Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu |
Autor |
Wiadomość |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-04, 12:33 Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu
|
|
|
Panowie sprawa jak w temacie, dodam że sprzęgło mi już nieźle ciągnie, ale w tym sezonie juz go nie wymienię... robota na wiosnę.
Jest to dźwięk z lewej strony silnika, z okolicy ów sprzęgła. Częstotliwość wzrasta wraz z prędkością, niezależnie od tego czy klamka sprzęgła jest wcisnięta czy nie... Pierwszy raz się pojawiło po krótkim przelocie 160 km/h jakiś miesiąc temu.
Pytanie co tam się zaciera? Tarcze zużyte i przekładki mogą wydawać takie odgłosy? |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-10-04, 12:56
|
|
|
To nie sprzęgło ci chrobocze. Sprzęgło jest z prawej strony. Wygląda na klasyczny już przypadek urwania śruby krzyżaka w kardanie. Radzę zdjąć pokrywę i sprawdzić, bo to moze sie źle skończyć, podczas jazdy może zablokować wał. Temat szczegółowo opisany http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=8803 |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-04, 13:49
|
|
|
hmm... o którą obudowę Ci chodzi? o tą przy skrzyni? niedawno zdejmowałem koło do wymiany opon i ten wielowypust wchodzący w skrzynię wyglądał dobrze, żarnych zużyć...
dźwięk nie pojawia się cały czas a jedynie po przykatowniu, potem ustępuje ale nie zawsze. nie wiem... sprzęgło silnika i rozrusznika są po prawej stronie siedząc na moto? |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-10-04, 14:00
|
|
|
Sprzęgiełko rozrusznika jest po lewej stronie, a sprzęgło po prawej. Krzyżak jest mocowany do wałka zdawczego nakrętką, mogła sie urwać śruba na której siedzi ta nakrętka. I nie chodzi tu o wielowpust. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
gang69


Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 135 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2011-10-04, 16:24
|
|
|
Mi też tam coś chrobota ,zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-10-04, 16:35
|
|
|
gang69 napisał/a: | zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać. | zerknij jak wygląda oryginalna nakrętka, czy nie ma śladów uderzeń i daj znać. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-04, 17:54
|
|
|
vaaks jak się do tej nakrętki dostać?
jeśli się urwał to czy nie zrujnuje mnie to finansowo? więc nie chodzi tu o sam kardan... |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-10-04, 18:23
|
|
|
Chłopie widzę, że jesteś zbyt leniwy aby użyć opcji "SZUKAJ" wszystko na ten temat zostało bardzo szeroko opisane, wykaż trochę wysiłku - poczytaj http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20 |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:11
|
|
|
dzięki, czytałem ten temat... tam sprawa dotyczy w większości wielowpustów od strony dyfra (jaja jak berety z nimi), a u mnie zaciera się i skrzypi od strony skrzyni... kurna w sobote trasa i strach wyjeżdżać...
jak zdejmowałem koło to wał ze skrzyni wyszedł sam i tam samo sam wskoczył na swje miejsce... czy żeby dostać się do tej feralnej nakrętki należy rozebrać skrzynie? a może to zaciera się łożysko nr 12?
 |
Ostatnio zmieniony przez FhissT 2011-10-04, 19:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gang69


Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 135 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:15
|
|
|
No i jestem .Dawno tak wolno nie jechałem na trójce Myślę że serwis dał dupy(ale na 100% nie jestem pewien).Moto jest na dotarciu i wpisali mi wymianę na 1200km teraz mam o.k 4km olej był czarny i opiłki na magnesie.
Ale oprócz tego starła mi się lekko uszczelka na wałku ta przy wielowypustach i było tam trochę gumy która dostawała sie między zęby i myślę że to powodowało walenie.
Po oczyszczeniu,nasmarowaniu i nowym oleju ----cisza
trochę chyba zapowietrzyłem hamulec ale tym się nie martwię a stan zębów,wałka idealny.
przerwę na osi mam z obu stron 2,6 mm może byc? |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:18
|
|
|
To niema nic wspólnego z wałem chodzi o urwany kawałek wałka z nakrętką, do którego przymocowany jest przegub. I nie radze tak jeździć dopóki tego nie sprawdzisz.
MIDDLE_DRIVE_GEAR.png
|
 |
Plik ściągnięto 395 raz(y) 461.88 KB |
|
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
ajsek


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 329 Skąd: Besko
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:23
|
|
|
Miałem podobne chrobotanie. U mnie okazało się, że przekładnia kątowa - połączenie napędu z silnikiem mi się rozpieprzyła. Do tanich naprawa nie należała... |
Ostatnio zmieniony przez ajsek 2011-10-04, 19:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:23
|
|
|
Nie zauważyłem że wrzuciłeś ten schemat. Stawiam na wałek i nakrętkę, która po urwaniu ociera się o przegub i stąd te zgrzyty. Ja tak miałem Wiedźma i ktoś jeszcze. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:26
|
|
|
napisz nr o które części dokładnie chodzi... |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:29
|
|
|
FhissT, Urwała się końcówka wałka nr. 1 ta w kółeczku z nakrętką nr., 26 która jest na niego nakręcona i to wszystko lata albo jest zakleszczone gdzieś w przegubie. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-04, 20:00
|
|
|
ale jeśli się hipotetycznie urwała to jakim cudem to w ogole jeździ??? |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-04, 20:03
|
|
|
Wał(30) siedzi na wieloklinie w przegubie(38), druga część przegubu na poprzednim schemacie(22) a miedzy nimi końcówka wałka(1) i ring(24), podkładka(25) i nakrętka(26). To wszystko jest pod ostatnia pokrywą(chromowaną) z lewej strony, jak zdejmiesz tą pokrywę to będzie tam jeszcze plastikowa i gumowa osłona. I pod ty wszystkim jest przegub jest trochę rozkręcani, jedna śruba jest za akumulatorem z drugiej strony motocykla.
DRIVE_SHAFT.png
|
 |
Plik ściągnięto 410 raz(y) 113.93 KB |
|
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
marian00


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 304 Skąd: Wólka Kosowska
|
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-04, 20:18
|
|
|
no mnie jego odpowiedź tez zaciekawiła... rzadko kiedy można tam liczyć na jakies trafione sugestie... prędzej w elektryce. ale zawsze warto zapytać. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-10-05, 02:17
|
|
|
Żeby sprawdzić założenia Vaaksa, nie trzeba podnośnika i sztabu mechaników oraz zadawania miliona pytań na różnych forach. Wiedźmie gwardziści po sporej dawce alkoholu w Sokolcu na parkingu rozebrali i poskładali do kupy. Wiedźma wsiadł i pojechał. Odkręć te kilka śrub i zobacz, czy ta cholerna nakrętka jest na miejscu, czy się telepie z kawałkiem urwanego gwintu. No chyba, że naprawdę chcesz rozwalić silnik dokumentnie to jeździj dalej. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|