Serwis |
Autor |
Wiadomość |
blezjus
Rocznik: 2001
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Obszary
|
Wysłany: 2012-02-25, 17:27 Serwis
|
|
|
Witam.
W połowie grudnia 2011 wstawiłem swoją Gwiazdkę do serwisu. Zakres usługi obejmował między innymi wymianę wszystkich płynów wraz z filtrami. Maszynę odebrałem (dowieziono ją) w połowie stycznia br. Ostatnio zacząłem czyścić maszynkę i odkręciłem obudowę filtra. Jakież było moje zdumienie gdy w środku filtra zobaczyłem pozasychane muszki a harmonijka była podczerniała (natomiast siatka stalowa ma nienaganny połysk).
Powiedzcie proszę czy jest możliwe aby te zanieczyszczenia powstały w wyniku pozostałości po sezonie, "uwięzione" w ożebrowaniu silnika, lub po kilkusetmetrowej jeździe testowej po naprawie motocykla. Aha, motocykl od tego czasu był 2 razy odpalony w garażu.
Martwię się czy nie zostałem nabrany. Strata kasy to sprawa drugorzędna, bo jeśli pozostała część usług została zrobiona na "sztukę" to zagrożone jest zdrowie motorka. |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2012-02-25, 20:44
|
|
|
blezjus, pytanie czy przegląd obejmował też wymianę filtra powietrza i to pierwsze pytanie. Zobacz na fakturze czy jest wliczony w usługę drugie pytanie? Moim zdaniem to pozostałość po poprzednim sezonie. Nie ma możliwości by w zimie nawet po 1000 km pojawiły się suche muszki z "powietrza". Ten filtr nie tylko nie został wymieniony ale nawet nie został oczyszczony. Co do jakości przeglądu pozostałych rzeczy możesz sprawdzić wyjmując np filtr oleju. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6505 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2012-02-25, 23:07
|
|
|
winiar napisał/a: | Co do jakości przeglądu pozostałych rzeczy możesz sprawdzić wyjmując np filtr oleju. |
W takim układzie po co oddawać do serwisu, jak z tym chyba jest najwięcej zachodu
blezjus, trąca to niestety fuszerą |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2012-02-25, 23:42
|
|
|
bemol a jak mozesz sprawdzic cokolwiek? Dla mnie jest tak samo jak napisales |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 00:17
|
|
|
Ktoś tu kiedyś napisał, że ceni swoje moto drożej bo był serwisowany w ASO. Ja swój serwisuję osobiście i wiecie co, tak sobie myślę i szperam w pamięci i nie mogę się doszperać, kiedy ostatnio zrobiłem z siebie wała. Chyba zacznę cenić swoje moto jeszcze drożej aniżeli ten kolega co serwisuje w ASO. Serwisowane na 100% dla siebie i przez siebie. A jak przyjdzie mi się zmierzyć z czymś z czym sobie nie poradzę(oby nie) to na pewno będę asystował przy robocie. Na szczęście jest dobry warsztat w Przemkowie i prowadza go uczciwi ludzie - motocykliści.
Cytat: | Martwię się czy nie zostałem nabrany. | nie musisz się już martwic, teraz możesz być pewien. Olej podejrzewam, że ci wymienili, ale filtra nie, bo to od cholery roboty w 1100, a skoro olali tak prostą wymianę jak wymiana filtra powietrza to
i i taki serwis. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2012-02-26, 00:52
|
|
|
witek1965, to jeszcze musisz sobie książeczką i pieczątke zafundować bo jak będzisz sprzedawał to zawsze to miło widziane bo serwisowane |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 01:02
|
|
|
Cytat: | witek1965, to jeszcze musisz sobie książeczką i pieczątke zafundować | chyba spaliłbym się ze wstydu jakbym taki kit wcisnął komuś i potem kupiec wszystko by przeczytał na forum. Witek zrobil to, tamto, sramto a mi wcisnął, że w ASO Gdzie ja by się okopał |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-26, 07:15
|
|
|
Nasz motor po serwisie Yamahy miał kompletnie podwieszony zawór. Brak luzu na poziomie 2mm. Przynajmniej widać, że coś robili |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-02-26, 07:17
|
|
|
pieczątka o treści
WITEK1965
ASO PRIVATE
PRZEMKÓW
|
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
jacek71
Model: BĘDZIE
Wiek: 52 Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-02-26, 07:56
|
|
|
Tak z ciekawości (i może ku przestrodze) kolego blezjus , pochwal się co to za "serwis" ,albo chociaż w jakim mieście ,bo widzę że jesteś ze Śląska. |
_________________ Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer, |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-02-26, 10:51
|
|
|
skurwysyństwo i tyle |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
blezjus
Rocznik: 2001
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Obszary
|
Wysłany: 2012-02-26, 14:55
|
|
|
Tak jak wspomniałem przegląd obejmował:
1. Wymianę wszystkich płynów
2. Wymianę wszystkich filtrów
3. Wymianę opon wraz z wyważeniem (opony moje)
4. Wymianę tylnej tarczy wraz z okładzinami
5. Przepolerowanie wydechów i nasmarowanie linek.
Total: coś ok. 1500 PLN
Załączam zdjęcia filtra - jeżeli Ktoś będzie miał jeszcze jakieś uwagi to piszcie.
Biorąc pod uwagę , że w Naszym kraju obowiązuje domniemanie niewinności, może po prostu macher się pomylił (jeszcze się łudzę nadzieją, oj ja głupi), zamierzam udać się do wspomnianego serwisu na krótką wizytę. O jej wyniku na pewno Was poinformuję.
filtr_1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 212 raz(y) 131.26 KB |
filtr_2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 196 raz(y) 64.53 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez blezjus 2012-02-26, 15:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 15:42
|
|
|
blezjus, mój po sezonie wygląda lepiej - mniej km i może mniej się kurzyło. Ten filtr jest konkretnie zanieczyszczony. Jakbyś dmuchnął sprężonym powietrzem to byś zobaczył jakie tumany kurzu z niego wylecą. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jacek71
Model: BĘDZIE
Wiek: 52 Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-02-26, 17:00
|
|
|
Pochwal sie jednak kolego blezjus co to za serwis ,bo jeszcze bym zrozumiał ze to srodek sezonu i nie maja czasu ,natłok pracy ,ale teraz taka fuszera(w zime to chyba nie są zawaleni robotą w serwisie ) to jawne olewanie klienta i lepiej ten serwis omijać szerokim łukiem. |
_________________ Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer, |
|
|
|
|
baca1975
Rocznik: 2000
Wiek: 48 Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 59 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 2012-03-01, 21:40
|
|
|
ja wlasnie przymierzam sie ze swoim dragiem do przygotowania do sezonu i nawet w zeszlym tygodniu rozmawialem z gosciem w warsztacie motocyklowym. Mial w tym tygodniu go zabrac, ale mi oznajmil, ze moze w przyszlym tygodniu zabierze, bo sie nie wyrobil. Jak tak dalej pojdzie to pewnie do lata bede czekal albo zrobi mi fuszerke na szybkiego. z tego co tu macie napisane to chyba najlepiej polegac na sobie, choc brak mi takich mozliwosci no i chyba narazie wiedzy na ten temat . |
|
|
|
|
Młody
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 30 Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 487 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-03-01, 23:19
|
|
|
baca1975, wymiana oleju i filtra powietrza nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności mechanicznych. wymieniałem 2 razy w dragu 125 i teraz tydzień temu w kawasaki . I myślę że bez problemu byś sobie poradził sam a przy okazji zaoszczędził trochę kasy |
_________________ drag star 125 -> kawasaki VN 900 custom
WIELKOPOLANIE
|
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2012-03-01, 23:50
|
|
|
Młody i masz rację ja miałem problem chyba z filtrem oleju trzeba było odkręcić wydechy i tyle ale to jest max roboty na 1h. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-02, 01:10
|
|
|
w 650 nie odkręca się wydechów,dostęp do śruby spustowej jest również prosty. To odnośnie motka bacy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
baca1975
Rocznik: 2000
Wiek: 48 Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 59 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 2012-03-02, 10:10
|
|
|
choroba chłopaki kusicie i może jednak faktycznie sam się pokuszę o wymianę oleju i filtrów . Tylko nie wiem czy nie muszę mieć do tego stołu, żeby motor stał prosto ?. Nie wiem też co tam jeszcze by wypadało powymieniać ? Czy płyn hamulcowy też ?. Nie wiem jak z regulacją zaworów i tym podobnym czy musze robić ?
Muszę tu dobrze forum przejrzeć , bo napewno było pisane o takich drobiazgach .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Robiro
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 58 Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 176 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
|