| Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 11:33   Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie sprawa jak w temacie, dodam że sprzęgło mi już nieźle ciągnie, ale w tym sezonie juz go nie wymienię... robota na wiosnę. 
 Jest to dźwięk z lewej strony silnika, z okolicy ów sprzęgła. Częstotliwość wzrasta wraz z prędkością, niezależnie od tego czy klamka sprzęgła jest wcisnięta czy nie... Pierwszy raz się pojawiło po krótkim przelocie 160 km/h jakiś miesiąc temu.
 
 Pytanie co tam się zaciera? Tarcze zużyte i przekładki mogą wydawać takie odgłosy?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 11:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie sprzęgło ci chrobocze. Sprzęgło jest z prawej strony. Wygląda na klasyczny już przypadek urwania śruby krzyżaka w kardanie. Radzę zdjąć pokrywę i sprawdzić, bo to moze sie źle skończyć, podczas jazdy może zablokować wał. Temat szczegółowo opisany http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=8803 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 12:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm... o którą obudowę Ci chodzi? o tą przy skrzyni? niedawno zdejmowałem koło do wymiany opon i ten wielowypust wchodzący w skrzynię wyglądał dobrze, żarnych zużyć... 
 dźwięk nie pojawia się cały czas a jedynie po przykatowniu, potem ustępuje ale nie zawsze. nie wiem... sprzęgło silnika i rozrusznika są po prawej stronie siedząc na moto?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprzęgiełko rozrusznika jest po lewej stronie, a sprzęgło po prawej. Krzyżak jest mocowany do wałka zdawczego nakrętką, mogła sie urwać śruba na której siedzi ta nakrętka. I nie chodzi tu o wielowpust. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gang69   
  
  
 Rocznik: 2007
 Wiek: 47
 Dołączył: 13 Mar 2011
 Posty: 135
 Skąd: Pszczyna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mi też tam coś chrobota ,zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 15:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | zerknij jak wygląda oryginalna nakrętka, czy nie ma śladów uderzeń i daj znać. 	  | gang69 napisał/a: |  	  | zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać. | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 16:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | vaaks jak się do tej nakrętki dostać? jeśli się urwał to czy nie zrujnuje mnie to finansowo? więc nie chodzi tu o sam kardan...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 17:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chłopie widzę, że jesteś zbyt leniwy aby użyć opcji "SZUKAJ" wszystko na ten temat zostało bardzo szeroko opisane, wykaż trochę wysiłku - poczytaj  http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki, czytałem ten temat... tam sprawa dotyczy w większości wielowpustów od strony dyfra (jaja jak berety z nimi), a u mnie zaciera się i skrzypi od strony skrzyni... kurna w sobote trasa i strach wyjeżdżać... 
 jak zdejmowałem koło to wał ze skrzyni wyszedł sam i tam samo sam wskoczył na swje miejsce... czy żeby dostać się do tej feralnej nakrętki należy rozebrać skrzynie? a może to zaciera się łożysko nr 12?
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez FhissT 2011-10-04, 18:17, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gang69   
  
  
 Rocznik: 2007
 Wiek: 47
 Dołączył: 13 Mar 2011
 Posty: 135
 Skąd: Pszczyna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 18:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i jestem .Dawno tak wolno nie jechałem na trójce  Myślę że serwis dał dupy(ale na 100% nie jestem pewien).Moto jest na dotarciu i wpisali mi wymianę na 1200km teraz mam o.k 4km olej był czarny i opiłki na magnesie. Ale oprócz tego starła mi się lekko uszczelka na wałku ta przy wielowypustach i było tam trochę gumy która dostawała sie między zęby i myślę że to powodowało walenie.
 
 Po oczyszczeniu,nasmarowaniu i nowym oleju ----cisza
   trochę chyba zapowietrzyłem hamulec ale tym się nie martwię a stan zębów,wałka idealny.
 przerwę na osi mam z obu stron 2,6 mm może byc?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | To niema nic wspólnego z wałem chodzi o urwany kawałek wałka z nakrętką, do którego przymocowany jest przegub. I nie radze tak jeździć dopóki tego nie sprawdzisz. 
 
 
	
		| MIDDLE_DRIVE_GEAR.png 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 395 raz(y) 461.88 KB |  
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajsek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Sie 2009
 Posty: 329
 Skąd: Besko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem podobne chrobotanie. U mnie okazało się, że przekładnia kątowa - połączenie napędu z silnikiem mi się rozpieprzyła. Do tanich naprawa nie należała... |  
				| Ostatnio zmieniony przez ajsek 2011-10-04, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zauważyłem że wrzuciłeś ten schemat. Stawiam na wałek i nakrętkę, która po urwaniu ociera się o przegub i stąd te zgrzyty. Ja tak miałem Wiedźma i ktoś jeszcze. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | napisz nr o które części dokładnie chodzi... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | FhissT, Urwała się końcówka wałka nr. 1 ta w kółeczku z nakrętką nr., 26 która jest na niego nakręcona i to wszystko lata albo jest zakleszczone gdzieś w przegubie. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 19:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale jeśli się hipotetycznie urwała to jakim cudem to w ogole jeździ??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 19:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wał(30) siedzi na wieloklinie w przegubie(38), druga część przegubu na poprzednim schemacie(22) a miedzy nimi końcówka wałka(1) i ring(24), podkładka(25) i nakrętka(26). To wszystko jest pod ostatnia pokrywą(chromowaną) z lewej strony, jak zdejmiesz tą pokrywę to będzie tam jeszcze plastikowa i gumowa osłona. I pod ty wszystkim jest przegub jest trochę rozkręcani, jedna śruba jest za akumulatorem z drugiej strony motocykla. 
 
 
	
		| DRIVE_SHAFT.png 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 411 raz(y) 113.93 KB |  
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian00   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 34
 Dołączył: 01 Cze 2008
 Posty: 304
 Skąd: Wólka Kosowska
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-04, 19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | no mnie jego odpowiedź tez zaciekawiła... rzadko kiedy można tam liczyć na jakies trafione sugestie... prędzej w elektryce.  ale zawsze warto zapytać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-05, 01:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żeby sprawdzić założenia Vaaksa, nie trzeba podnośnika i sztabu mechaników oraz zadawania miliona pytań na różnych forach. Wiedźmie gwardziści po sporej dawce alkoholu w Sokolcu na parkingu rozebrali i poskładali do kupy. Wiedźma wsiadł i pojechał. Odkręć te kilka śrub i zobacz, czy ta cholerna nakrętka jest na miejscu, czy się telepie z kawałkiem urwanego gwintu. No chyba, że naprawdę chcesz rozwalić silnik dokumentnie to jeździj dalej. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |