Sprzęgło, dziwne objawy |
Autor |
Wiadomość |
Clinton


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 345 Skąd: Dragoni-Wrocław
|
Wysłany: 2010-09-07, 13:11
|
|
|
A czy stuki podczas wrzucania kolejnych biegów to normalny objaw? Żadnych szarpnięć nie ma tylko stuki. Poza tym skrzynka pracuje jak ta lala. |
_________________ Pozdrawiam Clinton |
|
|
|
 |
DarekU

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 2011-04-23, 12:13
|
|
|
No cześć
U mnie z szarpaniem przy wrzucaniu 1 jest tak samo jak u was tylko że efekt nasila się przy ciepłym silniku
Gdy nacisnąć sprzęgło jest szarpniecie i metaliczny dźwięk o dziwo tylko przy 1 przełożeniu.
Gdy trzymam ciągle wciśnięte sprzęgło i próbuję przerzucać biegi z luz -> 1; 1-> luz itd to wszystko jest OK.
Znów puszczam sprzęgło, naciskam i próba zmiany biegu kończy się szarpnięciem całego motocykla i metalicznym dźwiękiem.
I na pewno nie jest to normalne skoro inni nie mają tych objawów
Czy ktoś wie jak się tego pozbyć?
Czy to grozi popsuciem się czegoś?
Z góry wielkie dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-04-23, 13:31
|
|
|
Szarpnięcie przy włączaniu 1 biegu to chyba normalka i występuje we wszystkich dragach , zresztą cała skrzynia biegów jest dośc toporna i słychac trzaski podczas przełączania |
|
|
|
 |
PrzemekN


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 57 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-23, 14:57
|
|
|
A ja mam z kolei inny problem - bardzo trudno znaleźć luz.
Przy zatrzymaniu się, muszę długo kombinować, zanim uda mi się znalźć luz.
Nie wiem, czy to jest problem ze sprzęgłem, czy ze skrzynią biegów.
Najgorsze jest to, że na poczatku sezonu, po przeglądzie wszystko było Ok. W miarę przejeżdżanych kilometrów, sytuacja pogarsza się.
Czy macie może jakiś pomysł, co jest przyczyną takiego zjawiska? |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-04-23, 15:06
|
|
|
To chyba przez brak synchronizacji.
Jeżeli nie możesz wyrzucić na luz, popuść trochę klamkę tak, jakbyś ruszał i spróbuj dać luz ponownie. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-23, 15:07
|
|
|
PrzemekN
Poluzowała się linka musisz troszkę linkę podregulować i będzie po problemie. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
PrzemekN


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 57 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-23, 15:12
|
|
|
Dawid Z. napisał/a: | PrzemekN
Poluzowała się linka musisz troszkę linkę podregulować i będzie po problemie. |
Dzięki za podpowiedź
Zaraz zejdę do garażu, sprawdzić czy to pomoże |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-23, 15:14
|
|
|
Daj znać czy coś to dało.
Przy samej klamce wystarczy. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
PrzemekN


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 57 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-23, 15:51
|
|
|
Dawid Z. napisał/a: | Daj znać czy coś to dało.
Przy samej klamce wystarczy. |
Poprawiłem naciąg linki przy klamce i rzeczywiście jest znaczna poprawa Dzięki za podpowiedź.
Teraz pojawiło się coś innego (a może, wcześniej nie zauwazyłem tego objawu).
A mianowicie, przy wrzuceniu na luz, słyszać szum. Po wciśnięciu sprzęgła szum zanika.
Mam wrażenie, że chyba przesadziłem z naciągiem linki i nie wysprzęgla do końca..
A może, tu chodzi o coś innego? |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-23, 17:30
|
|
|
PrzemekN napisał/a: | Mam wrażenie, że chyba przesadziłem z naciągiem linki i nie wysprzęgla do końca..
A może, tu chodzi o coś innego? |
Raczej tak popuść troszkę bo sprzęgło ciągnie |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
PrzemekN


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 57 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-23, 21:54
|
|
|
Dawid Z. napisał/a: | PrzemekN napisał/a: | Mam wrażenie, że chyba przesadziłem z naciągiem linki i nie wysprzęgla do końca..
A może, tu chodzi o coś innego? |
Raczej tak popuść troszkę bo sprzęgło ciągnie |
Poprawiłem naciąg linki, przeleciałem się jakieś 50 mil, żeby sprawdzić efekt i wszystko jest Ok
Dzięki za podpowiedź |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
 |
adam1968


Rocznik: 2004
Wiek: 56 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: puławy
|
Wysłany: 2011-04-24, 21:35
|
|
|
drodzy forumowicze , miałem taki objaw ze sprzęgłem ostatnio w Częstochowie , po dojechaniu prawie na miejsce po dość długiej jeździe na 1-ce , 2-ce bardzo "poluzowała" się klamka sprzęgła i ledwo dojechałem na miejsce (korpus silnika bardzo gorący) .Po dłuższym postoju ok. 3 h wszystko wróciło do normy , proszę napisać ( od strony technicznej) co mogło być tego przyczyną pozdrawiam |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:18
|
|
|
Poprostu nie można jechać za długo na tych biegach gdyż są praktycznie do startu |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
adam1968


Rocznik: 2004
Wiek: 56 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: puławy
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:24
|
|
|
Dawid Z ale , to była jazda w kolumnie pod Jasną Górę nie dało się na wyższym biegu |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:27
|
|
|
To myślę ,że poprostu olej się za bardzo nagrzał i tyle. Zobacz co będzie jak będziesz jeździł w inne dnie jak się powtórzy to może wymień olej , albo podreguluj troszkę sprzęgło. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
adam1968


Rocznik: 2004
Wiek: 56 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: puławy
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:35
|
|
|
jeśli chodzi o olej , regulacje i resztę to dbam bardziej niż o siebie zastanawia mnie tylko to dlaczego po długim postoju było znowu ok , rozumiem jak coś się spitoli (np linka) to trzeba naprawić |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:40
|
|
|
Bo olej znienił temperaturę na normalną i działa ok. Nie Martw się. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
adam1968


Rocznik: 2004
Wiek: 56 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: puławy
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:47
|
|
|
dzięki , troszeczkę mnie uspokoiłeś |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2011-04-25, 21:03
|
|
|
adam1968 napisz jaki konkretnie olej wlewałeś do silnika.
Na Grunwaldzie też parę osób "odleciało" na pobocze przez zbytnie rozgrzanie oleju (tarcze sprzęgłowe się ślizgały) ale to wtedy były naprawdę koszmarne temperaturowo warunki ....
3 przyczyny:
- "słaby" olej,
- mało płynna jazda (piłowanie na niskim biegu),
- kończące się tarcze sprzęgła. |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
adam1968


Rocznik: 2004
Wiek: 56 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: puławy
|
Wysłany: 2011-04-25, 21:41
|
|
|
tarcze sprzęgła ?, nie sądzę , piłowanie na niskich biegach - nigdy , ani na niskich ani innych (staram się wrzucać biegi aby nie skrzywdzić mojej laluni ) , jeżdżę na "motul 5100 ester 15w50 pozdrawiam |
|
|
|
 |
|