Dokręcanie głowicy -czy poprawiać ?_DS 110 |
Autor |
Wiadomość |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-18, 11:48
|
|
|
W moim wężyku był syf przypominający zmielony metal z błotem.
Mam wężyki w oplocie 'śdnica wewnętrzna około 2 m.m. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-18, 12:04
|
|
|
ożesz. Mam takie same (tzn, też w oplocie. Nie przypuszczałem, że wewnętrzna średnica to tylko 2 mm. Zdemontuję i profilaktycznie wyczyszczę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-18, 20:19
|
|
|
Po takiej akcji należy obowiązkowo przeczyścić kanały olejowe w całym silniku przed złożeniem w całość. Wcale nie wiadomo w którym miejscu nastąpił zawał arterii i czy tylko na tych przewodach. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-18, 23:13
|
|
|
Czyli mam rozebrać cały silnik i wyczyścić kanały ?!
Taniej będzie kupić nowy silnik ,albo zająć się akwarystyką :-D
Myślę ,że wężyk się zakleił ,bo to nie jest firmowe rozwiązanie.
Ktoś to wymyślił i zaprojektował za wąskie węże.
Nie wiem gdzie są kanały olejowe , ale jak słyszę "w całym silniku" to raczej wolę tego nie robić.
Ściągnięcie głowicy i wymiana wałka to znacznie mniej niż rozebranie silnika ;-)
Reasumując- dla mnie to nie jest obowiązkowo |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-19, 12:41
|
|
|
Irek napisał/a: | ...
Myślę ,że wężyk się zakleił ,bo to nie jest firmowe rozwiązanie.
.... |
Oczywiście może tak być. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-19, 14:05
|
|
|
nie sądzę, żeby to była przyczyna. Co to znaczy nie jest to firmowe rozwiązanie ?
Yamaha pokazała dobitnie na tym modelu ile razy dała doopy, i ma być wyznacznikiem jakości ? W oleju znalazłeś jak napisałeś muł przypominający zmielony metal z błotem ? skąd się wziął ? nie zakładasz winy użytkownika ? Masz ten motocykl od nowości ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-19, 15:30
|
|
|
Witek' nie denerwuj się :-)
Moto mam od roku dopiero i oczywiście ,to nie musi być wężyk.
Piszę tylko co znalazłem i co sądzę o średnicy tych wężyków.
Nie firmowe znaczy ,że zrobione przez firmę Perf Form jako zmiana konstrukcyjna
ułatwiająca wymianę filatra.
Możliwe ,że poprzedni właściciel nie dbał o moto. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-19, 16:17
|
|
|
Irek, jak ma się nie denerwować, skoro mam takie same rozwiązanie. Dla mnie jest istne, czy mam co roku profilaktycznie te wężyki wykręcać i czyścić, czy nie. Bo jak tak, to cała idea ułatwienia sobie życia za kupę kasy poszła w pizdu.
A jak w Twoim przypadku poprzedni właściciel dawał dupy z wymianami oleju, to już inna sprawa jest. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-19, 17:29
|
|
|
Zaglądądałeś już może do swoich wężyków ?
Ciekawi mnie czy też będzie syf w środku w tym zasysającym olej do filtra.
Ciekawe czemu się lampka od ciśnienia nie zapaliła. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-20, 03:30
|
|
|
Irek napisał/a: | Ciekawe czemu się lampka od ciśnienia nie zapaliła. | XVS 650 tak jak i XVS 1100 takowej lampki nie posiadają niestety.
Nie jeszcze nie zaglądałem, przy wymianie oleju zaglądnę. Niestety, żeby się do nich dostać w miarę łatwo i się nie namęczyć z odkręceniem muszę zdemontować prawy podest |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-01, 13:34
|
|
|
Kontrolki nie ma ?
Widocznie w moim XVS 1100 A - w drodze wyjątku wstawili kontrolkę ciśnienia oleju :-)
Zdjęcie0410.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 147 raz(y) 341.88 KB |
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-01, 20:22
|
|
|
Irek napisał/a: | Widocznie w moim XVS 1100 A - w drodze wyjątku wstawili kontrolkę ciśnienia oleju :-) | w każdym jest taka kontrolka, tylko, że to nie jest kontrolka ciśnienia oleju. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-01, 20:41
|
|
|
Domyślam się, że jest kontrolką braku smarowania ,bo mam takową w samochodzie.
Jeśli oliwiarka znaczy co innego , to już nie wiem ...... |
|
|
|
 |
pawcio81

Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 30 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2013-03-01, 20:45
|
|
|
Z tego co mi wiadomo, to ta kontrolka sygnalizuje niski poziom oleju w misce olejowej, a nie niskie ciśnienie oleju. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-01, 21:11
|
|
|
pawcio81, dokładnie tak. Irek, ale w samochodzie ta kontrolka pali sie tak długo jak masz włączony zapłon, nie zgaśnie za cholerę. Jak uruchomisz silnik, pompa zacznie tłoczyć olej, wytwarzając ciśnienie. Lamka gaśnie, pod wpływam ciśnienia, które zadziałało na czujnik ciśnienia.
Niektóre puszki (mój pasek B5) maja dwa czujniki - ciśnienia oleju i stanu oleju.
W dragu, zauważ, że lampka się zapali po włączeniu zapłonu, ale zaraz gaśnie. Natomiast przy niskim stanie oleju nie gaśnie i nic nie pomoże zapalenie silnika (nie próbowałem) .
Pomijam już taki drobiazg jak opis w instrukcji str. 9
p035 - Kopia.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 143 raz(y) 365.98 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-02, 07:00
|
|
|
Teraz wszystko rozumiem.
Ciśnienia nie pokaże ...szkoda.
No ,ale poziom oleju też ważny ,więc lepszy rydz niż nic ;-) |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-03-02, 18:24, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
|