YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w cylindrach
Autor Wiadomość
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-09, 09:36   Ciśnienie w cylindrach

Było już na forum o samodzielnym ustawianiu zaworów, o sprawdzaniu świec, synchronizacji gaźników. Nie znalazłem nic o samodzielnym sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach. Wziąłem do ręki serwisówkę i wyczytałem, że najprawdopodobniej nie jest to specjalna filozofia.
1. Chciałbym zapytać, czy któryś z kolegów już to robił? (chodzi oczywiście o ciśnienie w cylindrach ;D )
2. Czy taki osprzęt będzie dobry?
http://www.nokaut.pl/pozo...ia-benzyna.html
Oczywiście na razie jeszcze nic nie kupuję ale zdecydowanie chciałbym dłubać przy tym, przy czym dam radę - sam.
W serwisówce stoi, że jeśli ciśnienie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie (nawet po wlaniu kropli oleju) to do naprawy lub wymiany są tłok/pierścienie/zawory/uszczelka pod głowicą... to chyba katalog poważnych (i drogich) napraw.
3. Czy są jeszcze inne powody fałszywego ciśnienia?
4. Czy istnieją inne sposoby (regulacyjne) wyrównania ciśnienia?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-09, 13:12   

sprzęt zupełnie przyzwoity.

Ciśnienie sprężania powinno być równe. Nie ma regulacyjnych metod wyrównania ciśnienia.
Jeżeli przykładowo masz ciśnienie niższe od nominalnego w cylindrze, a po zalaniu olejem wyższe, to znaczy, że masz już wyrobione pierścienie. Jeżeli po zalaniu cylindra olejem ciśnienie nie wzrosło, to znaczy, że wypalone gniazdo zaworowe.
Wzrost ciśnienia w cylindrach pojawia się po planowaniu głowicy i to "ostrym". Zapobiega się temu stosując grubsze uszczelki pod głowicę.
Wzrost ciśnienia może również powstać w wyniku zapieczenia pierścieni tłokowych, oraz dostawaniu się oleju do cylindra.

Pamiętaj, że ciśnienie sprężania w cylindrach powinno mierzyć się na :
- sprawnym, naładowanym akumulatorze
- ciepłym silniku (ok. 70 st)
- luz zaworowy powinien być prawidłowy.
- odłączony układ zapłonowy
- chyba wskazane byłoby mieć pustą komorę gaźnika, bo tylko we wtrysku można po prostu zdjąć wtyczkę i odłączyć

Tyle ze mnie, może ktoś doda coś więcej.

[ Dodano: 2012-12-09, 13:21 ]
a, dodam jeszcze, że przepustnica otwarta na maksa.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-09, 14:51   

Z podziękowaniem za otrzymane łaski, z prośbą o dalsze :)
 
 
Yogi 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 33
Skąd: Domaradz
Wysłany: 2013-01-31, 17:45   

I manetka gazu do oporu pozdro ;D
_________________
Yogi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group