YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko pali na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2011-03-21, 11:25   Ciężko pali na ciepłym silniku

Witam;

Problem z rozruchem objawia się w w następujący sposób .
Gdy motocykl jest zimny wszystko jest jak najbardziej ok i pali po dotknięciu rozrusznika ... nawet kilka razy gasząc i zapalając...problem pojawia się gdy po jeździe stanę i motocykl troszkę ostygnie. Wtedy czasami przekręci raz i odbija ...ponowna próba rozruchu kończy się niczym tak jakby coś blokowało rozrusznik , nie dzieje się tak zawsze ale jednak...
Akumulator na 100% OK ,po 2-tygodniach postoju napięcie 12,6. Po przekręceniu stacyjki na światłach (3 lampy + kierunki ) 11,8 ,tylko na lampie głównej 12,2 ... Nie ma jakichś niepokojących stuków podczas gaszenia i zapalania ...Przebieg 4000 mil ....


Wiem z fusów się nie wróży i trzeba odwiedzić mechanika ...ale chcę mięć jakąś wiedzę co to może być ,żeby mi nie wymienili połowy motocykla niepotrzebnie .
Poza tym motocykl sprawuje się bardzo dobrze ...zawory i gaźniki nie były dotykane od wyjazdu z fabryki ..olej i filtr zmienione .
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-03-21, 11:27   

A może być to ,że wiesza CI się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika.
_________________
Dawid Z.
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-21, 11:34   

oglądał go Specjalista w sobotę i nie był przekonany do tego sprzęgła ...ale bez rozebrania nie da się tego stwierdzić w 100% :?
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-03-21, 11:37   

Z tego co tu piszesz to tak to wygląda. Może ktoś inny jeszcze coś podpowie. Może miał ten problem , ale to mi na to wyglągda o czym pisałem wcześniej.
_________________
Dawid Z.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2011-03-21, 11:39   

to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-21, 11:56   

fazzi napisał/a:
to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne



czyli co taki objaw nie jest jednoznaczny z tym ,że jest uszkodzone ?? Ten typ tak ma i już ??
W sumie to nie ma się co tam popsuć innego za bardzo ...
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2011-03-21, 12:09   

ja kupilem nowego draga w salonie i tez tak sie dzialo gdy ja go zle zapalalem, pytalem w serwisie o ten objaw i mi wyjasniono ze to normalne, ze jak krecisz rozrusznikiem i za wczesnie puscisz to on staje i gdy zbyt szybko znowu chcesz odpalic to go tak wlasnie blokuje. Daj sobie spokoj z mechanikiem bo Ci wymieni bendix i wybulisz 3 tys zlotych niepotrzebnie.
Silnik na ssaniu zapala lepiej bo ma podniesione obroty gdy jest juz cieply masz wyl. ssanie i w zaleznosci od regulacji gaznikow w niektorych sprzetach dobrze jest odkrecic troche matentke przy odpalaniu cieplego silnika, u mnie wtedy nigdy to nie wystepuje.
Ostatnio zmieniony przez fazzi 2011-03-21, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-03-21, 12:12   

PIOTRUŚ napisał/a:
fazzi napisał/a:
to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne

czyli co taki objaw nie jest jednoznaczny z tym ,że jest uszkodzone ?? Ten typ tak ma i już ?? [...]
wszystko o sprzęgiełku rozrusznika zostało już napisane w tym temacie !
_________________


AB Rh+
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-21, 12:19   

wiem ,że jest napisane i wszytko przeczytałem ale odpowiedzi jednoznacznej nie ma ...
Pozostaje pytanie czy zostawić tak jak jest czy rozbierać ..... :nie_wiem: Jakoś nie uśmiecha mi się wywalać pieniędzy w błoto ... Odpowiedz fazzi, by pasowała do sytuacji ...i też mi to przez myśl przeszło ....,że robię coś nie tak .
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2011-03-21, 13:18   

Mialem kiedys corse rocznik 84 , wiem, ze to nie moto, ale problem mialem chyba identyczny jak Ty w swoim dragu ... w instrukcji bylo napisane zeby przy zimnym odpalac na ssaniu, a na cieplym do polowy wciskac gaz i moj problem sie skonczyl, moze powinienes tak wlasnie palic swoja niunie? U mnie czy zimny czy cieply pali bez ssania ale to juz inna inszosc.
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-21, 13:54   

przy najbliższej okazji przeprowadzę próby odpalania z gazem ....silnik zawsze jest czas rozebrać... mam nadzieję ,że o to właśnie ;D chodzi
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 719
Skąd: ST
Wysłany: 2011-03-21, 19:07   

Ciepły zawsze z gazem.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-21, 23:11   

a ja zawsze bez gazu i może to jest przyczyna ,paliwo z gaźnika wyparowało a pompka nie zdążyła dopompować a ja już kręciłem ;D nic czekam na ciepło i sprawdzę ;p
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-03-22, 19:53   

Piotruś to chyba objawy sprzęgiełka,ja miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku,Ale to była świeca i objawy nie takie (kręcił i nic).
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-22, 20:02   

Myślę podobnie - sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika.
 
 
Krzysztof K. 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 61
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 72
Skąd: Wolbórz
Wysłany: 2011-03-22, 20:22   

ale rozumie że rozrusznik kreci tylko ciepły nie chce zapalić ,to mogą być świece lub zapłon ! ,
jak niekręci to szprzęgło
_________________
>> FREE STAR <<
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-24, 16:24   

przekręci kawałek i staje
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
Wiatr w Polu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 57
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 90
Skąd: z Mruczkowa
Wysłany: 2011-03-26, 16:57   

A ja stawiam jednak na prąd. Pamiętaj, że masz gary o pojemności ponad pół litra każdy, a nie kieliszki po 150 ml, jak w rzędowej czwórce o pojemności 600 ccm. Jeśli masz oryginalny akumulator lub zamiennik o wartościach zgodnych z oryginałem, to do rozruchu potrzebujesz całego prądu. Światła zabierają Ci za dużo prądu i rozrusznik za wolno kręci. Na ssaniu idzie łatwiej, bo masz bogatszą mieszankę. Miałem taki sam problem. Kolega (elektryk) założył mi jakiś przekaźnik, który powodował, że światła nie paliły z akumulatora, tylko dopiero z ładowania. Problem zniknął.

Dodam, że gdyby to było sprzęgło rozrusznika, słyszałbyś podczas odpalania charakterystyczne klekotanie. No i problem pojawiałby się nie tylko na ciepłym silniku.
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-26, 17:52   

a no nie znam takiego magika co by stwierdził dokładnie o co chodzi ...wszyscy chcą rozbierać silnik .....wszyscy oprócz mnie :beczy:
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-03-26, 20:08   

ja wam powiem że ten patent w Vstarach że jak przeręcisz kluczyk automatycznie ci sie swiatła zapalają jest do dupy! ucieka tyle prądu że jak moto postoi mi tak 5-6 dni to nigdy nie da rady zaskoczyć i musze sie prostownikami posiłkować...

wracając do rozrusznika:
odpalamy, gaśnie, czekamy chwile i dopiero drugi raz startujemy. a jak chełcze i nie chce zapalić bo np jak u mnie mało prądu po postoju to wali w sprzęgło jednokierunkowe? juz dwa razy odpalałem tak draga w tym roku... eh
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group