Ciężko pali na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-21, 11:25 Ciężko pali na ciepłym silniku
|
|
|
Witam;
Problem z rozruchem objawia się w w następujący sposób .
Gdy motocykl jest zimny wszystko jest jak najbardziej ok i pali po dotknięciu rozrusznika ... nawet kilka razy gasząc i zapalając...problem pojawia się gdy po jeździe stanę i motocykl troszkę ostygnie. Wtedy czasami przekręci raz i odbija ...ponowna próba rozruchu kończy się niczym tak jakby coś blokowało rozrusznik , nie dzieje się tak zawsze ale jednak...
Akumulator na 100% OK ,po 2-tygodniach postoju napięcie 12,6. Po przekręceniu stacyjki na światłach (3 lampy + kierunki ) 11,8 ,tylko na lampie głównej 12,2 ... Nie ma jakichś niepokojących stuków podczas gaszenia i zapalania ...Przebieg 4000 mil ....
Wiem z fusów się nie wróży i trzeba odwiedzić mechanika ...ale chcę mięć jakąś wiedzę co to może być ,żeby mi nie wymienili połowy motocykla niepotrzebnie .
Poza tym motocykl sprawuje się bardzo dobrze ...zawory i gaźniki nie były dotykane od wyjazdu z fabryki ..olej i filtr zmienione . |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-03-21, 11:27
|
|
|
A może być to ,że wiesza CI się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-21, 11:34
|
|
|
oglądał go Specjalista w sobotę i nie był przekonany do tego sprzęgła ...ale bez rozebrania nie da się tego stwierdzić w 100% |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-03-21, 11:37
|
|
|
Z tego co tu piszesz to tak to wygląda. Może ktoś inny jeszcze coś podpowie. Może miał ten problem , ale to mi na to wyglągda o czym pisałem wcześniej. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-03-21, 11:39
|
|
|
to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-21, 11:56
|
|
|
fazzi napisał/a: | to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne |
czyli co taki objaw nie jest jednoznaczny z tym ,że jest uszkodzone Ten typ tak ma i już
W sumie to nie ma się co tam popsuć innego za bardzo ... |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-03-21, 12:09
|
|
|
ja kupilem nowego draga w salonie i tez tak sie dzialo gdy ja go zle zapalalem, pytalem w serwisie o ten objaw i mi wyjasniono ze to normalne, ze jak krecisz rozrusznikiem i za wczesnie puscisz to on staje i gdy zbyt szybko znowu chcesz odpalic to go tak wlasnie blokuje. Daj sobie spokoj z mechanikiem bo Ci wymieni bendix i wybulisz 3 tys zlotych niepotrzebnie.
Silnik na ssaniu zapala lepiej bo ma podniesione obroty gdy jest juz cieply masz wyl. ssanie i w zaleznosci od regulacji gaznikow w niektorych sprzetach dobrze jest odkrecic troche matentke przy odpalaniu cieplego silnika, u mnie wtedy nigdy to nie wystepuje. |
Ostatnio zmieniony przez fazzi 2011-03-21, 12:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krotom


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-03-21, 12:12
|
|
|
PIOTRUŚ napisał/a: | fazzi napisał/a: | to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne |
czyli co taki objaw nie jest jednoznaczny z tym ,że jest uszkodzone Ten typ tak ma i już [...] | wszystko o sprzęgiełku rozrusznika zostało już napisane w tym temacie |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-21, 12:19
|
|
|
wiem ,że jest napisane i wszytko przeczytałem ale odpowiedzi jednoznacznej nie ma ...
Pozostaje pytanie czy zostawić tak jak jest czy rozbierać ..... Jakoś nie uśmiecha mi się wywalać pieniędzy w błoto ... Odpowiedz fazzi, by pasowała do sytuacji ...i też mi to przez myśl przeszło ....,że robię coś nie tak . |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2011-03-21, 13:18
|
|
|
Mialem kiedys corse rocznik 84 , wiem, ze to nie moto, ale problem mialem chyba identyczny jak Ty w swoim dragu ... w instrukcji bylo napisane zeby przy zimnym odpalac na ssaniu, a na cieplym do polowy wciskac gaz i moj problem sie skonczyl, moze powinienes tak wlasnie palic swoja niunie? U mnie czy zimny czy cieply pali bez ssania ale to juz inna inszosc. |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-21, 13:54
|
|
|
przy najbliższej okazji przeprowadzę próby odpalania z gazem ....silnik zawsze jest czas rozebrać... mam nadzieję ,że o to właśnie chodzi |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-21, 19:07
|
|
|
Ciepły zawsze z gazem. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-21, 23:11
|
|
|
a ja zawsze bez gazu i może to jest przyczyna ,paliwo z gaźnika wyparowało a pompka nie zdążyła dopompować a ja już kręciłem nic czekam na ciepło i sprawdzę |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
kiszka


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2011-03-22, 19:53
|
|
|
Piotruś to chyba objawy sprzęgiełka,ja miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku,Ale to była świeca i objawy nie takie (kręcił i nic). |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 |
|
|
|
 |
jusza

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-22, 20:02
|
|
|
Myślę podobnie - sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika. |
|
|
|
 |
Krzysztof K.


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 61 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 72 Skąd: Wolbórz
|
Wysłany: 2011-03-22, 20:22
|
|
|
ale rozumie że rozrusznik kreci tylko ciepły nie chce zapalić ,to mogą być świece lub zapłon ,
jak niekręci to szprzęgło |
_________________ >> FREE STAR << |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-24, 16:24
|
|
|
przekręci kawałek i staje |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
Wiatr w Polu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-26, 16:57
|
|
|
A ja stawiam jednak na prąd. Pamiętaj, że masz gary o pojemności ponad pół litra każdy, a nie kieliszki po 150 ml, jak w rzędowej czwórce o pojemności 600 ccm. Jeśli masz oryginalny akumulator lub zamiennik o wartościach zgodnych z oryginałem, to do rozruchu potrzebujesz całego prądu. Światła zabierają Ci za dużo prądu i rozrusznik za wolno kręci. Na ssaniu idzie łatwiej, bo masz bogatszą mieszankę. Miałem taki sam problem. Kolega (elektryk) założył mi jakiś przekaźnik, który powodował, że światła nie paliły z akumulatora, tylko dopiero z ładowania. Problem zniknął.
Dodam, że gdyby to było sprzęgło rozrusznika, słyszałbyś podczas odpalania charakterystyczne klekotanie. No i problem pojawiałby się nie tylko na ciepłym silniku. |
|
|
|
 |
PIOTRUŚ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-26, 17:52
|
|
|
a no nie znam takiego magika co by stwierdził dokładnie o co chodzi ...wszyscy chcą rozbierać silnik .....wszyscy oprócz mnie |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-03-26, 20:08
|
|
|
ja wam powiem że ten patent w Vstarach że jak przeręcisz kluczyk automatycznie ci sie swiatła zapalają jest do dupy! ucieka tyle prądu że jak moto postoi mi tak 5-6 dni to nigdy nie da rady zaskoczyć i musze sie prostownikami posiłkować...
wracając do rozrusznika:
odpalamy, gaśnie, czekamy chwile i dopiero drugi raz startujemy. a jak chełcze i nie chce zapalić bo np jak u mnie mało prądu po postoju to wali w sprzęgło jednokierunkowe? juz dwa razy odpalałem tak draga w tym roku... eh |
|
|
|
 |
|