Ciężko pali na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-26, 20:13
|
|
|
A dlaczego masz światła i lightbary ze stacyjką? To V-Star, czyli wersja amerykańska?
Sprawdź jeszcze dla pewności (kiedyś wieczorkiem), czy jak schodzisz z obrotów, światła Ci nie przygasają - to by wskazywało na niedostateczne ładowanie...
Poza tym, jesli masz spięte światła zes stacyjką odepnij je. Przynajmniej lightbary. Potem podładuj aku i spróbuj, czy nie będzie lepiej palił po krótkiej przejażdżce.
Trochę niejasne jest dla mnie to blokowanie rozrusznika. Czy to jest wyraźne zablokowanie z jakimś stukiem, czy też czujesz, że rozrusznik nie może pokonać kompresji? W pierwszym przypadku niemal na 100% musisz rozbierać moto. Sugeruję, żebyś może nafrał telefonem krótki filmik z rozruchu moto (wtedy kiedy pali i wtedy, jak blokuje) i wrzucił na YT. Wtedy łatwiej nam będzie Ci coś podpowiedzieć. Przerabiałem juz temat sprzęgła rozrusznika, jak i słabego ładowania i na pewno nie ja jeden tutaj. |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2011-03-26, 21:01
|
|
|
FhissT, ja mam co prawda tylko 650, ale po włączeniu stacyjki zapala się tylko pozycyjne, mijania dopiero jak silnik odpali... I bywało że stał ponad 3 tygodnie i nawet sie nie zająknął przy odpalaniu... Może masz jakieś dodatkowe odbiorniki podłączone cały czas, np. alarm... Albo aku kończy żywot... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
 |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-26, 21:42
|
|
|
ale u mnie problemu z prądem raczej nie ma bo po 2 miesiącach bez odpalania ..zapalił na dotyk na wszystkich światłach ...włączyłem zapłon i pyk pali na dotyk..
a z tym filmikiem to dobry pomysł ...tak zrobię |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-03-27, 09:54
|
|
|
ja proponuje zauwazyc ze ten motocykl bez problemu pali na ssaniu, wiec chyba prad i bendix nie maja tu nic do rzeczy, poniewaz ssanie nie zwieksza pradu rowniez nie regeneruje bendixa. |
|
|
|
 |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-27, 12:09
|
|
|
fazzi napisał/a: | ja proponuje zauwazyc ze ten motocykl bez problemu pali na ssaniu, wiec chyba prad i bendix nie maja tu nic do rzeczy, poniewaz ssanie nie zwieksza pradu rowniez nie regeneruje bendixa. |
Po namyśle dochodzę do podobnego wniosku... Ciągle mnie zastanawia, czy rozrusznik "się blokuje", czy przestaje kręcić. Gdyby to było sprzęgło rozrusznika, to dawałoby o sobie znać także przy odpalaniu na zimno. Zakładam tez taką opcję, że mieszanka jest za bogata (trzeba popracować nad gaźnikami) i dlatego na ciepłym długo kręci, az traci ochotę i wigor, żeby gibać tłokami dalej. Względnie - świece do wymiany. I pewnie od sprawdzenia świec należałoby zacząć. Zobaczymy, co nam kolega na filmiku zapoda...
Jeszcze pytanie do PIOTRUSIA. Gdzie podłączyłeś te lightbary? Czy do aku bezpośrednio, czy do dodatkowych przewodów, które idą do kierunków? Inaczej mówiąc, czy kierunkowskazy Ci świecą na stałe tak, jak to jest w amerykańskich wersjach? |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-27, 14:17
|
|
|
osobna instalacja jest zrobiona do świateł a kierunki święcą jak je włączę zresztą lightbary też są na włączniku ... |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-27, 15:20
|
|
|
No to masz zajebisty pobór prądu do rozruchu. Ja rozpiąłem kierunki i te kable podłączyłem do lightbarów, a tez miałem problemy z odpaleniem. Możesz sobie zostawić te świecące kierunki, jak lubisz, ale i tak radzę się udać do bystrego elektryka, żeby Ci założył jakiś przekaźnik, co by światła wszystkie nie brały prądu z aku, tylko z ładowania. Jeśli nawet obecne kłopoty masz nie przez prąd, to będziesz je miał.
Żeby nie iść niepotrzebnie w koszty, zacznij od świec i spróbój wyłączyć chociaż te kierunki. Wsuwki masz za lampą, gdzieś z przodu ramy po prawej jej stronie, przed miejscem, gdzie zała wiązka przewodów wchodzi pod zbiornik paliwa. Jeśli dobrze pamiętam, to u mnie były to niebieskie kabelki. Zresztą metodą prób i błędów dojdziesz, które to. |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-27, 15:47
|
|
|
Cała instalacja do light-barów jest osobna i jest na przekaźnikach ,sterowanie jest tylko z lampy długie krótkie . Kierunkowskazy są fabryczne ale maja założony włącznik więc jak nie ma potrzeby to nie świecą .....
Pierwszy filmik już mam ładuje się na YT. |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-27, 15:52
|
|
|
OK, to ja jeszcze pytanka mam. Jak na ciepłym nie możesz odpalić, przestaje kręcić, to co dalej robisz? Puszczasz starter i za chwilę znowu kręcisz? Ile sekund kręcisz do zablokowania? Czy zawsze tyle samo, czy czasem prędzej się blokuje? I czy w końcu go odpalasz? |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-27, 17:13
|
|
|
Wyłączam przekręcając kluczyk ...chwila oddechu i znowu kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka silnika i zapalam jak się da ...a nie zawsze się da i tak o skutku ...aż zapali ...
Objaw jest taki ,że rozrusznik robi jakąś część obrotu i tak jak by coś tłoki trzymało nagle i stop ...nie ma stuków ani nic .....zaznaczam ,że nie zawsze ten objaw występuje czasem tydzień jest ok i jak raz się zatnie to potem dość często .... nie da się tego opisać dokładnie trzeba to usłyszeć .... zrobię filmik i będzie wiadomo o co chodzi. |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-27, 17:39
|
|
|
No to już chyba wiem, ale poczekam na filmik. |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-27, 20:07
|
|
|
FhissT napisał/a: | ja wam powiem że ten patent w Vstarach że jak przeręcisz kluczyk automatycznie ci sie swiatła zapalają jest do dupy! ucieka tyle prądu że jak moto postoi mi tak 5-6 dni to nigdy nie da rady zaskoczyć i musze sie prostownikami posiłkować... |
Wymień akumulator bo się już kończy.
[ Dodano: 2011-03-27, 20:15 ]
PIOTRUŚ napisał/a: | Wyłączam przekręcając kluczyk ...chwila oddechu i znowu kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka silnika i zapalam jak się da ...a nie zawsze się da i tak o skutku ...aż zapali ...
Objaw jest taki ,że rozrusznik robi jakąś część obrotu i tak jak by coś tłoki trzymało nagle i stop ...nie ma stuków ani nic .....zaznaczam ,że nie zawsze ten objaw występuje czasem tydzień jest ok i jak raz się zatnie to potem dość często .... nie da się tego opisać dokładnie trzeba to usłyszeć .... zrobię filmik i będzie wiadomo o co chodzi. |
Ja zawsze pobujam go na biegu. Pomaga. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-03-27, 21:23
|
|
|
tak zrobie... mrozy tej zimy go chyba zabiły...
jest też taki objaw że na ssaniu uruchamia ale po jakiś 4-5 sek gaśnie jakby sie dusił, jakbym wyłączył ssanie zbyt wcześnie, drugi raz odpalam i jest ok! dotyczy tylko urucjomienia po dłuższym postoju 5-6 dni. |
|
|
|
 |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-27, 21:30
|
|
|
miodzik napisał/a: | Ja zawsze pobujam go na biegu. Pomaga |
To też masz coś skopane. Ma palić "na dyg". Miałem alarm ze zdalnym odpalaniem - dwa obroty wału i ma zaskoczyć bez łaski. |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-30, 15:07
|
|
|
Dzisiaj z rana przeprowadziłem część prób .....i teraz tak ....
Po pojawieniu się objawów ...pobujałem motocyklem na biegu i o dziwo zapalił bez zająknięcia ....następnie odpalałem z gazem i tez wyraźna poprawa. Teraz wyłączam light-bary i kierunki po zatrzymaniu i lepiej kręci tak bardziej energicznie ....czuć ,że nie ucieka ten prąd w lampy
Niestety filmiku nie nagrałem bo aparat został w puszcze |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Dawid0407


Rocznik: 2003
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-03-30, 15:43
|
|
|
u mnie też pojawiły się takie problemy na ciepłym silniku, tk jakby robił pół obrotu i się blokował - po 1/2 roku padło sprzegło rozrusznika. Teraz mam nowe i dolegliwości zniknęły. |
_________________ http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-30, 16:04
|
|
|
A ja mam jeszcze pytanie .. Jak padnie sprzęgło to oprócz niego może się coś uszkodzić innego Silnik od opiłków No i czy w razie awarii uda się uruchomić motocykl na pych?? |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Dawid0407


Rocznik: 2003
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-03-30, 16:12
|
|
|
raczej nic innego nie powinno paść, za to koszty wymiany są powalające . na pych oczywiście da sie odpalić - najlepiej w dwie osoby |
_________________ http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-30, 16:22
|
|
|
To choć tyle ,że da się w razie czego do domu dojechać
Mam możliwość ściągnięcia z Kanady tego zestawu i nie wiem czy się już zaopatrzyć czy czekać na rozwój sytuacji |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-30, 17:51
|
|
|
Mówimy oczywiście o sprzęgle rozrusznika... Nic się nie powinno stać. Sprzęgiełko się zawiesi i tyle. Możesz wtedy delikatnie czymś popukać z przodu po lewej stronie koło rozrusznika. Możesz tez palić na pych, ale jak nie będziesz miał z górki, to ze 3 osoby do pchania będziesz potrzebował. No i wtedy to już w zasadzie jazda tylko do mechanika. Całkowity koszt naprawy (z częściami) ok 2 500 złotych |
|
|
|
 |
|