SYGNALIZATOR ŁADOWANIA I STANU AKUMULATORA |
Autor |
Wiadomość |
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-10-22, 13:12 SYGNALIZATOR ŁADOWANIA I STANU AKUMULATORA
|
|
|
Aby nie spotkała mnie w trasie niespodzianka jakiej doświadczyło już kilku kolegów, gdy nagle "skończył się prąd", zainstalowałem w swoim dragusiu prosty sygnalizator diodowy wskazujący stan ładowania. Dioda odpowiednim kolorem sygnalizuje stan ładowania. Zaświeca się ona dopiero po uruchomieniu silnika, a ponieważ wtedy pobierany jest prąd przez światła i układ zapłonowy, co powoduje spadek napięcia w instalacji, świeci ona kolorem żółtym sygnalizując napięcie 13-13,7V.
sprzedawca.jpg
|
|
Plik ściągnięto 19471 raz(y) 35.33 KB |
_home_www_s0.zmniejszacz.pl_P1010360_zmniejszacz-pl_505339.jpg
|
|
Plik ściągnięto 338 raz(y) 60.39 KB |
opis.jpg
|
|
Plik ściągnięto 361 raz(y) 104.52 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2011-10-22, 14:05
|
|
|
Vaaksiu,ten prosty układ sygnalizuje tylko ładowanie aku.Nic nie powie Ci o stanie akumulatora.W każdej maszynie jest kontrolka ładowania,więc po co jeszcze jedna dodatkowa?Chyba że zamienisz na już istniejącą.Ja tam nie wierzę gadgetom.Nie lepiej co jakiś czas sprawdzić własnoręcznie miernikiem?I przy okazji skontrolować stan aku(poziom elektrolitu,klemy,itd.). |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-10-22, 14:20
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Nic nie powie Ci o stanie akumulatora |
Jak to nie? Powie o rozładowanym akumulatorze
HELLOWEEN napisał/a: | W każdej maszynie jest kontrolka ładowania |
Gdzie w dragu masz kontrolkę ładowania? Czy tylko ja jej nie dostrzegłem? |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-10-22, 16:05
|
|
|
Vaaks w twoim też nie ma ?
HELLOWEEN napisał/a: | W każdej maszynie jest kontrolka ładowania |
za wyjątkiem XVS 1100 w takim razie, bo jak Vaaks nie ma i ja nie mam, to za duży zbieg okoliczności
Po to ta pierdoła właśnie jest. Pali się na zielono-ładowanie pełne, pali się na pomarańczowo - na postoju pokazuje stan naładowania aku OK - w czasie pracy alternatora ładownie mniejsze od prawidłowego.
pali się na czerwono-na postoju- aku szajs, w czasie pracy alternatora - brak ładowania. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2011-10-22, 19:28
|
|
|
Sorry Panowie.Faktycznie w Dragu nie ma kontrolki ładowania W takim razie urządzenie jak najbardziej przydatne.Może dałoby się umieścić tą diodę w konsoli?A swoją drogą,brak podstawowej kontrolki,to trochę błąd konstruktorski.Skoro można było umieścić tam kontrolki od kierunków,świateł drogowych,ssania,silnika,to dlaczego brak jest ładowania i ciśnienia oleju np.? Przynajmniej ja tak uważam. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-10-22, 19:42
|
|
|
A czy montaz tego jest skomplikowany? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-10-22, 20:07
|
|
|
moondek, bardzo prosty. Instrukcja w opakowaniu. tylko dwa przewody. Masowy i prądowy. Podłączasz gdziekolwiek masę, tam gdzie ci wygodniej, oraz napięcie np, z klaksonu-tam jest prąd po włączeniu zapłonu-przed włącznikiem np, lun z listwy bezpiecznikowej . Z lampy może być również, ale jak założysz włącznik świateł, to już tylko masz napięcie po zapaleniu silnika. Potrzebne narzędzia : wiertarka i wiertło fi 8, dwa konektory , szczypce do zaciskania konektorów, lub ew. lutownica, rurka termokurczliwa. Dasz radę bez najmniejszego problemu. Sposób montażu jaki wybierzesz dowolny. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-10-23, 10:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-10-22, 20:17
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Skoro można było umieścić tam kontrolki od kierunków,świateł drogowych,ssania,silnika,to dlaczego brak jest ładowania i ciśnienia oleju np.? |
nie ma kontrolki ssania, a jest kontrolka stanu oleju |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2011-10-22, 21:21
|
|
|
po moich perturbacjach z pradem założyłem coś dokładniejszego http://www.jsel.pl/PL,10,...otocyklowy.html , bardzo mały gabaryt , niska cena , sprawdza się doskonale , do zamocowania nie potrzebowałem ani jednej śrubki ponieważ wcisnąłem go pomiędzy linkami a mocowaniem szyby , przy wyłaczonej stacyjce jest praktycznie niewidoczny |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1699 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-10-23, 11:32
|
|
|
pewnie mozna kupic taki ktory pokazuje dokladna wartosc a wiec bedzie tez pokazywa gdy ladowanie bedzie za duze
np cos takiego http://allegro.onet.pl/ha...1877408868.html
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-10-24, 07:55 ]
dodano po (słusznej) sugestii illusion'a
V-mierz.jpg
|
|
Plik ściągnięto 19193 raz(y) 43.36 KB |
hdfilip.jpg
|
|
Plik ściągnięto 19193 raz(y) 21.38 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez krotom 2011-10-24, 07:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2011-10-23, 12:08
|
|
|
ttom, w moim rozwiązaniu jest alarm zbyt niskiego napięcia oraz alarm zbyt wysokiego który załącza się powyżej 15V
fazzi, niebawem link do aukcji będzie bezużyteczny dla kogokolwiek , polecam robić tak jak vaaks na początku tematu |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1699 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2011-10-23, 21:26
|
|
|
ttom, laweta spod czeskiej granicy też była mało cruiserowa ale wtedy nie było mi wcale do śmiechu , mojemu portfelowi również
jutro postaram sie wstawić fotkę , coś czarnego gabarytu pudełka zapałek można naprawdę łatwo zakamuflować , no chyba że ktoś ma różowy motor ... wtedy trochę może kontrastować |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
bamzaj
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 228 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 2011-10-24, 10:42
|
|
|
Wszystko fajnie, sygnalizuje pokazuję, ale. będąc w trasie dajmy na to jakieś 300 km, od domu, pokaże, że nie ładuję i co?:P i też trza lawetę:P |
_________________ Tomasz. |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-10-24, 12:08
|
|
|
Jak zobaczysz, że nie ładuje, to jeszcze zdążysz zgasić przednią lampę i dojechać do najbliższego warsztatu albo stacji benzynowej. A wtedy stosujesz patent Moondka (aku samochodowy w sakwie) i dalej jedziesz do domu :-) |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-10-24, 12:42
|
|
|
Cytat: | Jak zobaczysz, że nie ładuje, to jeszcze zdążysz zgasić przednią lampę i dojechać do najbliższego warsztatu |
Tak jeżeli masz czym wyłączyc , bo wersja USA nie ma wyłącznika |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-10-24, 12:53
|
|
|
No to bez gaszenia lampy, tylko wtedy zasięg jest jakieś 1,5x mniejszy Bo jeszcze można zgasić przy pomocy kamienia, ale tego nie proponuję |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-10-24, 12:54
|
|
|
arekw711 napisał/a: | Cytat: | Jak zobaczysz, że nie ładuje, to jeszcze zdążysz zgasić przednią lampę i dojechać do najbliższego warsztatu |
Tak jeżeli masz czym wyłączyc , bo wersja USA nie ma wyłącznika |
wtedy mozesz wyciagnac zarowke |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
|
|
|
|
|