Rezerwa paliwa - regulacja |
Autor |
Wiadomość |
Galder


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-29, 23:59
|
|
|
Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka. Denerwujące jest tylko chlapanie niektórych "pistoletów". |
_________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku. |
|
|
|
 |
SATURIAN


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1615 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-05-30, 08:38
|
|
|
Galder napisał/a: | Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka |
Galder , postaw go potem na słońcu , a może się tak zdarzyć , a paliwko wycieka , wycieka ..........., ja tak już kiedyś miałem |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 |
|
|
|
 |
Pejter

Model: SYMPATYK
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2011-06-26, 13:30
|
|
|
koledzy i koleżanki podpowiedzcie mi jak to jest z ta rezerwa jeżeli już ja włączę to paliwo ma jakiś przepływ z prawej komory do lewej by wyssało wache do końca ? Pytam ponieważ nie chciałbym się kiedyś nie miło zaskoczyć,ze będę przez wlew widział jeszcze paliwo ze jest z prawej strony a do lewej już to nie przepłynie i moto stanie mimo ze jest paliwo z prawej strony.... Pomocy Pytam o 1100 classic |
|
|
|
 |
Pancernik


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 38 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-26, 14:08
|
|
|
Żeby wyssało wachę do końca to chyba musiałbyś zakrętów nie brać Rób sobie przerwę co 150-200km i przy okazji tankuj i nie będzie tematu. |
|
|
|
 |
Pejter

Model: SYMPATYK
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2011-06-26, 21:07
|
|
|
no ok,ale teraz tak dla zaspokojenia myśli jest przepływ z lewej komory do prawej...? |
|
|
|
 |
Pancernik


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 38 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-26, 21:21
|
|
|
Musi być, chociażby podczas przechyłu. |
|
|
|
 |
mikruss


Model: BĘDZIE
Rocznik: 1997
Wiek: 52 Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-07-14, 14:39
|
|
|
Takie pytanko (może głupie) czy na rezerwę przełączamy podczas jazdy czy należy stanąć przełączyć i dalej jechać? |
_________________ Idąc torem logicznym własnego rozumowania, nie mam pytań!!! |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-07-14, 16:29
|
|
|
Jeżeli to nie spowoduje wybicia Cię z toru jazdy i zagrożenia w ruchu - to staraj się przełączyć podczas jazdy. Motocykl "zaskoczy" wtedy bez zbędnego jundania rozrusznikiem. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
mikruss


Model: BĘDZIE
Rocznik: 1997
Wiek: 52 Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-07-15, 10:33
|
|
|
Soft dzięki za informację. Miałem już dwa razy sytuację kiedy musiałem przełączyć na rezerwę i stawałem, wyłączałem, przełączałem, odpalałem i jechałem dalej. Nie wiedziałem czy tak można ale już wiem. Dzięki |
_________________ Idąc torem logicznym własnego rozumowania, nie mam pytań!!! |
|
|
|
 |
sq5naz


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-07-15, 10:46
|
|
|
Zatrzymywałem się w czasie moich pierwszych jazd na Dragu, które były przecież nie tak dawno. Oczywiście bez gaszenia, tylko kranik na rezerwę i jazda dalej.
Od jakiegoś czasu nie zatrzymuję się, bo żeby się zatrzymać, to też przeca trzeba mieć do tego odpowiednie miejsce |
_________________ vaya con Dios...
 |
|
|
|
 |
Madburn


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-11-05, 12:48
|
|
|
odgrzeje tego kotleta
strasznie mi się podobają teorie snafcuff - nie da się ...
w skuterze za 1000zl się da a w motocyklu już nie ? bardzo ciekawe....
Dawid Z. wpadł na dobry trop - czujnik rezerwy - w wielu motocyklach jest mocowany ... na wsporniku rurek kranika
to ten srebrny walec z kabelkiem - jest to termistor koszt od ok 10zł lub więcej jeśli do jakiejś konkretnej marki
wystarczy toto przymocować do kranika, przeprowadzić przewód przez korpus kranika i uszczelnić (tu w zasadzie jest potencjalny problem ale rozwiązywalny)
drugi przewód do obudowy kranika - obwód elektryczny jest prosty - żaróweczka do +, i termistora - jesli poziom zupy spadnie poniżej termistora - ten się nagrzeje i zamknie obwód - żaróweczka się zapali ( gdzie se wsadzić tą żaróweczkę to inny problem
są tez kraniki z potencjometrem i pływakiem - montaż tak samo jak termistora - jedynie pływak musi przejść przez otwór po kraniku ( to spory problem bo często większe są w innych motorynkach otwory)
taki czujnik poziomu np od rometa to koszt 25zl
ale potem wystarczy już tylko zwykły wskaźnik wskazówkowy lub linijka LED
teoryjka jakoby wskaźnik miał dostać ADHD i trzeba stosować komputer..... pffff
w samochodach zawsze byl pływak na ramieniu potencjometru i dawało radę
wbrew pozorom nawet bujając motongiem na boki nie będzie aż takich różnic
oczywiście komputer (za mocne słowo) można dodać - poziom paliwa, sygnał z czujnika prędkości i na zwykłym mikroprocesorku attiny za 5zł + jakiś wyświetlacz LCD lub diodowy i jest określanie ile jeszcze się przejedzie - oczywiście obarczone dużym błędem bo bak mały - w samochodach na rezerwie już przestaje podawać ile km zostało a nawet tuż przed rezerwą zwykle można 50 % więcej przejechać
piszę to po to żeby zdementować powtarzane 1000x kłamstwo - da się tylko trzeba chcieć - czemu w XVS 650/1100 nie ma czujnika - cholera wie - ale wiadomo że księgowi zawsze skąpią
w samochodach za różne popierdólki trzeba płacić tysiące a tymczasem to garść oporników, procesorek i tyle
nie wiem czy wskaźnik paliwa ale czujnik rezerwy chyba założę bo czasami jest niby gut a potem gaśnie na skrzyżowaniu - zapalenie się lampki gdy paliwo jeszcze jest trochę nad rurką dało by jasny sygnał (staaaary zaraz ci zupy braknie ) |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-01-29, 19:03
|
|
|
Madburn, zrobiłeś ? |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Madburn


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-02-01, 14:30
|
|
|
nie - aczkolwiek czujnik mam i testowalem w benzynie ekstrakcyjnej
mam zupe w baku - a bak bede sciagal wiosna wiec sie pomysli
wciaz nie wiem gdzie kontrolke jaka zamontowac |
|
|
|
 |
|