skąd będę wiedział który zaworek się zawiesił? oba gaźniki należy sprawdzić??

[ Dodano: 2016-07-30, 16:46 ]
Z tego co znalazłem to gaziory należy rozkręcić (wymiana nowych uszczelek), czyli "domowymi sposobami" zaworku iglicowego nie da się odwiesić??
Jeśli ktoś posiada takową wiedzę to dziękuje za odpowiedź

[ Dodano: 2016-07-30, 17:20 ]
Koledzy, moto odpaliłem, przestała płynąć benzyna z tej środkowej rurki między gaźnikami ale z dolnej rury wydechowej zaczął wydobywać się w dużej ilości dym (szary) tylko z dolnego komina, możliwe że zaworek iglicowy się odwiesił ale teraz coś się rozregulowało i zaczął kopcić. moto pracuje w miarę ale to nie jest to jak było wcześniej.
Dalej brać pod uwagę rozkręcenie gaźnika??
Proszę o pomoc. :beczy:
_________________
Syku 650 Classic
 
 
kacmar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 1998
Skąd: SZ
Wysłany: 2016-07-31, 12:59   

Czyli paliwo się wypala, ale ja bym ten zaworek wymienił. Jak raz się zawiesił to może w każdym momencie zrobić to ponownie.
_________________
Pozdrawiam Mirek

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group