Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
WSZYSTKO O AKUMULATORZE |
Autor |
Wiadomość |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-03-10, 11:49
|
|
|
Tak, bezpośrednio pod aku. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-10, 11:55
|
|
|
pyra napisał/a: | dwieście pare zł i Ty szukasz zamienników ? |
wow, nie sprawdziełm ceny tego modelu. Jak szukałem do XVS 650 to ena Yuasy zwalała z nóg, a 174 zeta za Vartę to była najniższa, stąd padło pytanie. Oczywiście cena tej Yuasy jest dobra, wręcz bardzo dobra
[ Dodano: 2013-03-10, 12:08 ]
[quote="duoma"]Oczywiście nie ma tu mowy o chłodzeniu powietrzem, chodziło mi o to że w Dragach umiejscowienie akumulatora jest w dość "CIEPŁYM" miejscu.
Czytając te brednie z instrukcji obsługi, wychodzi, że te akumulatory nie nadają się do niczego.
Do akumulatorowych silników do pontonów, czy małych łódek - porażka. Latem często jest temperatura pow 28 stopni, a w krajach takich jak Chorwacja, o wiele wyższych- taki aku jest wymagany
Do zasilania awaryjnych zasilaczy komputerów UPS, też nie, bo w pod obudową również jest wyższa od temp otoczenia - taki aku jest wymagany.
Do czego więc się nadają te akumulatory ? Temperatura 20 st, zwłaszcza stała jest mało realna.
Odnoszę wrażenie, że producent, albo dystrybutor znalazł trik na wszelkie roszczenia gwarancyjne - eksploatacja w niewłaściwych warunkach, bo właściwe tylko w laboratorium są.
Kilka zdań zaczerpniętych z sieci :
Cytat: | Akumulator żelowy – rodzaj akumulatora kwasowo-ołowiowego, z żelowym elektrolitem. Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionką tworzy masę o konsystencji żelu.
Standardowy akumulator żelowy wykorzystywany m.in. w UPS-ach
Cechy
nie wymagają one stawiania ich w pozycji pionowej (w przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów),
nie trzeba uzupełniać elektrolitu, (żel nie paruje, dlatego często nazywa się je bezobsługowymi, choć do tej grupy należą także inne typy akumulatorów),
nie ma wycieków elektrolitu (oraz wynikającej z tego korozji),
większa odporność na ekstremalne temperatury, uderzenia i wibracje |
proszę zwrócić uwagę na ostatnie zdanie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
bodi


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 239 Skąd: Dragoni Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-10, 13:01
|
|
|
A sorry, nie załapałem. Ja nabyłem gniazdo zapalniczki czarne, do zamontowania obok sakwy (dzięki temu blisko do aku). I koniecznie z bezpiecznikiem. Poza tym prosto z aku - bez wyłaczników, sterowania stacyjką.
Dzięki temu masz uniwersalny dodatek - można prąd pobierać i dostarczać
Pozdrawiam |
_________________ bodi@dragoni.wroclaw.pl |
|
|
|
 |
Jeżyk


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-10, 16:06
|
|
|
Jeżyk, to się zgadza, ale za Yuasę YT14B-BS trzeb zapłacić prawie 400 zeta, a skoro YTX14-BS jest niewiele szerszy ( chyba 16 mm) i wchodzi na swoje miejsce, to dlaczego nie. Cena bardzo kusi |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Jeżyk


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-10, 16:18
|
|
|
witek1965, zgadza się
ale czy różnica między nimi jest tylko w wymiarach ?
czy inne parametry są takie same ? |
_________________ MOJA GWIAZDECZKA
ORGANIZATOR XX ZLOTU |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-03-10, 16:26
|
|
|
No właśnie jak z tym wymiarem.
Yuasa na swojej stronie podaje szerokość 70 mm (nie 87)
http://translate.google.p...ved=0CDgQ7gEwAQ
sprawdźcie po doborze do motocykla, ja szukałem do Stratolinera ale symbol ten sam.
Po symbolu aku jest szerokość 87 mm
? |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-10, 20:02
|
|
|
YT14B-4,YT14B-BS
Producent: Yuasa
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12Ah
Prąd rozruchowy: 210 A (CCA -18ºC)
Polaryzacja: lewy plus, 1
Końcówki biegunowe 11
Technologia: Absorbed Glass Mat (AGM)
Wymiary: 150mm (długość), 70mm (szerokość), 145mm (wysokość)
Waga (z elektrolitem): 4.6 Kg
Dodatkowe informacje: Bezobsługowy wg. normy EN
YTX14-BS
Producent: Yuasa
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12 Ah
Prąd rozruchowy: 200 A (CCA -18ºC)
Polaryzacja: lewy plus, 1
Końcówki biegunowe 5
Technologia: Absorbed Glass Mat (AGM)
Wymiary: 150 mm (długość), 87 mm (szerokość), 145 mm (wysokość)
Waga (z elektrolitem): 4.6 Kg
Dodatkowe informacje: Bezobsługowy wg. normy EN
[ Dodano: 2013-03-10, 20:09 ]
Merlin, Patrzysz na pozycję, któa jest dedykowana do XVS 1100, czyli YT14B-BS
drugi, nie jest dedykowany do XVS 1100, ale jak sprawdził bondiniusz, wchodzi bez problemu, mimo iż jest szerszy o te 17 mm.
Różnica w cenie - kolosalna
Jeżyk napisał/a: | czy inne parametry są takie same ? | prąd rozruchu jest mniejszy o 10A, ale nie sądzę, żeby to była jakaś katastrofa. Podejrzewam, że w 1999 roku jak ukazały się nasze gwiazdy akumulatory nie miały takiego prądu rozruchu.
Zresztą odpowiednik tego akumulatora firmy Exide ma tylko 135A prąd rozruchu, a zapewne nie jeden ma go zamontowany, a Varta nawet 130 A.
Jak mój padnie, to wchodzę w ten "większy" jak w dym |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Roni

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-10, 20:43
|
|
|
A czy mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego te aku dedykowane np do xvs 1100 mają te same parametry (napięcie i pojemność) a prąd rozruchu o wartośćiach od 130A do nawet 210A .
Skąd taka różnica ? |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-10, 21:08
|
|
|
Roni napisał/a: | A czy mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego te aku dedykowane np do xvs 1100 mają te same parametry (napięcie i pojemność) a prąd rozruchu o wartośćiach od 130A do nawet 210A .
Skąd taka różnica ? |
Ta różnica to możność obciążenia akumulatora prądem (A) w pewnej temperaturze i czasie. Wynika ona z konstrukcji akumulatora w związku z jego przeznaczeniem no i jak wszystko - ceną. Akumulatory do zasilania np. silników zaburtowych łodzi mają minimalny prąd rozruchowy (bo niepotrzebny) na rzecz możności długotrwałego ich rozładowywania.
Są różne normy określania prądu rozruchowego (amerykańskie, europejskie i inne), ale generalnie chodzi o to jaki max. prąd można pobierać z akumulatora 12V w tem. (-)18 st.C w ciągu 60 sek (inne normy przyjmują 30 sek,) do chwili spadku napięcia do 8,4V. Na "chłopski" rozum im większy prąd rozruchowy ma aku tym lepiej (i dla niego zdrowiej), zwłaszcza przy rozruchach w niskich temperaturach. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Roni

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-10, 21:18
|
|
|
Dzięki Demolka , myślałem ze przy tych samych Ah powinien być przynajmniej zbliżóny prąd rozruchu , a jak widać to w zależnośći od zastosowania aku .
Czyli jak kupować do Jadzi to ten z najwyższym prądem rozruchowym |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-10, 21:22
|
|
|
Niekoniecznie, ale wskazane.
Będzie na pewno lepszej firmy i droższy, ale nie zawiedzie i dłużej posłuży bo lżej będzie pracował |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Roni

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-10, 21:24
|
|
|
Thx |
|
|
|
 |
Jeżyk


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
bodi


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 239 Skąd: Dragoni Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-20, 19:21
|
|
|
trudno, żeby było inaczej - skoro mas taką samą skrzyneczkę jak ja |
_________________ bodi@dragoni.wroclaw.pl |
|
|
|
 |
lazybones


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-23, 12:37
|
|
|
lazybones, moja propozycja Akumulator Yuasa YTX14-BS 12Ah cena x2, ale na pewno pochodzi kilka lat. Decyzja należy do Ciebie.
Kłania się allegromat. Za miesiąc nikt nie będzie wiedział o co pytałeś |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-23, 14:24
|
|
|
Mam trzeci rok zwykłą Vartę kupioną za niecałe 170 zł (taką jak ta http://www.allegromat.pl/aukcja136011 ) i nie narzekam.
Trzymana w piwnicy całą zimę praktycznie nie wykazała spadku napięcia, wyszło 12,68 V |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-04-23, 14:43
|
|
|
Merlin napisał/a: | Mam trzeci rok zwykłą Vartę kupioną za niecałe 170 zł |
moja chodzi już 2 lata i nic nie wskazuje, że ma się skończyć. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-23, 17:05
|
|
|
Też posiadałem Vartę, ale zostałem zakrzyczany jak polecałem, więc już nie polecam, bo bywaja wadliwe |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|