| 
		Rezerwa paliwa - regulacja | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Galder  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 47  Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-05-29, 22:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka. Denerwujące jest tylko chlapanie niektórych "pistoletów". | 
             
						
				_________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SATURIAN  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2016 
                  Wiek: 26  Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1620 Skąd: Dziki Wschód 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-05-30, 07:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Galder napisał/a: | 	 		  | Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka | 	  
 
 
Galder , postaw go potem na słońcu , a może się tak zdarzyć , a paliwko wycieka , wycieka ..........., ja tak już kiedyś miałem    | 
             
						
				_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
 
" NAJLEPSZY ROTTWEILER  "
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pejter  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Myszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-26, 12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               koledzy i koleżanki podpowiedzcie mi jak to jest z ta rezerwa jeżeli już ja włączę to paliwo ma jakiś przepływ z prawej komory do lewej by wyssało  wache do końca  ?  Pytam ponieważ nie chciałbym się kiedyś nie miło zaskoczyć,ze będę przez wlew widział jeszcze paliwo ze jest z prawej strony a do lewej już to  nie przepłynie i moto stanie mimo ze jest paliwo z prawej strony.... Pomocy      Pytam o 1100 classic | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pancernik  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-26, 13:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Żeby wyssało wachę do końca to chyba musiałbyś zakrętów nie brać    Rób sobie przerwę co 150-200km i przy okazji tankuj i nie będzie tematu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pejter  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Myszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-26, 20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no ok,ale teraz tak dla zaspokojenia myśli jest przepływ z lewej komory do prawej...? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pancernik  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-26, 20:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Musi być, chociażby podczas przechyłu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mikruss  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 1997 
                  Wiek: 52  Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-07-14, 13:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Takie pytanko (może głupie) czy na rezerwę przełączamy podczas jazdy czy należy stanąć przełączyć i dalej jechać? | 
             
						
				_________________ Idąc torem logicznym własnego rozumowania, nie mam pytań!!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 soft  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 55  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-07-14, 15:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeżeli to nie spowoduje wybicia Cię z toru jazdy i zagrożenia w ruchu - to staraj się przełączyć podczas jazdy.  Motocykl "zaskoczy" wtedy bez zbędnego jundania rozrusznikiem. | 
             
						
				_________________ XV1900 Stratoliner Midnight | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mikruss  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 1997 
                  Wiek: 52  Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-07-15, 09:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Soft dzięki za informację. Miałem już dwa razy sytuację kiedy musiałem przełączyć na rezerwę i stawałem, wyłączałem, przełączałem, odpalałem i jechałem dalej. Nie wiedziałem czy tak można ale już wiem. Dzięki | 
             
						
				_________________ Idąc torem logicznym własnego rozumowania, nie mam pytań!!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sq5naz  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2004 
                  Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-07-15, 09:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zatrzymywałem się w czasie moich pierwszych jazd na Dragu, które były przecież nie tak dawno. Oczywiście bez gaszenia, tylko kranik na rezerwę i jazda dalej.
 
Od jakiegoś czasu nie zatrzymuję się, bo żeby się zatrzymać, to też przeca trzeba mieć do tego odpowiednie miejsce    | 
             
						
				_________________ vaya con Dios...
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Madburn  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2012-11-05, 12:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               odgrzeje tego kotleta   
 
 
strasznie mi się podobają teorie snafcuff  - nie da się ...
 
w skuterze za 1000zl się da a w motocyklu już nie ?  bardzo ciekawe....
 
 
Dawid Z. wpadł na dobry trop - czujnik rezerwy - w wielu motocyklach jest mocowany ... na  wsporniku rurek  kranika 
 
to ten srebrny walec z kabelkiem - jest to  termistor  koszt od ok 10zł lub więcej jeśli do jakiejś konkretnej marki   
 
 
wystarczy toto przymocować do kranika, przeprowadzić przewód przez korpus kranika i uszczelnić (tu w zasadzie jest potencjalny problem ale rozwiązywalny)
 
drugi przewód do obudowy kranika - obwód elektryczny jest prosty - żaróweczka do +, i termistora - jesli poziom zupy spadnie poniżej termistora - ten się nagrzeje i zamknie obwód - żaróweczka się zapali ( gdzie se wsadzić tą żaróweczkę to inny problem     
 
 
są tez kraniki z potencjometrem i pływakiem  - montaż tak samo jak termistora - jedynie pływak musi przejść przez otwór po kraniku ( to spory problem bo często większe są w innych motorynkach otwory)
 
 
taki czujnik poziomu np od rometa to koszt 25zl 
 
ale potem wystarczy już tylko zwykły wskaźnik wskazówkowy lub linijka LED
 
 
teoryjka jakoby wskaźnik miał dostać ADHD i trzeba stosować komputer..... pffff
 
w samochodach zawsze byl pływak na ramieniu potencjometru i dawało radę
 
wbrew pozorom nawet bujając motongiem na boki nie będzie aż takich różnic
 
oczywiście komputer (za mocne słowo) można dodać - poziom paliwa, sygnał z czujnika prędkości  i na zwykłym mikroprocesorku attiny za 5zł  + jakiś wyświetlacz LCD lub diodowy i jest określanie ile jeszcze się przejedzie - oczywiście obarczone dużym błędem bo  bak mały - w samochodach na rezerwie już przestaje podawać ile km zostało a nawet tuż przed rezerwą zwykle można 50 % więcej przejechać
 
 
piszę to po to żeby zdementować  powtarzane 1000x kłamstwo - da się tylko trzeba chcieć - czemu w XVS 650/1100 nie ma czujnika  - cholera wie - ale wiadomo że księgowi zawsze skąpią 
 
 
w samochodach za różne popierdólki trzeba płacić tysiące a tymczasem to garść oporników, procesorek i tyle 
 
 
nie wiem czy wskaźnik paliwa ale czujnik rezerwy chyba założę  bo czasami  jest  niby gut a potem gaśnie na skrzyżowaniu     - zapalenie się lampki gdy paliwo jeszcze jest trochę nad rurką dało by jasny sygnał (staaaary zaraz ci zupy braknie     ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pirania_LM  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-01-29, 19:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Madburn, zrobiłeś ? | 
             
						
				_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Madburn  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-02-01, 14:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie - aczkolwiek czujnik mam i testowalem w benzynie ekstrakcyjnej   
 
mam zupe w baku - a bak bede sciagal wiosna wiec sie pomysli 
 
wciaz nie wiem gdzie kontrolke jaka zamontowac    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |