YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:09
WSZYSTKO O AKUMULATORZE
Autor Wiadomość
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-03-10, 11:49   

Tak, bezpośrednio pod aku.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 11:55   

pyra napisał/a:
dwieście pare zł i Ty szukasz zamienników ?

wow, nie sprawdziełm ceny tego modelu. Jak szukałem do XVS 650 to ena Yuasy zwalała z nóg, a 174 zeta za Vartę to była najniższa, stąd padło pytanie. Oczywiście cena tej Yuasy jest dobra, wręcz bardzo dobra ;D

[ Dodano: 2013-03-10, 12:08 ]
[quote="duoma"]Oczywiście nie ma tu mowy o chłodzeniu powietrzem, chodziło mi o to że w Dragach umiejscowienie akumulatora jest w dość "CIEPŁYM" miejscu.

Czytając te brednie z instrukcji obsługi, wychodzi, że te akumulatory nie nadają się do niczego.

Do akumulatorowych silników do pontonów, czy małych łódek - porażka. Latem często jest temperatura pow 28 stopni, a w krajach takich jak Chorwacja, o wiele wyższych- taki aku jest wymagany

Do zasilania awaryjnych zasilaczy komputerów UPS, też nie, bo w pod obudową również jest wyższa od temp otoczenia - taki aku jest wymagany.

Do czego więc się nadają te akumulatory ? Temperatura 20 st, zwłaszcza stała jest mało realna.

Odnoszę wrażenie, że producent, albo dystrybutor znalazł trik na wszelkie roszczenia gwarancyjne - eksploatacja w niewłaściwych warunkach, bo właściwe tylko w laboratorium są.

Kilka zdań zaczerpniętych z sieci :

Cytat:
Akumulator żelowy – rodzaj akumulatora kwasowo-ołowiowego, z żelowym elektrolitem. Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionką tworzy masę o konsystencji żelu.
Standardowy akumulator żelowy wykorzystywany m.in. w UPS-ach
Cechy

nie wymagają one stawiania ich w pozycji pionowej (w przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów),
nie trzeba uzupełniać elektrolitu, (żel nie paruje, dlatego często nazywa się je bezobsługowymi, choć do tej grupy należą także inne typy akumulatorów),
nie ma wycieków elektrolitu (oraz wynikającej z tego korozji),
większa odporność na ekstremalne temperatury, uderzenia i wibracje


proszę zwrócić uwagę na ostatnie zdanie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bodi 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 239
Skąd: Dragoni Wrocław
Wysłany: 2013-03-10, 13:01   

A sorry, nie załapałem. Ja nabyłem gniazdo zapalniczki czarne, do zamontowania obok sakwy (dzięki temu blisko do aku). I koniecznie z bezpiecznikiem. Poza tym prosto z aku - bez wyłaczników, sterowania stacyjką.
Dzięki temu masz uniwersalny dodatek - można prąd pobierać i dostarczać :)

Pozdrawiam
_________________
bodi@dragoni.wroclaw.pl
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 15:50   

Wg. katalogu YUASA zalecają:

-do Yamahy 650 YUASA YT12B-BS

-do Yamahy 1100 YUASA YT14B-BS
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 16:06   

Jeżyk, to się zgadza, ale za Yuasę YT14B-BS trzeb zapłacić prawie 400 zeta, a skoro YTX14-BS jest niewiele szerszy ( chyba 16 mm) i wchodzi na swoje miejsce, to dlaczego nie. Cena bardzo kusi ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 16:18   

witek1965, zgadza się :)
ale czy różnica między nimi jest tylko w wymiarach ?
czy inne parametry są takie same ?
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-03-10, 16:26   

No właśnie jak z tym wymiarem.
Yuasa na swojej stronie podaje szerokość 70 mm (nie 87)
http://translate.google.p...ved=0CDgQ7gEwAQ
sprawdźcie po doborze do motocykla, ja szukałem do Stratolinera ale symbol ten sam.

Po symbolu aku jest szerokość 87 mm
?? ?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 20:02   

YT14B-4,YT14B-BS
Producent: Yuasa
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12Ah
Prąd rozruchowy: 210 A (CCA -18ºC)
Polaryzacja: lewy plus, 1
Końcówki biegunowe 11
Technologia: Absorbed Glass Mat (AGM)
Wymiary: 150mm (długość), 70mm (szerokość), 145mm (wysokość)
Waga (z elektrolitem): 4.6 Kg
Dodatkowe informacje: Bezobsługowy wg. normy EN


YTX14-BS


Producent: Yuasa
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12 Ah
Prąd rozruchowy: 200 A (CCA -18ºC)
Polaryzacja: lewy plus, 1
Końcówki biegunowe 5
Technologia: Absorbed Glass Mat (AGM)
Wymiary: 150 mm (długość), 87 mm (szerokość), 145 mm (wysokość)
Waga (z elektrolitem): 4.6 Kg
Dodatkowe informacje: Bezobsługowy wg. normy EN

[ Dodano: 2013-03-10, 20:09 ]
Merlin, Patrzysz na pozycję, któa jest dedykowana do XVS 1100, czyli YT14B-BS

drugi, nie jest dedykowany do XVS 1100, ale jak sprawdził bondiniusz, wchodzi bez problemu, mimo iż jest szerszy o te 17 mm.
Różnica w cenie - kolosalna

Jeżyk napisał/a:
czy inne parametry są takie same ?
prąd rozruchu jest mniejszy o 10A, ale nie sądzę, żeby to była jakaś katastrofa. Podejrzewam, że w 1999 roku jak ukazały się nasze gwiazdy akumulatory nie miały takiego prądu rozruchu.
Zresztą odpowiednik tego akumulatora firmy Exide ma tylko 135A prąd rozruchu, a zapewne nie jeden ma go zamontowany, a Varta nawet 130 A.

Jak mój padnie, to wchodzę w ten "większy" jak w dym ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-10, 20:43   

A czy mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego te aku dedykowane np do xvs 1100 mają te same parametry (napięcie i pojemność) a prąd rozruchu o wartośćiach od 130A do nawet 210A .
Skąd taka różnica ? :nie_wiem:
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 21:08   

Roni napisał/a:
A czy mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego te aku dedykowane np do xvs 1100 mają te same parametry (napięcie i pojemność) a prąd rozruchu o wartośćiach od 130A do nawet 210A .
Skąd taka różnica ? :nie_wiem:

Ta różnica to możność obciążenia akumulatora prądem (A) w pewnej temperaturze i czasie. Wynika ona z konstrukcji akumulatora w związku z jego przeznaczeniem no i jak wszystko - ceną. Akumulatory do zasilania np. silników zaburtowych łodzi mają minimalny prąd rozruchowy (bo niepotrzebny) na rzecz możności długotrwałego ich rozładowywania.
Są różne normy określania prądu rozruchowego (amerykańskie, europejskie i inne), ale generalnie chodzi o to jaki max. prąd można pobierać z akumulatora 12V w tem. (-)18 st.C w ciągu 60 sek (inne normy przyjmują 30 sek,) do chwili spadku napięcia do 8,4V. Na "chłopski" rozum im większy prąd rozruchowy ma aku tym lepiej (i dla niego zdrowiej), zwłaszcza przy rozruchach w niskich temperaturach.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-10, 21:18   

Dzięki Demolka ;d , myślałem ze przy tych samych Ah powinien być przynajmniej zbliżóny prąd rozruchu , a jak widać to w zależnośći od zastosowania aku .

Czyli jak kupować do Jadzi to ten z najwyższym prądem rozruchowym :)
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 21:22   

Niekoniecznie, ale wskazane.
Będzie na pewno lepszej firmy i droższy, ale nie zawiedzie i dłużej posłuży bo lżej będzie pracował ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-10, 21:24   

Thx ;D
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-20, 14:51   

Kupiłem akumulator Yuasa YTX14-BS
Sprawdziłem i swobodnie wchodzi do skrzyneczki w XVS1100
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
bodi 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 239
Skąd: Dragoni Wrocław
Wysłany: 2013-03-20, 19:21   

:) trudno, żeby było inaczej - skoro mas taką samą skrzyneczkę jak ja :)
_________________
bodi@dragoni.wroclaw.pl
 
 
lazybones 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 171
Skąd: Grupa Legnicka
Wysłany: 2013-04-23, 10:56   

ktoś coś wie o tym aku?
http://www.allegromat.pl/aukcja136009

Akumulator POWEROAD YTX14-BS 12V 12Ah

lub tym

http://www.allegromat.pl/aukcja136010

AKUMULATOR ŻELOWY VIPOW
DO MOTOCYKLI typ MC
12V 12 Ah YTX14-BS
Ostatnio zmieniony przez Bemol 2013-04-23, 13:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-23, 12:37   

lazybones, moja propozycja Akumulator Yuasa YTX14-BS 12Ah cena x2, ale na pewno pochodzi kilka lat. Decyzja należy do Ciebie.
Kłania się allegromat. Za miesiąc nikt nie będzie wiedział o co pytałeś :evil:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-23, 14:24   

Mam trzeci rok zwykłą Vartę kupioną za niecałe 170 zł (taką jak ta http://www.allegromat.pl/aukcja136011 ) i nie narzekam.
Trzymana w piwnicy całą zimę praktycznie nie wykazała spadku napięcia, wyszło 12,68 V
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-04-23, 14:43   

Merlin napisał/a:
Mam trzeci rok zwykłą Vartę kupioną za niecałe 170 zł

moja chodzi już 2 lata i nic nie wskazuje, że ma się skończyć.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-23, 17:05   

Też posiadałem Vartę, ale zostałem zakrzyczany jak polecałem, więc już nie polecam, bo bywaja wadliwe ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group