YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu
Autor Wiadomość
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 12:33   Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu

Panowie sprawa jak w temacie, dodam że sprzęgło mi już nieźle ciągnie, ale w tym sezonie juz go nie wymienię... robota na wiosnę.

Jest to dźwięk z lewej strony silnika, z okolicy ów sprzęgła. Częstotliwość wzrasta wraz z prędkością, niezależnie od tego czy klamka sprzęgła jest wcisnięta czy nie... Pierwszy raz się pojawiło po krótkim przelocie 160 km/h jakiś miesiąc temu.

Pytanie co tam się zaciera? Tarcze zużyte i przekładki mogą wydawać takie odgłosy?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-10-04, 12:56   

To nie sprzęgło ci chrobocze. Sprzęgło jest z prawej strony. Wygląda na klasyczny już przypadek urwania śruby krzyżaka w kardanie. Radzę zdjąć pokrywę i sprawdzić, bo to moze sie źle skończyć, podczas jazdy może zablokować wał. Temat szczegółowo opisany http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=8803
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 13:49   

hmm... o którą obudowę Ci chodzi? o tą przy skrzyni? niedawno zdejmowałem koło do wymiany opon i ten wielowypust wchodzący w skrzynię wyglądał dobrze, żarnych zużyć...

dźwięk nie pojawia się cały czas a jedynie po przykatowniu, potem ustępuje ale nie zawsze. nie wiem... sprzęgło silnika i rozrusznika są po prawej stronie siedząc na moto?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-10-04, 14:00   

Sprzęgiełko rozrusznika jest po lewej stronie, a sprzęgło po prawej. Krzyżak jest mocowany do wałka zdawczego nakrętką, mogła sie urwać śruba na której siedzi ta nakrętka. I nie chodzi tu o wielowpust.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
gang69 



Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 135
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-10-04, 16:24   

Mi też tam coś chrobota ,zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-04, 16:35   

gang69 napisał/a:
zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać.
zerknij jak wygląda oryginalna nakrętka, czy nie ma śladów uderzeń i daj znać.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 17:54   

vaaks jak się do tej nakrętki dostać?
jeśli się urwał to czy nie zrujnuje mnie to finansowo? więc nie chodzi tu o sam kardan...
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-10-04, 18:23   

Chłopie widzę, że jesteś zbyt leniwy aby użyć opcji "SZUKAJ" wszystko na ten temat zostało bardzo szeroko opisane, wykaż trochę wysiłku - poczytaj ! http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 19:11   

dzięki, czytałem ten temat... tam sprawa dotyczy w większości wielowpustów od strony dyfra (jaja jak berety z nimi), a u mnie zaciera się i skrzypi od strony skrzyni... kurna w sobote trasa i strach wyjeżdżać...

jak zdejmowałem koło to wał ze skrzyni wyszedł sam i tam samo sam wskoczył na swje miejsce... czy żeby dostać się do tej feralnej nakrętki należy rozebrać skrzynie? a może to zaciera się łożysko nr 12?
Ostatnio zmieniony przez FhissT 2011-10-04, 19:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gang69 



Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 135
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-10-04, 19:15   

No i jestem .Dawno tak wolno nie jechałem na trójce ;D Myślę że serwis dał dupy(ale na 100% nie jestem pewien).Moto jest na dotarciu i wpisali mi wymianę na 1200km teraz mam o.k 4km olej był czarny i opiłki na magnesie.
Ale oprócz tego starła mi się lekko uszczelka na wałku ta przy wielowypustach i było tam trochę gumy która dostawała sie między zęby i myślę że to powodowało walenie.

Po oczyszczeniu,nasmarowaniu i nowym oleju ----cisza ;d
trochę chyba zapowietrzyłem hamulec ale tym się nie martwię a stan zębów,wałka idealny.
przerwę na osi mam z obu stron 2,6 mm może byc?
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-04, 19:18   

To niema nic wspólnego z wałem chodzi o urwany kawałek wałka z nakrętką, do którego przymocowany jest przegub. I nie radze tak jeździć dopóki tego nie sprawdzisz.

MIDDLE_DRIVE_GEAR.png
Plik ściągnięto 395 raz(y) 461.88 KB

_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2011-10-04, 19:23   

Miałem podobne chrobotanie. U mnie okazało się, że przekładnia kątowa - połączenie napędu z silnikiem mi się rozpieprzyła. Do tanich naprawa nie należała...
Ostatnio zmieniony przez ajsek 2011-10-04, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-04, 19:23   

Nie zauważyłem że wrzuciłeś ten schemat. Stawiam na wałek i nakrętkę, która po urwaniu ociera się o przegub i stąd te zgrzyty. Ja tak miałem Wiedźma i ktoś jeszcze.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 19:26   

napisz nr o które części dokładnie chodzi...
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-04, 19:29   

FhissT, Urwała się końcówka wałka nr. 1 ta w kółeczku z nakrętką nr., 26 która jest na niego nakręcona i to wszystko lata albo jest zakleszczone gdzieś w przegubie.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 20:00   

ale jeśli się hipotetycznie urwała to jakim cudem to w ogole jeździ???
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-04, 20:03   

Wał(30) siedzi na wieloklinie w przegubie(38), druga część przegubu na poprzednim schemacie(22) a miedzy nimi końcówka wałka(1) i ring(24), podkładka(25) i nakrętka(26). To wszystko jest pod ostatnia pokrywą(chromowaną) z lewej strony, jak zdejmiesz tą pokrywę to będzie tam jeszcze plastikowa i gumowa osłona. I pod ty wszystkim jest przegub jest trochę rozkręcani, jedna śruba jest za akumulatorem z drugiej strony motocykla.

DRIVE_SHAFT.png
Plik ściągnięto 410 raz(y) 113.93 KB

_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2011-10-04, 20:14   

Nie ma to jak dobrze się upewnic i poczytac trafione rady "znachorów" ;D

http://forum.motocyklisto...76#entry1834076
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 20:18   

no mnie jego odpowiedź tez zaciekawiła... rzadko kiedy można tam liczyć na jakies trafione sugestie... prędzej w elektryce. ale zawsze warto zapytać.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-05, 02:17   

Żeby sprawdzić założenia Vaaksa, nie trzeba podnośnika i sztabu mechaników oraz zadawania miliona pytań na różnych forach. Wiedźmie gwardziści po sporej dawce alkoholu w Sokolcu na parkingu rozebrali i poskładali do kupy. Wiedźma wsiadł i pojechał. Odkręć te kilka śrub i zobacz, czy ta cholerna nakrętka jest na miejscu, czy się telepie z kawałkiem urwanego gwintu. No chyba, że naprawdę chcesz rozwalić silnik dokumentnie to jeździj dalej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group