  | 
 
			 
				  
	
         		            
 
	
			| 
		Ciśnienie w cylindrach | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 kapat  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 47  Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2012-12-09, 09:36   Ciśnienie w cylindrach
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Było już na forum o samodzielnym ustawianiu zaworów, o sprawdzaniu świec, synchronizacji gaźników. Nie znalazłem nic o samodzielnym sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach. Wziąłem do ręki serwisówkę i wyczytałem, że najprawdopodobniej nie jest to specjalna filozofia. 
 
1. Chciałbym zapytać, czy któryś z kolegów już to robił? (chodzi oczywiście o ciśnienie w cylindrach    )
 
2. Czy taki osprzęt będzie dobry?
 
http://www.nokaut.pl/pozo...ia-benzyna.html
 
Oczywiście na razie jeszcze nic nie kupuję ale zdecydowanie chciałbym dłubać przy tym, przy czym dam radę - sam.
 
W serwisówce stoi, że jeśli ciśnienie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie (nawet po wlaniu kropli oleju) to do naprawy lub wymiany są tłok/pierścienie/zawory/uszczelka pod głowicą... to chyba katalog poważnych (i drogich) napraw. 
 
3. Czy są jeszcze inne powody fałszywego ciśnienia?
 
4. Czy istnieją inne sposoby (regulacyjne) wyrównania ciśnienia? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2012-12-09, 13:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sprzęt zupełnie przyzwoity.
 
 
Ciśnienie sprężania powinno być równe. Nie ma regulacyjnych metod wyrównania ciśnienia. 
 
Jeżeli przykładowo masz ciśnienie niższe od nominalnego w cylindrze, a po zalaniu olejem wyższe, to znaczy, że masz już wyrobione pierścienie. Jeżeli po zalaniu cylindra olejem ciśnienie nie wzrosło, to znaczy, że wypalone gniazdo zaworowe. 
 
Wzrost ciśnienia w cylindrach pojawia się po planowaniu głowicy i to "ostrym". Zapobiega się temu stosując grubsze uszczelki pod głowicę. 
 
Wzrost ciśnienia może również powstać w wyniku zapieczenia pierścieni tłokowych, oraz dostawaniu się oleju do cylindra. 
 
 
Pamiętaj, że ciśnienie  sprężania w cylindrach powinno mierzyć się na :
 
- sprawnym, naładowanym akumulatorze
 
- ciepłym silniku (ok. 70 st)
 
- luz zaworowy powinien być prawidłowy. 
 
- odłączony układ zapłonowy
 
- chyba wskazane byłoby mieć pustą komorę gaźnika, bo tylko we wtrysku można po prostu zdjąć wtyczkę i odłączyć 
 
 
Tyle ze mnie, może ktoś doda coś więcej. 
 
 
[ Dodano: 2012-12-09, 13:21 ]
 
a, dodam jeszcze, że przepustnica otwarta na maksa. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kapat  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 47  Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2012-12-09, 14:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z podziękowaniem za otrzymane łaski, z prośbą o dalsze    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Yogi  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 48  Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 33 Skąd: Domaradz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-01-31, 17:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I manetka gazu do oporu pozdro    | 
             
						
				_________________ Yogi
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
      Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
       |