 |
Ciśnienie w cylindrach |
Autor |
Wiadomość |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2012-12-09, 09:36 Ciśnienie w cylindrach
|
|
|
Było już na forum o samodzielnym ustawianiu zaworów, o sprawdzaniu świec, synchronizacji gaźników. Nie znalazłem nic o samodzielnym sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach. Wziąłem do ręki serwisówkę i wyczytałem, że najprawdopodobniej nie jest to specjalna filozofia.
1. Chciałbym zapytać, czy któryś z kolegów już to robił? (chodzi oczywiście o ciśnienie w cylindrach )
2. Czy taki osprzęt będzie dobry?
http://www.nokaut.pl/pozo...ia-benzyna.html
Oczywiście na razie jeszcze nic nie kupuję ale zdecydowanie chciałbym dłubać przy tym, przy czym dam radę - sam.
W serwisówce stoi, że jeśli ciśnienie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie (nawet po wlaniu kropli oleju) to do naprawy lub wymiany są tłok/pierścienie/zawory/uszczelka pod głowicą... to chyba katalog poważnych (i drogich) napraw.
3. Czy są jeszcze inne powody fałszywego ciśnienia?
4. Czy istnieją inne sposoby (regulacyjne) wyrównania ciśnienia? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-09, 13:12
|
|
|
sprzęt zupełnie przyzwoity.
Ciśnienie sprężania powinno być równe. Nie ma regulacyjnych metod wyrównania ciśnienia.
Jeżeli przykładowo masz ciśnienie niższe od nominalnego w cylindrze, a po zalaniu olejem wyższe, to znaczy, że masz już wyrobione pierścienie. Jeżeli po zalaniu cylindra olejem ciśnienie nie wzrosło, to znaczy, że wypalone gniazdo zaworowe.
Wzrost ciśnienia w cylindrach pojawia się po planowaniu głowicy i to "ostrym". Zapobiega się temu stosując grubsze uszczelki pod głowicę.
Wzrost ciśnienia może również powstać w wyniku zapieczenia pierścieni tłokowych, oraz dostawaniu się oleju do cylindra.
Pamiętaj, że ciśnienie sprężania w cylindrach powinno mierzyć się na :
- sprawnym, naładowanym akumulatorze
- ciepłym silniku (ok. 70 st)
- luz zaworowy powinien być prawidłowy.
- odłączony układ zapłonowy
- chyba wskazane byłoby mieć pustą komorę gaźnika, bo tylko we wtrysku można po prostu zdjąć wtyczkę i odłączyć
Tyle ze mnie, może ktoś doda coś więcej.
[ Dodano: 2012-12-09, 13:21 ]
a, dodam jeszcze, że przepustnica otwarta na maksa. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2012-12-09, 14:51
|
|
|
Z podziękowaniem za otrzymane łaski, z prośbą o dalsze |
|
|
|
 |
Yogi

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48 Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 33 Skąd: Domaradz
|
Wysłany: 2013-01-31, 17:45
|
|
|
I manetka gazu do oporu pozdro |
_________________ Yogi
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|