YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezerwa paliwa - regulacja
Autor Wiadomość
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 23:59   

Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka. Denerwujące jest tylko chlapanie niektórych "pistoletów".
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1615
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-05-30, 08:38   

Galder napisał/a:
Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka


Galder , postaw go potem na słońcu , a może się tak zdarzyć , a paliwko wycieka , wycieka ..........., ja tak już kiedyś miałem ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Pejter 


Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: Myszków
Wysłany: 2011-06-26, 13:30   

koledzy i koleżanki podpowiedzcie mi jak to jest z ta rezerwa jeżeli już ja włączę to paliwo ma jakiś przepływ z prawej komory do lewej by wyssało wache do końca ? Pytam ponieważ nie chciałbym się kiedyś nie miło zaskoczyć,ze będę przez wlew widział jeszcze paliwo ze jest z prawej strony a do lewej już to nie przepłynie i moto stanie mimo ze jest paliwo z prawej strony.... Pomocy :) Pytam o 1100 classic
 
 
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 38
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-26, 14:08   

Żeby wyssało wachę do końca to chyba musiałbyś zakrętów nie brać ;) Rób sobie przerwę co 150-200km i przy okazji tankuj i nie będzie tematu.
 
 
Pejter 


Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: Myszków
Wysłany: 2011-06-26, 21:07   

no ok,ale teraz tak dla zaspokojenia myśli jest przepływ z lewej komory do prawej...?
 
 
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 38
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-26, 21:21   

Musi być, chociażby podczas przechyłu.
 
 
mikruss 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 1997
Wiek: 52
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-07-14, 14:39   

Takie pytanko (może głupie) czy na rezerwę przełączamy podczas jazdy czy należy stanąć przełączyć i dalej jechać?
_________________
Idąc torem logicznym własnego rozumowania, nie mam pytań!!!
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-07-14, 16:29   

Jeżeli to nie spowoduje wybicia Cię z toru jazdy i zagrożenia w ruchu - to staraj się przełączyć podczas jazdy. Motocykl "zaskoczy" wtedy bez zbędnego jundania rozrusznikiem.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
mikruss 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 1997
Wiek: 52
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-07-15, 10:33   

Soft dzięki za informację. Miałem już dwa razy sytuację kiedy musiałem przełączyć na rezerwę i stawałem, wyłączałem, przełączałem, odpalałem i jechałem dalej. Nie wiedziałem czy tak można ale już wiem. Dzięki
_________________
Idąc torem logicznym własnego rozumowania, nie mam pytań!!!
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-07-15, 10:46   

Zatrzymywałem się w czasie moich pierwszych jazd na Dragu, które były przecież nie tak dawno. Oczywiście bez gaszenia, tylko kranik na rezerwę i jazda dalej.
Od jakiegoś czasu nie zatrzymuję się, bo żeby się zatrzymać, to też przeca trzeba mieć do tego odpowiednie miejsce ;)
_________________
vaya con Dios...
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-11-05, 12:48   

odgrzeje tego kotleta :)

strasznie mi się podobają teorie snafcuff - nie da się ...
w skuterze za 1000zl się da a w motocyklu już nie ? bardzo ciekawe....

Dawid Z. wpadł na dobry trop - czujnik rezerwy - w wielu motocyklach jest mocowany ... na wsporniku rurek kranika
to ten srebrny walec z kabelkiem - jest to termistor koszt od ok 10zł lub więcej jeśli do jakiejś konkretnej marki :)

wystarczy toto przymocować do kranika, przeprowadzić przewód przez korpus kranika i uszczelnić (tu w zasadzie jest potencjalny problem ale rozwiązywalny)
drugi przewód do obudowy kranika - obwód elektryczny jest prosty - żaróweczka do +, i termistora - jesli poziom zupy spadnie poniżej termistora - ten się nagrzeje i zamknie obwód - żaróweczka się zapali ( gdzie se wsadzić tą żaróweczkę to inny problem :P

są tez kraniki z potencjometrem i pływakiem - montaż tak samo jak termistora - jedynie pływak musi przejść przez otwór po kraniku ( to spory problem bo często większe są w innych motorynkach otwory)

taki czujnik poziomu np od rometa to koszt 25zl
ale potem wystarczy już tylko zwykły wskaźnik wskazówkowy lub linijka LED

teoryjka jakoby wskaźnik miał dostać ADHD i trzeba stosować komputer..... pffff
w samochodach zawsze byl pływak na ramieniu potencjometru i dawało radę
wbrew pozorom nawet bujając motongiem na boki nie będzie aż takich różnic
oczywiście komputer (za mocne słowo) można dodać - poziom paliwa, sygnał z czujnika prędkości i na zwykłym mikroprocesorku attiny za 5zł + jakiś wyświetlacz LCD lub diodowy i jest określanie ile jeszcze się przejedzie - oczywiście obarczone dużym błędem bo bak mały - w samochodach na rezerwie już przestaje podawać ile km zostało a nawet tuż przed rezerwą zwykle można 50 % więcej przejechać

piszę to po to żeby zdementować powtarzane 1000x kłamstwo - da się tylko trzeba chcieć - czemu w XVS 650/1100 nie ma czujnika - cholera wie - ale wiadomo że księgowi zawsze skąpią

w samochodach za różne popierdólki trzeba płacić tysiące a tymczasem to garść oporników, procesorek i tyle

nie wiem czy wskaźnik paliwa ale czujnik rezerwy chyba założę bo czasami jest niby gut a potem gaśnie na skrzyżowaniu :( - zapalenie się lampki gdy paliwo jeszcze jest trochę nad rurką dało by jasny sygnał (staaaary zaraz ci zupy braknie :evil: )
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-29, 19:03   

Madburn, zrobiłeś ?
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-02-01, 14:30   

nie - aczkolwiek czujnik mam i testowalem w benzynie ekstrakcyjnej :)
mam zupe w baku - a bak bede sciagal wiosna wiec sie pomysli
wciaz nie wiem gdzie kontrolke jaka zamontowac :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group