wieloklin w wale kardana ! ?? |
Autor |
Wiadomość |
WADERA

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 60 Dołączyła: 04 Mar 2009 Posty: 3456 Skąd: Jankeska/Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-12, 18:44
|
|
|
mój magik kazał co 15 tyś kilometrów smarować |
_________________
 |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-09-12, 20:19
|
|
|
witek1965 napisał/a: |
a jak szlag trafi uszczelnienia to które zaznaczyłeś to to, które zamyka od zewnątrz to może dostać się woda, a wtedy rdza zrobi swoje.
Dobrze, ze zamieściłeś rysunek, może niedowiarki od Teorii, że wał jest bezobsługowy sami się przekonają, że wielowypust (wieloklin) się smaruje. |
Jak tę uszczelkę szlag trafi to będzie się pocić olejem z przekładni. Pomiędzy przekładnią a wieloklinem jest nawiercony kanał, którym olej przedostaje się do wieloklinu. Wystarczy okresowo kontrolować czy budowa nie jest ufajdana olejem.
[ Dodano: 2011-09-12, 20:23 ]
WADERA napisał/a: | mój magik kazał co 15 tyś kilometrów smarować |
Tak w 650 jak najbardziej. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3296 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-09-12, 20:24
|
|
|
miodzik napisał/a: |
Druga uszczelka występuje jako część zamienna i jest dostępna w serwisie Yamahy (dla 1100 |
I tę właśnie można kupić w sklepie z uszczelniaczami za 1/10 ceny. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-12, 21:38
|
|
|
Merlin, a możesz podać parametry, bo jak się domyślam to jest simering |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-09-12, 21:44
|
|
|
więc jest koniecznośc zdejmowania tych uszczelek przy wale i obudowie dyfra celem smarowania wielowpustów?
w co trzeba sie zaopatrzyć? bo mechanior mi rozbebeszy wszystko a nie będzie miał co składać i wyjdzie lipa... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-12, 22:29
|
|
|
miodzik napisał/a: | Pomiędzy przekładnią a wieloklinem jest nawiercony kanał, którym olej przedostaje się do wieloklinu. |
no to ja teraz to juz zdurniałem.
zerknij na fotkę jaką zamieścił Vaaks http://yamaha-dragstar.pl...ht=przek%B3adni
tam jest simering, którego zadaniem jest nie przepuszczać oleju z przekładni, nakrętka specjalna która dociska łożysko, potem znowu oring i uszczelnienie i dopiero tuleja z wielowypustami na wał i wałek atakujący . I Vaaks twierdzi, że tam było sucho (znaczy nie zaolejone, tylko nasmarowane smarem). No a poza tym, gdyby tam był kanał przepuszczający olej to między "kielichem" a pozostałą częścią przekładni powinna być uszczelka. Inaczej olej spieprzałby na zewnątrz. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-09-13, 08:48
|
|
|
witek1965 napisał/a: | miodzik napisał/a: | Pomiędzy przekładnią a wieloklinem jest nawiercony kanał, którym olej przedostaje się do wieloklinu. |
... No a poza tym, gdyby tam był kanał przepuszczający olej to między "kielichem" a pozostałą częścią przekładni powinna być uszczelka. Inaczej olej spieprzałby na zewnątrz. |
Właśnie tę uszczelkę pokazałem na zdjęciu powyżej. Nie nazwałbym jej simeringiem. Uszczelka to tak na prawdę dwa stalowe pierścienie połączone błoną gumową. Zewnętrzny pierścień "wprasowany" jest w gniazdo obudowy wieloklinu, natomiast wewnętrzny obejmuje wał kardana. W ten sposób tworzą szczelne zamknięcie.
Olej lał się z otworu zaznaczonego na zdjęciu od Vaaksa.
Zaznaczone otwory służą do demontażu (jak się zapiecze) i po złożeniu całości są zasłonięte przez łożysko. Olej u mnie brał się najprawdopodobniej z powodu przelewania ponad zalecany stan, ciśnienie wyciskało go łożyskiem przez zaznaczony otwór. Ponieważ nie zauważyłem znaczących ubytków oleju nie będę rozbierał przekładni (szkoda kasy na kolejną uszczelkę).
Kanal.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 329 raz(y) 81.4 KB |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-09-13, 21:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-09-13, 21:19
|
|
|
witek1965 napisał/a: |
A teraz co do uszkodzenia uszczelek. Podziel się informacją w jaki sposób doszło do ich (uszkodzenia, dla potomnych). Czy oddzielając "kielich" z wałem od tulei dochodzi do uszkodzenia samoczynnie ( nie chce się rozdzielić ? ) czy w inny sposób. Wg tego schematu mając na wierzchu przekładnię oddzielona od koła po odkręceniu tych 4 śrub wał powinien wyjść bez problemu z tulei. Czy coś go blokuje ? Nie chciałbym nic uszkodzić, a jak juz to przynajmniej chciałbym mieć daną część pod ręką (uszczelniacz)
Odnosnie smarowania to na pokazanym przez Ciebie schemacie z manuala jest pokazana smarownica i odnosniki do obu wielowypustów i tego chcę się trzymać. |
U mnie nie chciała wyjść z kielicha. Dysponując śrubokrętem próbowałem ją podważyć i niestety tej próby nie wytrzymała. Być może dysponując zgrabniejszymi palcami i narzędziami uda się ją wyjąć bez uszkadzania. Jak już ją wyjmiesz to wał wyjdzie bez problemu. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
polo35


Model: SYMPATYK
Wiek: 39 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 58 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2011-09-14, 17:05
|
|
|
witam nie pisałem długo lecz nie miałem czasu, już wiem co jest uszkodzone wale kardana, uszkodzony jest dyfer oraz tulejka dochodząca do wału , zamieszczam zdjęcia
[ Dodano: 2011-09-14, 17:08 ]
CZY TEGO MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO ZWANEGO DYFREM NIE MOŻNA ROZEBRAĆ ? PYTAM BO SŁSZAŁEM ŻE NIE MOŻNA GO ROZEBRAĆ I TRZEBA CAŁY DYFER ZAKUPIĆ , ZAMIENNIK LUB NOWY ma ktoś namiary na części zamienne
100_2783.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 349 raz(y) 44.96 KB |
100_2782.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 332 raz(y) 45.23 KB |
ss.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 328 raz(y) 43.63 KB |
|
_________________ Honda VTX 1800 Retro 2002r. |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-09-14, 18:11
|
|
|
Można rozebrać, ale musisz mieć klucz kłowy, aby odkręcić dużą nakrętkę (fot1) - uwaga - lewy gwint. Zajrzyj do tego tematu http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20 |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
polo35


Model: SYMPATYK
Wiek: 39 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 58 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2011-09-14, 18:43
|
|
|
CZY CAŁY DYFER OD YAMAHY VIRAGO 535, BĘDZIE PASOWAŁ DO MOJEJ XVS BO ZNALAZŁEM TAKI NA ALLEGRO I NIE WIEM CZY PODPASI NA GŁÓWNYCH ŚRUBACH ? |
_________________ Honda VTX 1800 Retro 2002r. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-14, 19:47
|
|
|
polo35, z dyfra od Virago bierzesz tylko zębatki i przekładasz i nie pisz wielkimi literami. I tak rozumiemy o co ci chodzi. Sam za przełożenie się nie bierz, bo trzeba spasować koło talerzowe z wałkiem. Skontaktuj się na PW z Waderą wszystko ci powie co i jak. Ją spotkało to samo.
[ Dodano: 2011-09-14, 19:49 ]
kolejny zmielony wielowypust-co to plastelina ? Zgroza, strach pomyśleć co to by było jakby takiej samej jakości były na przykład w przegubach w puszkach |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
czaha

Rocznik: 1997
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 9 Skąd: k.Bochnia
|
Wysłany: 2011-10-05, 10:09
|
|
|
witek1965 napisał/a: | polo35, z dyfra od Virago bierzesz tylko zębatki i przekładasz i nie pisz wielkimi literami. I tak rozumiemy o co ci chodzi. Sam za przełożenie się nie bierz, bo trzeba spasować koło talerzowe z wałkiem. Skontaktuj się na PW z Waderą wszystko ci powie co i jak. Ją spotkało to samo.
[ Dodano: 2011-09-14, 19:49 ]
kolejny zmielony wielowypust-co to plastelina ? Zgroza, strach pomyśleć co to by było jakby takiej samej jakości były na przykład w przegubach w puszkach |
mnie też uszkodziły się wielowpusty. aktualnie jestem na etapie poszukiwania przekłądni od virago 535.(może ktoś w tym jest w stanie pomóc?) wydaje mi się że powinienem sobie poradzić z przekładką ale nie wiem na czy polega spasowanie koła talerzowego z wałkiem? czy wystarczy wymienić uszkodzony na wielowpustach wałek atakujący czy trzeba komplet razem z tą dużą zębatką w przekładni?? |
_________________ Najskuteczniejszym pakietem bezpieczeństwa motocyklisty jest jego rozum!!! |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-10-05, 10:23
|
|
|
czaha napisał/a: | witek1965 napisał/a: | polo35, z dyfra od Virago bierzesz tylko zębatki i przekładasz i nie pisz wielkimi literami. I tak rozumiemy o co ci chodzi. Sam za przełożenie się nie bierz, bo trzeba spasować koło talerzowe z wałkiem. Skontaktuj się na PW z Waderą wszystko ci powie co i jak. Ją spotkało to samo.
[ Dodano: 2011-09-14, 19:49 ]
kolejny zmielony wielowypust-co to plastelina ? Zgroza, strach pomyśleć co to by było jakby takiej samej jakości były na przykład w przegubach w puszkach |
mnie też uszkodziły się wielowpusty. aktualnie jestem na etapie poszukiwania przekłądni od virago 535.(może ktoś w tym jest w stanie pomóc?) wydaje mi się że powinienem sobie poradzić z przekładką ale nie wiem na czy polega spasowanie koła talerzowego z wałkiem? czy wystarczy wymienić uszkodzony na wielowpustach wałek atakujący czy trzeba komplet razem z tą dużą zębatką w przekładni?? |
Trzeba poprawnie ustawić luz pomiędzy wałkiem a tą dużą zębatką. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
czaha

Rocznik: 1997
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 9 Skąd: k.Bochnia
|
Wysłany: 2011-10-13, 18:51
|
|
|
mam jeszcze takie dwa pytania: czy z przekładni od virago biorę tylko wałek atakujący (który u mnie uległ uszkodzeniu) czy komplet : koło talerzowe + wałek atakujący??
i czy tą gumową uszczelkę która jest na zewnątrz na wałku (co jest współwinna tej katastrofy z ukręconymi wielowpustami) można gdzieś kupić poza serwisem (taniej)?? |
_________________ Najskuteczniejszym pakietem bezpieczeństwa motocyklisty jest jego rozum!!! |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-10-13, 18:55
|
|
|
czaha napisał/a: | mam jeszcze takie dwa pytania: czy z przekładni od virago biorę tylko wałek atakujący (który u mnie uległ uszkodzeniu) czy komplet : koło talerzowe + wałek atakujący?? |
komplet
Uszczelka poza serwisem jest niewiele droższa, a cena zależy również od serwisu. Pomiędzy 85 a 60 zyla. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-10-13, 18:56
|
|
|
1) Komplet, czyli koło + wałek
2) Nie, tylko w serwisie. Ona ma dość fikuśną konstrukcję. Nie jest taka droga, ja zapłaciłem chyba 54 zł. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-10-13, 20:07
|
|
|
Arcon napisał/a: | 2) Nie, tylko w serwisie |
nieprawda, ale reszta się zgadza. Dobre sklepy motoryzacyjne również maja dostęp do oryginalnych części Yamahy. Zamienników nie ma. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-10-13, 20:12
|
|
|
Eeeeeeee, wydawało mi się oczywiste, że kolega pyta o zamienniki, a nie miejsce zakupu. Teraz ma już temat wyjaśniony na 101% |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-10-13, 20:48
|
|
|
tydzien temu kupilem ta gume do 1100 za 67 zl w serwisie |
|
|
|
 |
|