| Serwis | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-02, 12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | baca1975 napisał/a: |  	  | ... nie wiem czy nie muszę mieć do tego stołu, żeby motor stał prosto  ?... | 
 Przy spuszczaniu oleju wskazane jest pochylanie motocykla w obie strony, wtedy ścieka olej z okolic zaworów w głowicy. Przy moto stojącym prosto trochę go tam zostaje.
 |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-02, 13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki Robiro  za filmik  . fajnie wszystko na filmiku pokazane i w sumie filozofii nie ma
  . teraz tylko muszę sobie poszukać filtra i odpowiedniego oleju i biorę się sam do pracy
  . Nie ma to jak samemu sobie coś zrobic przy motorze. żebym tylko do 18.03 się z tym uporał, bo inaczej nici z wyjazdu na jajcarnie
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Młody   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 32
 Dołączył: 07 Gru 2009
 Posty: 487
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-02, 15:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | baca1975, Trzymam kciuki za powodzenie "operacji"  A praca przy motorze należy mimo wszystko do jednej z przyjemniejszych rzeczy szczególnie jak się coś zrobi i to potem działa. Tak wiec powodzenia i daj znać jak poszło   |  
				| _________________ drag star 125 -> kawasaki VN 900 custom
 WIELKOPOLANIE
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-02, 18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki Młody, że trzymasz kciuki za powodzenie operacji  , choć jak obejrzałem ten filmik na youtube to widzę, że to prostsze niz wkręcenie żarówki w domu  . Do tego faktycznie nie powinno zająć wiecej czasu niż godzinę a później mozna resztę dnia przeznaczyć na wiatr we włosach  . I tak jak stwierdziłeś słusznie nie ma nic przyjemniejszego jak praca przy własnym motorze a potem satysfakcja, że coś się samemu zrobiło. 
 Dzięki wszystkim za uratowanie kilku stówek ... normalnie trzeba będzie jakąś kolejkę w podzięce na zlocie postawić
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-02, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | baca1975, zanim zaczniesz dokręcać ponownie dekielki, pod którymi ukryty jest filtr oleju, zerknij do manuala na momenty dokręcania.Niejednemu udało się zerwać gwint   W temacie http://yamaha-dragstar.pl...t=wymiana+oleju jest wszystko opisane
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-02, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki witek1965 za radę  . O tym już czytałem i to wiem, bo na szczescie jestem po technikum mechanicznym i wiem co to jest i do czego służy klucz dynanometryczny  , ale zawsze przypomnienie doświadczonego kolegi nie zaszkodzi. Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-02, 23:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | baca1975, rzadko bywa pod ręką klucz dynamometryczny z zakresem 10Nm. Ale  jak masz taki to ekstra. Jasię skuszę na kupno, ale 20-100,najbardziej uniwersalny zakres przy motocyklu i puszce w zasadzie również. 10-30 to taki sam koszt, a przydatność prawie żadna,jak sie nie prowadzi działalności zarobkowej. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-03, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek jeszcze takiego nie posiadam, ale wiem kto ma - mój kolega mechanik samochodowy  . Ja jestem w trakcie kompletowania sobie własnego niezbędnego kompletu narzędzi, bo to wstyd troszke nie mieć swoich. Szukam tak tylko po forach jakie są najlepsze za rozsądna cenę żeby bez sensu kaski nie wydawać  . Miłego weekendu. U nas dziś piękna pogoda, więc mozna się wybrać na małą przejazdzke dragusiem
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rysiek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 04 Lis 2008
 Posty: 2366
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-03, 08:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Baca z Luzina startują o 12stej   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-03, 08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rysiek a gdzie śmigacie ? i na jak długo ? , bo żona dziś wprowadziła ograniczenia  i tyle obowiazków do zrobienia. 
 [ Dodano: 2012-03-03, 08:43 ]
 choć z drugiej strony nie mówię, że nie wpadnę do Luzina
  . Zawsze mogę potem po angielsku urwać się do Lęborka   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-03, 19:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie przesadzaj z tym wstydem. Klucz 10-30 i 20-100 Tobie, czy mi  są niepotrzebne. Nie prowadzimy działalności warsztatowej, a nie łudźmy się , taki klucz kosztuje. Wystarczy ci jeden 20-100 do motocykla. Poniżej 20Nmto rzadko są momenty dokręcania śrub, a wywalić ponad dwie paczki dla kilku śrubek przy filtrze oleju ?wystarczy rozsadek i czucie w palcach, bo zwykłym imbusem palcami dokręcisz, nie zrywając gwintu. 	  | baca1975 napisał/a: |  	  | bo to wstyd troszke nie mieć swoich. Szukam tak tylko po forach jakie są najlepsze za rozsądna cenę żeby bez sensu kaski nie wydawać  . | 
  	  | baca1975 napisał/a: |  	  | Szukam tak tylko po forach jakie są najlepsze za rozsądna cenę | 
 
 KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY MICRO-CLICK 3/8" 100/S PROXXON 23351. Za rozsądna cenę klucz bardzo dobrej firmy z certyfikatem kalibracji spełniający normę ISO.
 
 również polecam Proxxona- użytkownik podstawowego  kompletu od 12-15 lat. Jak nowe, tylko walizka trochę już nieładna.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-04, 07:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965 po co się tak zaraz unosić - pewnie śpiacy byłeś o tej godzinie  (żartowałem). Mi chodziło ogólnie, że trzeba sobie w końcu jakiś komplet kluczy potrzebnych zebrać, bo potem jak potrzeba to nie ma. Ja akurat prowadzę działalność, może nie do końca związaną z naprawą motocykli czy samochodów, ale często jest tak, że potrzeba właśnie klucza dynamometrycznego i nie ma. Zostaje wtedy iść do kolegi obok do warsztatu i pozyczyć  , choć nie wiem jak długo będzie jeszcze taki miły. A w końcu wydatek rzędu 300 stówek to nie majatek. Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-04, 11:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | baca1975, ja się unoszę ? no coś ty.   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blezjus   
  
  
 Rocznik: 2001
 Wiek: 45
 Dołączył: 30 Paź 2011
 Posty: 6
 Skąd: Obszary
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-04, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprostowanie ?! Nie mając paragonu, wpadłem do gościa z filtrem i grzecznie zapytałem czy czasem nie doszło do pomyłki. Macher ze zrozumieniem popatrzył na filtr, następnie wyciągnął ze swojej kartoteki zakres serwisu i okazało się że filtr nie był wymieniony - uznano że można jeszcze na nim jeździć.
 No cóż - dziękuje Towarzystwu za zainteresowanie i sorki za zamieszanie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bakteria77   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2004
 Wiek: 26
 Dołączył: 24 Kwi 2010
 Posty: 1551
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-04, 20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wcześniej pisałeś że przegląd obejmował wymianę wszystkich filtrów co jednak nie zostało zrobione, a co z kasą. Doliczyli do rachunku wymianę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-04, 20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli co dużo krzyku o nic  . Finał jaki - oszukali Cię czy nie   Ja tam dzięki kolegom z forum zdecydowalem się sam sobie powymieniać filty i płyny
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-04, 21:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | blezjus napisał/a: |  	  | uznano że można jeszcze na nim jeździć. | 
 No ale przedmuchać to wypadało. Przynajmniej tak napisane w instrukcji jest.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baca1975   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 50
 Dołączył: 22 Lut 2012
 Posty: 59
 Skąd: Lębork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-10, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Młody operacja wymiany filtrów i oleju wykonana  . Rzeczywiście jest to proste i zajmuje nie więcej jak godzinkę  . Choć nam to zajeło trzy godziny , bo co chwila ktoś przyłaził i pogaduszki  . Warto było jednak sobie sam to zrobić. Dzięki wszystkim za rady i sugestie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Młody   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 32
 Dołączył: 07 Gru 2009
 Posty: 487
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-03-11, 10:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | baca1975, w takim razie gratuluje i teraz pozostaje mi tylko życzyć szerokiej drogi i do zobaczenia gdzieś na trasie   |  
				| _________________ drag star 125 -> kawasaki VN 900 custom
 WIELKOPOLANIE
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |