 |
Przesunięty przez: witek1965 2011-02-02, 21:14 |
LIGHTBARY w pigułce |
Autor |
Wiadomość |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-12-28, 03:20 LIGHTBARY w pigułce
|
|
|
W związku z tym, że o lightbarach było 5 tematów, w których posty naprzemiennie się powielały postanowiłem zrobić jeden temat wyciągając z tych 5-ciu sama esencję.
Do powstania tego opracowania zostały wykorzystane informacje i przemyślenia zawarte w postach naszych userów:
obi, Janusz, Kozak Barabasz, Adun2, Gucio 68, Pan_Wiewiórka, Jeżyk, Sztanga1000, Latoch, Eddie, 1janbo, Moondek, bartek_b, Lokis, Dawid Z., jasioC, Sylwek, Vaaks, arekw711, Krotom, Shipp, kiszka, Azmadan, Jeżeli kogoś pominąłem to bardzo przepraszam.
. Lightbar - para dodatkowych reflektorów wraz ze stelażem, montowanych po obu stronach głównego reflektora przedniego w motocyklu. Lightbary stosuje się głównie w motocyklach typu chopper i cruiser. Najczęściej są chromowane. Prawie zawsze oba reflektory boczne mają równą średnicę i ich średnica jest mniejsza od średnicy reflektora głównego. Lightbary wykorzystuje się jako światła drogowe (długie) motocykla.-tyle mówi wikipedia.
CEL STOSOWANIA LIGHTBARÓW -oto jest pytanie. Po co stosowac dodatkowe, nierzadko drogie lampy, ciągnąc dodatkową instalację, martwić sie zakupem wyłacznika i stelaża. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie są trzy powody, które mnie do tego skłoniły:
1. Lightbary poprawiając estetykę motocykla - z góry przepraszam miłoścników motocykli soute
2.Lightbary znaczaco poprawiają widoczność motocykla, poprawiając nasze bezpieczeństwo
3. Lightbary w dużym stopniu doświetlają nam drogę, poprawiając bezpieczeństwo nasze i innych użytkowników dróg, np. piesi, rowerzyści.
PRAWO
Co mówi Prawo o ruchu drogowym na temat lightbarów.
Otóż mówi jasno, że nie można ich stosować. Polsce motor może mieć jedno lub 2 światła i na tym koniec.
Co na to życie: nie słyszałem o tym, żeby policja czepiała się lightbarów.
Biorąc pod uwagę to, że lightbary jako takie nie są dozwolone jako dodatkowe oświetlenie motocykla odpada dylemat z jakimi światłami powinny świecić. Z żadnymi zgodnie z prawem. Zgodnie z logiką, powinny świecić tak, aby nie przeszkadzały innym użytkownikom drogi .
Wszelkie sugestie na stacjach przeglądowych należy traktować jako widzimisię i ..... stosować się do nich, żeby uniknąć problemów z rejestracja pojazdu. Przytakiwać, zapewniać, że się poprawi itd. Można próbować przekonać diagnostę, że sa to światła przeciwmgłowe, jak sugeruje Dawid.Z ,ale te są obwarowane konkretnymi przepisami i homologacją. Co ciekawe piekny naleśnik jest oferowany przez moto-akcesoria http://www.moto-akcesoria...wmglowe,p,12028 jako światło przeciwmgłowe.
Ze wzgledu na to, iz link może się zdezaktualizować po pewnym czasie, mimo iz to nie portal aukcyjny załączam opis i fotkę
Reflektor MINI - światło przeciwmgłowe
Przedni reflektor pomocniczy (przeciwmgielny) w metalowej, chromowanej obudowie.
Cechy produktu:
* Dolne mocowanie
* Średnica: 120 mm
* Głębokość: 100 mm
* Żarówka reflektora: H3 12V / 55W
* W komplecie żarówka oraz przewód podłączeniowy
* Reflektor posiada certyfikat dopuszczenia do ruchu
LAMPY
Naleśniki, czyli lampy płaskie, stosujemy wszędzie tam, gdzie nie mieści się lapmpa pełna, oraz wg własnego poczucia estetyki. W motocyklach typu custom z założoną oryginalną szybą brakuje miejsca na zamontowanie lamp pełnych, dlatego zaleca się montowanie lamp płaskich. W wersjach classic można śmiało montować lampy pełne lub płaskie jak kto woli.
Lampy ze względu szerokość podzielimy na płaskie (tak zwane naleśniki)
oraz pełne
Najczęściej stosowane średnice lamp to 4,5”. Występują również lampy 3 oraz 3,5”
Lampy są montowane na:
STELAŻE
typowy stelaż po same lampy
stelaż pod lampy i kierunkowskazy
Można również zamontować lampy na belce od kierunkowskazów , za pomocą obejm
można również na gmolach tak jak zrobił to Senio
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Najprostszym sposobem zasilania lightbarów jest pociągnięcie instalacji elektrycznej osobnym obwodem.
Wykonanie takiej instalacji jest opisane http://www.bractwo-suzuki...tbar-gradus.pdf
Podłączenie zgodnie z powyższym schematem niesie za sobą jednak ryzyko wyładowania akumulatora poprzez niewyłączenie lightbarów po zgaszeniu motocykla.
Bardzo pomocny jest schemat jaki podał Koszerny
.. Po przełączeniu przełącznika prąd płynie na przekaźnik i dalej do lamp. W momencie wyłączenia motocykla i zagszenia świateł przełącznikiem nie ma zasilania przekaźnika i gasną również lightbary. Ja podałem napięcie na przełącznik i dalej na przekaźnik z świateł postojowych. Dlaczego akurat z e świateł posotjowych-ano dlatego, że te światła palą się zawsze z każdymi światłami, zarówno drogowymi jak i mijania, co pozwala na zapalenie lightbarów zawsze. Ja osobiście mam ustawione na równo z krótkimi (mijania) i z nimi ich używam, zwłaszcza, że lampa główna jest bardzo kiepska w wersji europejskiej. Propozycja Koszernego pozwala na podanie napięcia na wyłącznik i dalej na przekaźnik z dowolnego źródła, zarówno z mijania jak i świateł drogowych –zapala się wtedy tylko ze światłami drogowymi)
Druga wersja zasilania to sposób zaproponowany przez Vaaksa, który wykonał Nobody.
Poniższy opis instalacji jest wykonalny tylko w wersji europejskiej. Amerykańskie Gwiazdy maja inne wyłączniki. W amerykańskich wersjach światła pozycyjne zapalają się wrza z przekręceniem kluczyka i brak jest ich włącznika.
Inny sposób połączenia lighbarów opracowany i wykonany w moim dragu bez dodatkowego wyłącznika. Wykonany przez rodzinnego inżyniera. Może ktoś zechce skorzystać.


Jest to zrobione tak, że po przekręceniu kluczyka w pozycję ON zapalają się postojowe i oświetlenie konsoli (tak, jakby przełącznik świateł był przesunięty z pozycji prawej 0 w pozycję środkową).
Z kolei po przesunięciu przeł. w pozycję środkową, zapalają się światła mijania lub drogowe, a po przesunięciu przeł. w pozycję lewą, oprócz świateł wcześniej wymienionych płynie zasilanie na przekaźnik.
Przekaźnik umieściłem za główką ramy, tam gdzie większość kostek elektrycznych.
Od przekaźnika do lightbara idzie przewód, drugi idzie do + akumulatora przed którym szeregowo włączony jest bezpiecznik. Bezpiecznik znajduje się w puszce, przy innych bezpiecznikach.
Dodatkowo od przekaźnika poprowadzony jest jeszcze przewód pod jakąś śrubę na ramę żeby dawać masę.
Kostka która nas interesuje jest za główką ramy, pod plastikową osłoną po lewej stronie, łączy się z wiązką idącą do przełącznika prawego na kierownicy.
Schemat wycinka instalacji przed przeróbką.

Przeróbka polega na wypięciu z potrójnej kostki instalacja - przełącznik świateł, od strony instalacji motocykla, przewodu środkowego L i prawego L/B.
Środkowy L łączymy przed kostką z R/Y złączką zaciskową do przewodów, natomiast L/B wpinamy z miejsca prawego w środkowe w kostce (po przewodzie L).
Daje nam to tyle, że L odpowiedzialny za postojówki podłączony jest od razu do zasilania R/Y, które uruchamiane jest kluczykiem, a z kolei zasilanie mijania/drogowych L/B "przesunięte" jest pod pozycję wyłącznika na kierownicy, uruchamiającą do tej pory postojówki.
W wolne prawe miejsce w kostce wpinamy przewód do sterowania przekaźnika.
To umożliwia uruchomienie przekaźnika po przesunięciu przełącznika w dotychczasową pozycję świateł mijania/drogowych.

Wszystko działa jak należy, nie potrzebny jest żaden inny przełącznik, dodatkowo nie zapomnisz włączyć świateł i nie jedziesz zupełnie niewidoczny - przynajmniej masz zawsze zapalone postojówki.
Aby była możliwa sygnalizacja wszystkimi światłami trzeba rozebrać lewy przełącznik zespolony 26 na kierownicy - to akurat nie takie trudne, przerwać obwód między wyłącznikiem 27
PASS (od angielskiego pass-przejście) a przełącznikiem 28 HI/LO (od angielskiego high - długie, low - krótkie). Połączenie to jest w środku przełącznika zespolonego.

W to miejsce trzeba wstawić 2 diody:
D1 - dużej mocy, np. prostownicza czy alternatorowa, która jest w stanie puścić 5A na żarówkę długich w przypadku przyciśnięcia PASS
D2 - mała, prąd pewnie poniżej 1A, która puści prąd na sterowanie przekaźnika po przyciśnięciu PASS, podłączone w to samo miejsce gdzie sterowanie przekaźnika .
Dodatkowo z pomiędzy diód należy wyprowadzić przewód, idący w wiązce kabli (w koszulce niestety, przeciągnąć jakoś by trzeba z pół metra przewodu) z przełącznika aż do główki ramy, gdzie są kostki i przekaźnik sterujący light barem.
Dioda D1 uniemożliwia cofanie się prądu w przypadku jazdy tylko na długich, ale bez włączonych lightbarów, bez niej lightbar świeciłby zawsze po włączeniu długich, bo przekaźnik byłby sterowany prądem "uciekającym" z przełącznika 28 pozycja HI (od angielskiego high - długie)
Dioda D2 z kolei uniemożliwia cofanie się prądu od sterowania przekaźnika do włókna żarówki od długich w przypadku, gdy jedziesz na mijania i włączysz light bar. Wtedy prąd sterujący przekaźnikiem szukałby też drogi tędy.
Jest to do zrobienia, ale wymaga , zakupienia diod, zabawy z przeciąganiem kabla itp.
i oprócz w/w czynności, zdjęcia zbiornika (prościzna - odłączenie wężyka z paliwem i odkręcenie 2 śrub), oraz zdjęcia plastikowych osłonek maskujących elektrykę za główką ramy - też 2 śrubki. W sumie zdjęcie tego to 5 minut, a potem zabawa z kablowaniem, lutowaniem w zespole przełączników itp.
Życzę udanych przeróbek
Inne rozwiązanie proponuje PIOTRUŚ patrz załącznik na dole.
Bez względu na sposób wykonania instalacji należy pamiętać, że kabel główny idący od akumulatora powinien być nowy i mieć przekrój 2,5mm kw. Przewody z przekaźnika do lamp wystarczy 1mm kw, a do wyłącznika sterującego przekaźnikiem wystarczy o,75 mm kw. Stosowane zaciski i złącza konektorowe powinny być nowe i ciasne. żadnych luzów. Prawidłowo wykonana instalacja to gwarancja prawidłowej eksploatacji.
WŁĄCZNIK
Do załączania lamp potrzebny jest wyłącznik ( z wyjątkiem sposobu podłączenia Vaaksa)
Przełączników na rynku jest cała masa.. W zależności od zasobności portfela można kupić prosty wyłącznik za 1,5 zł lub kilkaset złotych.
Rozwiązania naszych userów: 1janbo zaproponował takie rozwiązanie, bardzo proste i co najważniejsze tanie i zarazem skuteczne.
bartek_p znalazł taki model wyłącznika, który można łatwo zamontowac i co najwazniejsze da się przełączyć w rękawicy
Propozycja Senia-zastosowanie takiego samego przełącznika jak zastosował 1janbo, tylko zabudowanego w obudowie przełączników motocykla. Ja również wybrałem ten wariant.
propozycja Senia , która i ja zastosowałem.
Kolejna propozycja będąca własną inicjatywą, tym razem PIOTRUSIA
dwa włączniki-jeden do lightbarów, drugi do podświetlenia kierunkowskazów
Maniu_85 zaproponował cos takiego
Wyłączniki z górnej pułki proponowane przez Jeżyka, Ilusiona i to klasa sama w sonie-tylko ta cena
a tak wygląda to cacko na kierownicy gwiazdki Latocha
] ze stajni HD zaproponowany przez jasioC . Wyłacznik wysokiej klasy, jednak za dość rozsądne pieniądze. Ok. 50$ za komplet obudowa plus przełącznik –uwaga jest możliwość zamontowania w jednej obudowie 3 przełączników)plus przesyłka
Srednica jest 1 cal i kupujemy tylko tylko prawą stronę - z powodu mocowania do uchwytu klamki. Z lewej nie ma takiej możliwości. – opis jasioC . Do kupienia http://www.harley-davidso...&bmLocale=en_US
ŻARÓWKI
Lampy najczęściej są wyposażone w żarówkę halogenową 12V H3 55W.. W związku z tym, że motocykle XVS 650 mają zaprojektowany alternator i akumulator bez zapasu ( maksymalnie można wydusić 280 W mocy) użytkownicy montują żarówki o mocy 35W . W motocyklach i nie tylko jak mądrze napisał bartek_p suma mocy wszystkich odbiorników nie może przekroczyć maksymalnej wartości jaką może wytworzyć alternator. . W przypadku przekroczenia prąd będzie pobierany z akumulatora, który w tym czasie nie będzie ładowany i w ostateczności doprowadzimy do jego wyładowania.. 280W, jak w przypadku XVS650 to nie jest dużo, dołożenie odbiornika o poborze mocy 110W wiąże się z ryzykiem, że braknie nam prądu, aczkolwiek koledzy Lokis i Krokodyl twierdzą, że przejechali kupę kilometrów na lightbarach o łącznej mocy 110W i wszystko było OK. XVS 1100 można bez obawy stosować żarówki o mocy 55W. Kolega Jeżyk ma w swojej gwiazdce aż 4 dodatkowe lampy i jego alternator daje radę. Moc jaką może wytworza alternator w XVS 1100 to 350 W, .
Występują również na rynku lampy zasilane żarówką dwuwłóknową H4 55/65 W . Te lampy świecą zarówno światłami drogowymi jak i mijania.. Do ich zastosowania potrzebna jest bardziej skomplikowana instalacja elektryczna jak do lamp zasilanych żarówką jednowłóknową, przełącznik trój pozycyjny włącz-wyłącz-włącz, . Żarówki H4 występują również o mocy 35W/35W
Żarówka H3, bez względu na moc zawsze jest taka sama. wygląda tak
i jest mocowana tak
Żarówką H4
Jest rzeczą oczywistą, że żarówki H3 i H4 nie są ze sobą zamienne. To są całkowicie inne żarówki, mają inne mocowanie i zasilanie.
Należy również pamiętać, że w Polsce obowiązuje barwa światła biała i stosowanie wszelkich żarówek pseudoksenonowych może skończyć się zabraniem dowodu, albo w najlepszym przypadku pouczeniem. Pomijam fakt, że te niebieskawe żarówki kiepsko święcą i efekt jest raczej mizerny.
KOlega gshort proponuje jeszcze bardzo energooszczędne rozwiązanie, a mianowicie żarówki o trzonku H3 w wersji LED
Na bieżące potrzeby pytamy i odpowiadamy w : LIGHTBARY-PYTANIA , w którym można pytać o wszystko, czego brakuje w powyższej pigułce oraz podawać linki do portali aukcyjnych, na zasadzie pomocy doraźnej. Nowy temat byłby sprzątany na bieżąco, więc nie ma mowy o dezaktualizacji linków.
SCHEMAT PIORUSIA.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 1299 raz(y) 7.76 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-17, 14:48, w całości zmieniany 11 razy |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2578 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-12-29, 14:17
|
|
|
Wkłady bez żarówkowe - będące żarówką ze szkłem gładkim i ryflowanym. Są stosowane głownie w produktach Made in USA.
1348188628.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 72471 raz(y) 41.01 KB |
1348188628_2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 72471 raz(y) 12.97 KB |
4388d72ee889b86e9a932016e1054f07.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 874 raz(y) 63.03 KB |
d1f649a127eae534db9fc180246bd381.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 940 raz(y) 56.62 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2010-12-29, 16:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-01-30, 18:49
|
|
|
Do typowego stelaża pod same lampy można zastosować tuleje redukcyjną. Występuje pod nazwą nakrętki Lightbaru. Jest do kupienia http://www.ideamotor.eu/?...a-lightbaru-nl. W ten sposób łatwo zaadoptować stelaż do samych lamp, na stelaż do lamp i kierunkowskazów.
Rozwiązanie takie ma Vaaks i Jaro. Sklep z tymi nakrętkami namierzony i podany przez petersa, za co wielkie podziękowania. Jest to spore ułatwienie dla tych którzy posiadają taki stelaż i chcieliby mieć na nim również kierunkowskazy w jednej linii.
 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-01-31, 17:44
|
|
|
Nie wiem czy fotki czytelne?.
Tak to u mnie wygląda.
014.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 898 raz(y) 483.29 KB |
010.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 894 raz(y) 454.24 KB |
011.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 877 raz(y) 410.63 KB |
008.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 907 raz(y) 425.1 KB |
|
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
bosman


Rocznik: 2000
Wiek: 46 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 18 Skąd: Cerekwica
|
Wysłany: 2011-01-31, 19:54
|
|
|
Ja mam przełączniki jak w propozycji Senia z tym że zamontowane bezpośrednio na lampach, jak są załączone to działają od razu po włączeniu światła mijania chyba że wyłącze ale każdy oddzielnie |
|
|
|
 |
Peters


Model: SYMPATYK
Wiek: 52 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 2861 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-01-31, 22:18
|
|
|
Są jeszcze takie adaptery.Można je kupić tutaj albo tutaj |
_________________ BMW K 1200 LT
REGULAMIN
 |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-02-17, 15:10
|
|
|
Uchwyt/ stelaż do lightbarów kosztuje około 170- 200 zł, adaptery 70 zł dwie sztuki, co daje razem 250- 270 złotych nie lepiej kupić oryginalne Yamaha za 100$. Wszystko pasuje, w komplecie adaptery uchwyt, specjalne podkładki i śruby po prostu lala tylko przeciągnąć kabelki. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
grzenio


Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 14 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2011-03-31, 22:08
|
|
|
OK, podaje informacje na temat lightbarów firmy Higway Hawk
Lampy Highway Hawk z dwuwłóknową żarówką 35W wykonane z materiałów (chromowany metal + szkło)
Żarówki;
Symbol: H6H 12V 35/35W P15D-25
Są także żarówki H6M 12V 35/35W P15D-25 z odbłyśnikiem ale nie wiem czy można je stosować w tych lampach
Włącznik izolowany, mocowany do kierownicy calowej jak i metrycznej
- Obsługuje 1 obwód
- Stany przełącznika: włączony/wyłączony
- Wodoszczelny
- Chromowany
- Cena 42zł
Do tego stelaż pod lampy z uchwytem kierunków;
 |
_________________ Wolności smak...
http://www.youtube.com/watch?v=W7UQQjBcF18
 |
|
|
|
 |
patryk_c


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-04-24, 18:26
|
|
|
Witam wszystkich autorów.
Myślałem dłuższą chwilę, czy pisać tu, czy też pisać w [Lightbary Pytania], ale zdecydowałem się dać kwestię tu.
Reflektory do barów (z angielska zwane spotlights czy też passing lamps) ma oczywiście w ofercie Yamaha.
Poniżej zdjęcie ze strony Star Motorcycles (dla wszystkich modeli takie same) :
No i tu pojawia się mój problem.
W piątek zorientowałem się że wymiar lamp z oryginalnych light barów Yamahy to 4 i 3/4 cala
Natomiast praktycznie cały rynek produkuje jak wspomniane w powyższych postach 4 i 1/2 cala i w takim samym rozmiarze są akcesoryjne wkłady do lamp.
Meritum problemu polega na tym, że mam właśnie takie wkłady i empirycznie przekonałem się o tej różnicy... niby tyko 1/4 cala czyli aż 1/4 cala.
Proszę o pomysły czy podpowiedzi, jak wydumać jakiś pierścień / nakładkę na nowy wkład, który umożliwił by potem montaż całości w oryginalnym kloszu
Materiał - aluminium ? stal nierdzewna ?
Jakaś uszczelka ?
Kto to może móc zrobić ?
Dzięki za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2578 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-24, 20:22
|
|
|
Wydaje mi się, że u siebie mam ten problem /muszę sprawdzić wymiary/ rozwiązany - na wkładach mam założone pierścienie dystansowe wykonane z blachy /nie jest to manufaktura/ - tak już było jak kupiłem. Na pewno mam wkłady 4 1/2" i sam wklad jest mniejszy niż średnica obudowy. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
patryk_c


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:01
|
|
|
vaaks
Będziesz bohaterem ... a to znaczy, że jak się uda skopiować rozwiązanie z Twoich lamp mam dla ciebie 0,5 łąckiej śliwowicy |
_________________
 |
|
|
|
 |
WS [Usunięty]
|
|
|
|
 |
patryk_c


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-07-19, 14:09
|
|
|
Czytałem temat i czytałem, ale nie znalazłem, więc napiszę jako ciekawą opcję.
Po spędzeniu ostatnio paru chwil na modyfikowaniu Lightbarów w moim Road Star'ze wymyśliłem takie sobie coś, a nasi przyjaciele z Power Choppers potwierdzili wykonalność:
Włącznik / wyłącznik lightbarów
niby nic nowego - ale chodzi o wykorzystanie firmowej instalacji występującej w europejskich wersjach XVS 650 / 1100.
Jedyna inwestycja to zakup bistabilnego przekaźnika warunkowego V12 (30,00 pln)
Przekaźnik jest sterowany impulsem, więc można go podłączyć pod obwód przycisku "błyśnięcia długimi". Dzięki temu pojedynczy impuls krótszy niż 2 sekundy uruchamia przekaźnik i włącza lightbar.
Oprócz niewidocznego gołym okiem włącznika, dostępnego bez zdejmowania ręki z manetki otrzymujemy możliwość błyśnięcia długimi oraz lightbarami w jednym ruchu...
Jeżeli ktoś się uprze... to w wersji V Star można pod sterowanie przekaźnika podłączyć przewody ... od klaksonu
Sam przekaźnik elegancko mieści się w obudowie głównej lampy, tam gdzie wszystkie interesujące nas przewody.
Oczywiście wyłączenie motocykla i zdjęcie napięcia spowoduje rozłączenie przekaźnika, także nie ma problemu przy ponownym uruchamianiu motocykla.
>> o na przykład taki przekaźnik <<
Ja mam taki przekaźnik w swojej maszynie - zostałem posiadaczem montowanego na kierownicę włącznika - ale impulsowego - więc bez przekaźnika nie dało by rady.
No i w trakcie robienia instalacji pojawił się taki banalny pomysł - że do sterowania przekaźnika można przecież wykorzystać dowolny impuls z instalacji
No i to by było tyle. Mam nadzieję że się przyda. |
_________________
 |
|
|
|
 |
spining


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2011-08-11, 22:52
|
|
|
a nie powinien byc taki??
>> przekaźnik << , w tym przypadku sterowanie jest "pradem", a nie masa |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 |
|
|
|
 |
Lucash79


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 05 Mar 2013 Posty: 1262 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 2013-04-13, 21:47
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Lightbary wykorzystuje się jako światła drogowe (długie) motocykla. |
u mnie palą się łącznie ze światłami mijania (żarówki H3 35W) a gasną przy zapaleniu długich. Czyli co? Ktoś to do dupy podłączył? Powinny się zapalać razem z długimi? |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 60 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-04-13, 21:48
|
|
|
Lucash79, niestety lecz tak.... |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
Lucash79


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 05 Mar 2013 Posty: 1262 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 2013-04-13, 21:56
|
|
|
Kurczę... nie lubię "dotykać" elektryki, a trzeba będzie poszukać gdzie się wpięli. |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 60 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-04-13, 22:17
|
|
|
Masz do przełączenia jeden przewód, musisz tylko dokładnie "iść" po przewodzie od lightbarów i zobaczyć gdzie idzie, powinien iść do przekaźnika, jeżeli ktoś poszedł na łatwiznę i podłączył pod żarówkę w lampie to lipa okrutna.... sprawdzaj i pisz co odkryłeś |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
Lucash79


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 05 Mar 2013 Posty: 1262 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 2013-04-13, 22:21
|
|
|
dzięki, jutro poszukam, jak będą kłopoty - będę prosił o pomoc |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 60 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-04-13, 22:30
|
|
|
Nie ma sprawy, oglądaj instalacje i podziel się swoimi spostrzeżeniami na forum |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|