Przesunięty przez: witek1965 2011-02-07, 14:46 |
DODATKOWE ODBIORNIKI ELEKTRYCZNE I BILANS MOCY ALTERNATORA |
Autor |
Wiadomość |
mistaro
Rocznik: 2006
Wiek: 38 Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 2011-02-05, 17:11 DODATKOWE ODBIORNIKI ELEKTRYCZNE I BILANS MOCY ALTERNATORA
|
|
|
Mam pytanie jakie macie dołączone akcesoria wymagające poboru prądu w ds650, i jak tam daje radę elektryka z nimi?
Ja mam: gniazdo 12V, obrotomierz, lightbary (50vat, ale mam zamiar zmienic na 2x25)
Elektryk powiedział mi, że to za dużo jak na taki sprzęt. |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-04, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-02-05, 17:19
|
|
|
To może tylną żarówkę wymień na ledową zawsze to parę wat mniej poboru. |
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-05, 21:08
|
|
|
koks79 napisał/a: | kierunki też na ledowe, |
Z tym ,że musisz założyć przerywacz kierunkowskazów do żarówek LED-owych.
[ Dodano: 2011-02-05, 21:10 ]
soft napisał/a: | To może tylną żarówkę wymień na ledową zawsze to parę wat mniej poboru. |
Ja tak zrobiłem i jak hamujesz to praktycznie tego nie widać. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-02-05, 22:01
|
|
|
Nie wiem czy wiecie, ze oświetlenie ( i nie tylko ) w pojazdach musi odpowiadać określonym warunkom technicznym i " modyfikacje " nie koniecznie muszą im odpowiadać.
Dokładanie dodatkowych odbiorników musi uwzględniać bilans mocy, a ten jest na granicy wydolności alternatora, szczególnie DS 650.
Elektryczny system Drag Stara 650
W motocyklu są wykorzystane nieustannie następujące odbiorniki prądu:
- Światło przednie - 55W
- Światło tylnie - 8W
- Kierunkowskazy - 16W
- Światło prędkościomierza - 2W
- Cewka zapłonowa - 72W
- Moduł zapłonowy - 20W
Oznacza to, że w normalnych warunkach jazdy będziemy korzystamy z co najmniej 173W mocy.
System stawia do dyspozycji 169W przy wolnych obrotach ( 1200 obr/min ) i 221W przy wysokich obrotach ( 5000 obr/min). Yamaha twierdzi, że system wytrzyma maksymalnie 280W Max, większość motocykli ma średnie zapotrzebowanie pomiędzy 221W i 280W.
Oto kilka dodatkowych odbiorników mocy:
- Sygnalizacja - 28W
- Hamulce - 27W
- Dodatkowe światła ( lightbary )- 70W ( 2 x 35 W) lub 110W ( 2 x 55W)
- Ogrzewanie gaźnika - 60W *
* - ogrzewanie gaźnika włącza się w przypadku, gdy temperatura jest niższa niż 12 stopni Celsjusza. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-02-05, 22:09
|
|
|
Wśród akcesorii dodatkowych wyczytałem gniazdo 12V - dopóki nic do niego nie podłączysz to nie bierz go pod uwagę |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-02-05, 22:16
|
|
|
Co do migaczy wystarczy dołączyć odpowiedni opornik, w taki sposób, żeby układ nie wykrywał żarówki ledowej jako przerwę. Ma to się tak samo jak w samochodach. Chodzi o to, żeby migacze nie migały z częstotliwością 3 razy na sekundę. Pobór mocy znikomy. |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-05, 23:22
|
|
|
piwu napisał/a: | Co do migaczy wystarczy dołączyć odpowiedni opornik, w taki sposób, żeby układ nie wykrywał żarówki ledowej jako przerwę. Ma to się tak samo jak w samochodach. Chodzi o to, żeby migacze nie migały z częstotliwością 3 razy na sekundę. Pobór mocy znikomy. |
Tak to prawda,ale jak dołączysz opornik i jak spali się żarówka to nie będziesz wiedział ,że jest spalona bo migacz ciągle będzie migał z tą samą częstotliwością.
A jak masz normalne żarówki i jakaś Ci się spali to wtedy kierunkowskazy mrugają bardzo szybko, w ten sposób wiadomo,że się spaliła żarówka. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2011-02-06, 09:39
|
|
|
piwu napisał/a: | Co do migaczy wystarczy dołączyć odpowiedni opornik, w taki sposób, żeby układ nie wykrywał żarówki ledowej jako przerwę. Ma to się tak samo jak w samochodach. Chodzi o to, żeby migacze nie migały z częstotliwością 3 razy na sekundę. Pobór mocy znikomy. |
Piwu i tu jesteś w błędzie - pobór mocy będzie zbliżony jak do poboru żarówki. Oczywiście chodzi o rozwiązanie LED + Opornik. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-02-06, 10:35
|
|
|
Lokis nie bardzo.
Zrób sobie prosty test. Nie chodzi mi o wyliczenia, bo mam tego dość po studiach. Jak masz w puszce oświetlenie wnętrza. Zamykasz drzwi i po kilku sekundach oświetlenie gaśnie. Teraz zrób to samo z opornikiem i diodą. Dioda może Ci się świecić do rana, bo nie rozładuje kondensatora, który jest przystosowany do poboru mocy zwykłej żarówki.
Opornik dajesz, żeby podbić wartość prądu, ale przy okazji sprawia, że instalacja działa poprawnie (częstotliwość migacza).
Dawid.Z ma rację, wada jest taka, że nie zobaczysz kiedy spali się dioda, ale diody się raczej nie palą... Szczególnie jeśli dolutujesz diodę prostowniczą przed LED-em.
Pozostaje jeszcze jedna wada... Widoczność takich migaczy przez innych użytkowników dróg, a to przecież nasze bezpieczeństwo. |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-06, 10:38
|
|
|
piwu napisał/a: | Pozostaje jeszcze jedna wada... Widoczność takich migaczy przez innych użytkowników dróg |
I to jest największa wada. Ja założyłem LEDy, ale ze względu na widoczność i bezpieczeństwo zmieniłem na normalne żarówki. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-06, 10:59
|
|
|
vaaks napisał/a: | Oto kilka dodatkowych odbiorników mocy:
- Sygnalizacja - 28W
- Hamulce - 27W |
Nie czaję. Sygnalizacja-jaka? Hamulce ( w domyśle światło hamowania) 27 W jako dodatkowe, a kierunkowskazy jako vaaks napisał/a: | W motocyklu są wykorzystane nieustannie następujące odbiorniki prądu: |
Przecież kierunkowskazy są tak samo rzadko używane jak hamulec, a czasami nawet rzadziej.
No i wartości jakieś dziwne. 27W ja mam 21 W, z kolei kierunkowskazy również 21W każdy, a nie 16W
Coś mi tu nie pasuje.
[ Dodano: 2011-02-06, 11:06 ]
INstrukcja do DS podaje :
reflektor-55/60W
światło pozycyjne 4W ( tu ja mam diodę)
światło tylne/hamowania 5/21W
kierunkowskaz 21W (każda)
oświetlenie wskaźników 1,7W
lampka kontrolna biegu jałowego 3W
kontrolka świateł drogowych 1,7W
kontrolka kierunkowskazów 3W
kontrolka silnika 1,7W |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Waldi
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 1222 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-02-06, 11:09
|
|
|
Dodatkowe to znaczy-dodane. Stop, kierunki itd. to norma i nie obciążają akumulatora. Proszę pisać o dodanych np. stroboskopy, syreny,podświetlenia silnika
itd. |
_________________ Dzisiaj jest pierwszy dzień reszty Twojego życia - bądź szczęśliwy/a |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-06, 11:35
|
|
|
Waldi napisał/a: | Stop, kierunki itd. to norma i nie obciążają akumulatora |
Wierz mi, że obciążają. Skądś muszą brać prąd.
Chciałeś chyba napisać nie przeciążają.
Warto jednak znać sumę wszystkich stałych odbiorników prądu, aby można było zakładać dodatkowe odbiorniki, takie jak Lightbary - ja mam łącznie 70W czy fanfary elektryczne (brak danych o mocy) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
gshort
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 595 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2011-02-06, 11:47
|
|
|
Lokis napisał/a: |
Piwu i tu jesteś w błędzie - pobór mocy będzie zbliżony jak do poboru żarówki. Oczywiście chodzi o rozwiązanie LED + Opornik. |
piwu napisał/a: | Lokis nie bardzo. |
jeżeli standardowy przerywacz ma działać tak jak przy standardowej żarówce to opornik +LED musi pobierać zbliżoną moc co żarówka, czyli tzw doopa z oszczędności energii.
jeżeli już to przerywacz elektroniczny.
Lokis ma RACJE!! |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-02-06, 15:23
|
|
|
Więc obliczmy pobór mocy i możliwe największe oszczędności:
reflektor-55 / xenon 35
światło pozycyjne 4W /led 0,25
światło tylne/hamowania 5/21W /LED 0,3/1,5
kierunkowskaz 21W (2x) /LED 1,5
oświetlenie wskaźników 1,7W / LED 0,1
lampka kontrolna biegu jałowego 3W /LED 0,2
kontrolka świateł drogowych 1,7W / LED 0,1
kontrolka kierunkowskazów 3W/ LED 0,2
kontrolka silnika 1,7W / LED 0,1
cewka zapłonowa 72W
moduł zapłonowy - 20W
gaźnik 60W
Razem w wesji OEM 290,1W
Razem w wersji superoszczędnej prądowo 191W
100 W w kieszni :-)
Oczywiście nie używajcie "trąbka" i nie trąbcie bo obliczenia szlag trafi. :-) |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2011-02-07, 07:07
|
|
|
Piwu nie chodzi mi oto czy zastosować rezystor czy nie. Tylko o to że dokładając rezystor i tak pobierasz prąd zbliżony do żarówki więc wydatek energetyczny czyli pobór mocy jest zbliżony więc nici z oszczędności P=U*J |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
Grzegorz Anis
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 1069 Skąd: Chelm
|
Wysłany: 2011-02-07, 13:41
|
|
|
Propozycja dla moderatorów, może warto by było post softa podpiąć pod temat "ELEKTRYKA" szkoda żeby zginął w gąszczu dyskusji o mechanice.
Grzesiu przeniosłem cały temat do działu ELEKTRYKA witek |
_________________ Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-07, 14:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-02-07, 14:24
|
|
|
Lokis napisał/a: | Piwu nie chodzi mi oto czy zastosować rezystor czy nie. Tylko o to że dokładając rezystor i tak pobierasz prąd zbliżony do żarówki więc wydatek energetyczny czyli pobór mocy jest zbliżony więc nici z oszczędności P=U*J |
Dobrze, ale nikt nie mówił o jakimś kolosie, chodzi tylko o to, aby układ nie widział diody jako przerwe. Co prawda nie wgłębiałem się w układ przerywacza w DS, ale pare wattów powinno się urwać. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-02-08, 16:37
|
|
|
Koledzy, napisałem wcześniej można zamienić kontrolkę kierunkowskazów na diodę.
- kontrolka kierunkowskazów 3W/ LED 0,2
Przypomniało mi się że kontrolka ta jest bardzo dziwnie włączona w układ i NIE UDA Wam się zmienić jej na diodę.
Czy reasumując nie zmieniajcie kontrolki kierunków na diodę, gdyż dioda ta będzie mrugała tylko i wyłącznie przy skręcie w jednym kierunku. |
|
|
|
|
|