YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: witek1965
2011-02-02, 21:14
LIGHTBARY w pigułce
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 14017
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2010-12-28, 03:20   LIGHTBARY w pigułce

W związku z tym, że o lightbarach było 5 tematów, w których posty naprzemiennie się powielały postanowiłem zrobić jeden temat wyciągając z tych 5-ciu sama esencję.
Do powstania tego opracowania zostały wykorzystane informacje i przemyślenia zawarte w postach naszych userów:
obi, Janusz, Kozak Barabasz, Adun2, Gucio 68, Pan_Wiewiórka, Jeżyk, Sztanga1000, Latoch, Eddie, 1janbo, Moondek, bartek_b, Lokis, Dawid Z., jasioC, Sylwek, Vaaks, arekw711, Krotom, Shipp, kiszka, Azmadan, Jeżeli kogoś pominąłem to bardzo przepraszam.

. Lightbar - para dodatkowych reflektorów wraz ze stelażem, montowanych po obu stronach głównego reflektora przedniego w motocyklu. Lightbary stosuje się głównie w motocyklach typu chopper i cruiser. Najczęściej są chromowane. Prawie zawsze oba reflektory boczne mają równą średnicę i ich średnica jest mniejsza od średnicy reflektora głównego. Lightbary wykorzystuje się jako światła drogowe (długie) motocykla.-tyle mówi wikipedia.

CEL STOSOWANIA LIGHTBARÓW -oto jest pytanie. Po co stosowac dodatkowe, nierzadko drogie lampy, ciągnąc dodatkową instalację, martwić sie zakupem wyłacznika i stelaża. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie są trzy powody, które mnie do tego skłoniły:

1. Lightbary poprawiając estetykę motocykla - z góry przepraszam miłoścników motocykli soute
2.Lightbary znaczaco poprawiają widoczność motocykla, poprawiając nasze bezpieczeństwo
3. Lightbary w dużym stopniu doświetlają nam drogę, poprawiając bezpieczeństwo nasze i innych użytkowników dróg, np. piesi, rowerzyści.



PRAWO
Co mówi Prawo o ruchu drogowym na temat lightbarów.
Otóż mówi jasno, że nie można ich stosować. Polsce motor może mieć jedno lub 2 światła i na tym koniec.
Co na to życie: nie słyszałem o tym, żeby policja czepiała się lightbarów.
Biorąc pod uwagę to, że lightbary jako takie nie są dozwolone jako dodatkowe oświetlenie motocykla odpada dylemat z jakimi światłami powinny świecić. Z żadnymi zgodnie z prawem. Zgodnie z logiką, powinny świecić tak, aby nie przeszkadzały innym użytkownikom drogi .
Wszelkie sugestie na stacjach przeglądowych należy traktować jako widzimisię i ..... stosować się do nich, żeby uniknąć problemów z rejestracja pojazdu. Przytakiwać, zapewniać, że się poprawi itd. Można próbować przekonać diagnostę, że sa to światła przeciwmgłowe, jak sugeruje Dawid.Z ,ale te są obwarowane konkretnymi przepisami i homologacją. Co ciekawe piekny naleśnik jest oferowany przez moto-akcesoria http://www.moto-akcesoria...wmglowe,p,12028 jako światło przeciwmgłowe.
Ze wzgledu na to, iz link może się zdezaktualizować po pewnym czasie, mimo iz to nie portal aukcyjny załączam opis i fotkę
Reflektor MINI - światło przeciwmgłowe

Przedni reflektor pomocniczy (przeciwmgielny) w metalowej, chromowanej obudowie.

Cechy produktu:

* Dolne mocowanie
* Średnica: 120 mm
* Głębokość: 100 mm
* Żarówka reflektora: H3 12V / 55W
* W komplecie żarówka oraz przewód podłączeniowy
* Reflektor posiada certyfikat dopuszczenia do ruchu





LAMPY

Naleśniki, czyli lampy płaskie, stosujemy wszędzie tam, gdzie nie mieści się lapmpa pełna, oraz wg własnego poczucia estetyki. W motocyklach typu custom z założoną oryginalną szybą brakuje miejsca na zamontowanie lamp pełnych, dlatego zaleca się montowanie lamp płaskich. W wersjach classic można śmiało montować lampy pełne lub płaskie jak kto woli.
Lampy ze względu szerokość podzielimy na płaskie (tak zwane naleśniki)




oraz pełne



Najczęściej stosowane średnice lamp to 4,5”. Występują również lampy 3 oraz 3,5”

Lampy są montowane na:
STELAŻE



typowy stelaż po same lampy



stelaż pod lampy i kierunkowskazy



Można również zamontować lampy na belce od kierunkowskazów , za pomocą obejm





można również na gmolach tak jak zrobił to Senio






INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Najprostszym sposobem zasilania lightbarów jest pociągnięcie instalacji elektrycznej osobnym obwodem.


Wykonanie takiej instalacji jest opisane http://www.bractwo-suzuki...tbar-gradus.pdf

Podłączenie zgodnie z powyższym schematem niesie za sobą jednak ryzyko wyładowania akumulatora poprzez niewyłączenie lightbarów po zgaszeniu motocykla.
Bardzo pomocny jest schemat jaki podał Koszerny



.. Po przełączeniu przełącznika prąd płynie na przekaźnik i dalej do lamp. W momencie wyłączenia motocykla i zagszenia świateł przełącznikiem nie ma zasilania przekaźnika i gasną również lightbary. Ja podałem napięcie na przełącznik i dalej na przekaźnik z świateł postojowych. Dlaczego akurat z e świateł posotjowych-ano dlatego, że te światła palą się zawsze z każdymi światłami, zarówno drogowymi jak i mijania, co pozwala na zapalenie lightbarów zawsze. Ja osobiście mam ustawione na równo z krótkimi (mijania) i z nimi ich używam, zwłaszcza, że lampa główna jest bardzo kiepska w wersji europejskiej. Propozycja Koszernego pozwala na podanie napięcia na wyłącznik i dalej na przekaźnik z dowolnego źródła, zarówno z mijania jak i świateł drogowych –zapala się wtedy tylko ze światłami drogowymi)

Druga wersja zasilania to sposób zaproponowany przez Vaaksa, który wykonał Nobody.
Poniższy opis instalacji jest wykonalny tylko w wersji europejskiej. Amerykańskie Gwiazdy maja inne wyłączniki. W amerykańskich wersjach światła pozycyjne zapalają się wrza z przekręceniem kluczyka i brak jest ich włącznika.


Inny sposób połączenia lighbarów opracowany i wykonany w moim dragu bez dodatkowego wyłącznika. Wykonany przez rodzinnego inżyniera. Może ktoś zechce skorzystać.





Jest to zrobione tak, że po przekręceniu kluczyka w pozycję ON zapalają się postojowe i oświetlenie konsoli (tak, jakby przełącznik świateł był przesunięty z pozycji prawej 0 w pozycję środkową).
Z kolei po przesunięciu przeł. w pozycję środkową, zapalają się światła mijania lub drogowe, a po przesunięciu przeł. w pozycję lewą, oprócz świateł wcześniej wymienionych płynie zasilanie na przekaźnik.
Przekaźnik umieściłem za główką ramy, tam gdzie większość kostek elektrycznych.
Od przekaźnika do lightbara idzie przewód, drugi idzie do + akumulatora przed którym szeregowo włączony jest bezpiecznik. Bezpiecznik znajduje się w puszce, przy innych bezpiecznikach.
Dodatkowo od przekaźnika poprowadzony jest jeszcze przewód pod jakąś śrubę na ramę żeby dawać masę.
Kostka która nas interesuje jest za główką ramy, pod plastikową osłoną po lewej stronie, łączy się z wiązką idącą do przełącznika prawego na kierownicy.
Schemat wycinka instalacji przed przeróbką.

Przeróbka polega na wypięciu z potrójnej kostki instalacja - przełącznik świateł, od strony instalacji motocykla, przewodu środkowego L i prawego L/B.
Środkowy L łączymy przed kostką z R/Y złączką zaciskową do przewodów, natomiast L/B wpinamy z miejsca prawego w środkowe w kostce (po przewodzie L).
Daje nam to tyle, że L odpowiedzialny za postojówki podłączony jest od razu do zasilania R/Y, które uruchamiane jest kluczykiem, a z kolei zasilanie mijania/drogowych L/B "przesunięte" jest pod pozycję wyłącznika na kierownicy, uruchamiającą do tej pory postojówki.
W wolne prawe miejsce w kostce wpinamy przewód do sterowania przekaźnika.
To umożliwia uruchomienie przekaźnika po przesunięciu przełącznika w dotychczasową pozycję świateł mijania/drogowych.


Wszystko działa jak należy, nie potrzebny jest żaden inny przełącznik, dodatkowo nie zapomnisz włączyć świateł i nie jedziesz zupełnie niewidoczny - przynajmniej masz zawsze zapalone postojówki.
Aby była możliwa sygnalizacja wszystkimi światłami trzeba rozebrać lewy przełącznik zespolony 26 na kierownicy - to akurat nie takie trudne, przerwać obwód między wyłącznikiem 27
PASS (od angielskiego pass-przejście) a przełącznikiem 28 HI/LO (od angielskiego high - długie, low - krótkie). Połączenie to jest w środku przełącznika zespolonego.

W to miejsce trzeba wstawić 2 diody:
D1 - dużej mocy, np. prostownicza czy alternatorowa, która jest w stanie puścić 5A na żarówkę długich w przypadku przyciśnięcia PASS
D2 - mała, prąd pewnie poniżej 1A, która puści prąd na sterowanie przekaźnika po przyciśnięciu PASS, podłączone w to samo miejsce gdzie sterowanie przekaźnika .
Dodatkowo z pomiędzy diód należy wyprowadzić przewód, idący w wiązce kabli (w koszulce niestety, przeciągnąć jakoś by trzeba z pół metra przewodu) z przełącznika aż do główki ramy, gdzie są kostki i przekaźnik sterujący light barem.
Dioda D1 uniemożliwia cofanie się prądu w przypadku jazdy tylko na długich, ale bez włączonych lightbarów, bez niej lightbar świeciłby zawsze po włączeniu długich, bo przekaźnik byłby sterowany prądem "uciekającym" z przełącznika 28 pozycja HI (od angielskiego high - długie)
Dioda D2 z kolei uniemożliwia cofanie się prądu od sterowania przekaźnika do włókna żarówki od długich w przypadku, gdy jedziesz na mijania i włączysz light bar. Wtedy prąd sterujący przekaźnikiem szukałby też drogi tędy.
Jest to do zrobienia, ale wymaga , zakupienia diod, zabawy z przeciąganiem kabla itp.
i oprócz w/w czynności, zdjęcia zbiornika (prościzna - odłączenie wężyka z paliwem i odkręcenie 2 śrub), oraz zdjęcia plastikowych osłonek maskujących elektrykę za główką ramy - też 2 śrubki. W sumie zdjęcie tego to 5 minut, a potem zabawa z kablowaniem, lutowaniem w zespole przełączników itp.
Życzę udanych przeróbek

Inne rozwiązanie proponuje PIOTRUŚ patrz załącznik na dole.

Bez względu na sposób wykonania instalacji należy pamiętać, że kabel główny idący od akumulatora powinien być nowy i mieć przekrój 2,5mm kw. Przewody z przekaźnika do lamp wystarczy 1mm kw, a do wyłącznika sterującego przekaźnikiem wystarczy o,75 mm kw. Stosowane zaciski i złącza konektorowe powinny być nowe i ciasne. żadnych luzów. Prawidłowo wykonana instalacja to gwarancja prawidłowej eksploatacji.

WŁĄCZNIK

Do załączania lamp potrzebny jest wyłącznik ( z wyjątkiem sposobu podłączenia Vaaksa)
Przełączników na rynku jest cała masa.. W zależności od zasobności portfela można kupić prosty wyłącznik za 1,5 zł lub kilkaset złotych.

Rozwiązania naszych userów: 1janbo zaproponował takie rozwiązanie, bardzo proste i co najważniejsze tanie i zarazem skuteczne.


bartek_p znalazł taki model wyłącznika, który można łatwo zamontowac i co najwazniejsze da się przełączyć w rękawicy

Propozycja Senia-zastosowanie takiego samego przełącznika jak zastosował 1janbo, tylko zabudowanego w obudowie przełączników motocykla. Ja również wybrałem ten wariant.

propozycja Senia , która i ja zastosowałem.

Kolejna propozycja będąca własną inicjatywą, tym razem PIOTRUSIA


dwa włączniki-jeden do lightbarów, drugi do podświetlenia kierunkowskazów
Maniu_85 zaproponował cos takiego



Wyłączniki z górnej pułki proponowane przez Jeżyka, Ilusiona i to klasa sama w sonie-tylko ta cena



a tak wygląda to cacko na kierownicy gwiazdki Latocha






] ze stajni HD zaproponowany przez jasioC . Wyłacznik wysokiej klasy, jednak za dość rozsądne pieniądze. Ok. 50$ za komplet obudowa plus przełącznik –uwaga jest możliwość zamontowania w jednej obudowie 3 przełączników)plus przesyłka

Srednica jest 1 cal i kupujemy tylko tylko prawą stronę - z powodu mocowania do uchwytu klamki. Z lewej nie ma takiej możliwości. – opis jasioC . Do kupienia http://www.harley-davidso...&bmLocale=en_US


ŻARÓWKI

Lampy najczęściej są wyposażone w żarówkę halogenową 12V H3 55W.. W związku z tym, że motocykle XVS 650 mają zaprojektowany alternator i akumulator bez zapasu ( maksymalnie można wydusić 280 W mocy) użytkownicy montują żarówki o mocy 35W . W motocyklach i nie tylko jak mądrze napisał bartek_p suma mocy wszystkich odbiorników nie może przekroczyć maksymalnej wartości jaką może wytworzyć alternator. . W przypadku przekroczenia prąd będzie pobierany z akumulatora, który w tym czasie nie będzie ładowany i w ostateczności doprowadzimy do jego wyładowania.. 280W, jak w przypadku XVS650 to nie jest dużo, dołożenie odbiornika o poborze mocy 110W wiąże się z ryzykiem, że braknie nam prądu, aczkolwiek koledzy Lokis i Krokodyl twierdzą, że przejechali kupę kilometrów na lightbarach o łącznej mocy 110W i wszystko było OK. XVS 1100 można bez obawy stosować żarówki o mocy 55W. Kolega Jeżyk ma w swojej gwiazdce aż 4 dodatkowe lampy i jego alternator daje radę. Moc jaką może wytworza alternator w XVS 1100 to 350 W, .
Występują również na rynku lampy zasilane żarówką dwuwłóknową H4 55/65 W . Te lampy świecą zarówno światłami drogowymi jak i mijania.. Do ich zastosowania potrzebna jest bardziej skomplikowana instalacja elektryczna jak do lamp zasilanych żarówką jednowłóknową, przełącznik trój pozycyjny włącz-wyłącz-włącz, . Żarówki H4 występują również o mocy 35W/35W

Żarówka H3, bez względu na moc zawsze jest taka sama. wygląda tak



i jest mocowana tak



Żarówką H4





Jest rzeczą oczywistą, że żarówki H3 i H4 nie są ze sobą zamienne. To są całkowicie inne żarówki, mają inne mocowanie i zasilanie.

Należy również pamiętać, że w Polsce obowiązuje barwa światła biała i stosowanie wszelkich żarówek pseudoksenonowych może skończyć się zabraniem dowodu, albo w najlepszym przypadku pouczeniem. Pomijam fakt, że te niebieskawe żarówki kiepsko święcą i efekt jest raczej mizerny.

KOlega gshort proponuje jeszcze bardzo energooszczędne rozwiązanie, a mianowicie żarówki o trzonku H3 w wersji LED




Na bieżące potrzeby pytamy i odpowiadamy w : LIGHTBARY-PYTANIA , w którym można pytać o wszystko, czego brakuje w powyższej pigułce oraz podawać linki do portali aukcyjnych, na zasadzie pomocy doraźnej. Nowy temat byłby sprzątany na bieżąco, więc nie ma mowy o dezaktualizacji linków.

SCHEMAT PIORUSIA.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 500 raz(y) 7.76 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-17, 14:48, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 69
Posty: 2563
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-12-29, 14:17   

Wkłady bez żarówkowe - będące żarówką ze szkłem gładkim i ryflowanym. Są stosowane głownie w produktach Made in USA.

1348188628.jpg
Plik ściągnięto 40888 raz(y) 41.01 KB

1348188628_2.jpg
Plik ściągnięto 40888 raz(y) 12.97 KB

4388d72ee889b86e9a932016e1054f07.jpg
Plik ściągnięto 852 raz(y) 63.03 KB

d1f649a127eae534db9fc180246bd381.jpg
Plik ściągnięto 901 raz(y) 56.62 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2010-12-29, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 14017
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2011-01-30, 18:49   

Do typowego stelaża pod same lampy można zastosować tuleje redukcyjną. Występuje pod nazwą nakrętki Lightbaru. Jest do kupienia http://www.ideamotor.eu/?...a-lightbaru-nl. W ten sposób łatwo zaadoptować stelaż do samych lamp, na stelaż do lamp i kierunkowskazów.
Rozwiązanie takie ma Vaaks i Jaro. Sklep z tymi nakrętkami namierzony i podany przez petersa, za co wielkie podziękowania. Jest to spore ułatwienie dla tych którzy posiadają taki stelaż i chcieliby mieć na nim również kierunkowskazy w jednej linii.

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
jaro 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Posty: 3628
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-01-31, 17:44   

Nie wiem czy fotki czytelne?.
Tak to u mnie wygląda.

014.JPG
Plik ściągnięto 871 raz(y) 483.29 KB

010.JPG
Plik ściągnięto 871 raz(y) 454.24 KB

011.JPG
Plik ściągnięto 860 raz(y) 410.63 KB

008.JPG
Plik ściągnięto 875 raz(y) 425.1 KB

_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
bosman 



Rocznik: 2000
Wiek: 39
Posty: 18
Skąd: Cerekwica
Wysłany: 2011-01-31, 19:54   

Ja mam przełączniki jak w propozycji Senia z tym że zamontowane bezpośrednio na lampach, jak są załączone to działają od razu po włączeniu światła mijania chyba że wyłącze ale każdy oddzielnie
 
 
Peters 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Posty: 2871
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-01-31, 22:18   

Są jeszcze takie adaptery.Można je kupić tutaj albo tutaj
_________________
BMW K 1200 LT


REGULAMIN
 
 
 
jaro 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Posty: 3628
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-02-17, 15:10   

Uchwyt/ stelaż do lightbarów kosztuje około 170- 200 zł, adaptery 70 zł dwie sztuki, co daje razem 250- 270 złotych nie lepiej kupić oryginalne Yamaha za 100$. Wszystko pasuje, w komplecie adaptery uchwyt, specjalne podkładki i śruby po prostu lala tylko przeciągnąć kabelki.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
grzenio 



Rocznik: 2008
Wiek: 44
Posty: 14
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2011-03-31, 21:08   

OK, podaje informacje na temat lightbarów firmy Higway Hawk
Lampy Highway Hawk z dwuwłóknową żarówką 35W wykonane z materiałów (chromowany metal + szkło)





Żarówki;
Symbol: H6H 12V 35/35W P15D-25





Są także żarówki H6M 12V 35/35W P15D-25 z odbłyśnikiem ale nie wiem czy można je stosować w tych lampach


Włącznik izolowany, mocowany do kierownicy calowej jak i metrycznej
- Obsługuje 1 obwód
- Stany przełącznika: włączony/wyłączony
- Wodoszczelny
- Chromowany
- Cena 42zł






Do tego stelaż pod lampy z uchwytem kierunków;


_________________
Wolności smak...
http://www.youtube.com/watch?v=W7UQQjBcF18
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 766
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-04-24, 17:26   

Witam wszystkich autorów.

Myślałem dłuższą chwilę, czy pisać tu, czy też pisać w [Lightbary Pytania], ale zdecydowałem się dać kwestię tu.


Reflektory do barów (z angielska zwane spotlights czy też passing lamps) ma oczywiście w ofercie Yamaha.

Poniżej zdjęcie ze strony Star Motorcycles (dla wszystkich modeli takie same) :






No i tu pojawia się mój problem.

W piątek zorientowałem się że wymiar lamp z oryginalnych light barów Yamahy to 4 i 3/4 cala :wmur:

Natomiast praktycznie cały rynek produkuje jak wspomniane w powyższych postach 4 i 1/2 cala i w takim samym rozmiarze są akcesoryjne wkłady do lamp.






Meritum problemu polega na tym, że mam właśnie takie wkłady i empirycznie przekonałem się o tej różnicy... niby tyko 1/4 cala :evil: czyli aż 1/4 cala.



Proszę o pomysły czy podpowiedzi, jak wydumać jakiś pierścień / nakładkę na nowy wkład, który umożliwił by potem montaż całości w oryginalnym kloszu !


Materiał - aluminium ? stal nierdzewna ?

Jakaś uszczelka ?

Kto to może móc zrobić ?


Dzięki za pomoc !
_________________
 
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 69
Posty: 2563
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-24, 19:22   

Wydaje mi się, że u siebie mam ten problem /muszę sprawdzić wymiary/ rozwiązany - na wkładach mam założone pierścienie dystansowe wykonane z blachy /nie jest to manufaktura/ - tak już było jak kupiłem. Na pewno mam wkłady 4 1/2" i sam wklad jest mniejszy niż średnica obudowy.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 766
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-04-24, 21:01   

vaaks

Będziesz bohaterem ... a to znaczy, że jak się uda skopiować rozwiązanie z Twoich lamp mam dla ciebie 0,5 łąckiej śliwowicy :pokooj:
_________________
 
 
 
WS
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-17, 13:46   

http://www.interlumen.com...650-p-3477.html
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 766
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-07-19, 13:09   

Czytałem temat i czytałem, ale nie znalazłem, więc napiszę jako ciekawą opcję.


Po spędzeniu ostatnio paru chwil na modyfikowaniu Lightbarów w moim Road Star'ze wymyśliłem takie sobie coś, a nasi przyjaciele z Power Choppers potwierdzili wykonalność:



Włącznik / wyłącznik lightbarów

niby nic nowego - ale chodzi o wykorzystanie firmowej instalacji ;) występującej w europejskich wersjach XVS 650 / 1100.


Jedyna inwestycja to zakup bistabilnego przekaźnika warunkowego V12 (30,00 pln)



Przekaźnik jest sterowany impulsem, więc można go podłączyć pod obwód przycisku "błyśnięcia długimi". Dzięki temu pojedynczy impuls krótszy niż 2 sekundy uruchamia przekaźnik i włącza lightbar.

Oprócz niewidocznego gołym okiem włącznika, dostępnego bez zdejmowania ręki z manetki otrzymujemy możliwość błyśnięcia długimi oraz lightbarami w jednym ruchu...


Jeżeli ktoś się uprze... to w wersji V Star można pod sterowanie przekaźnika podłączyć przewody ... od klaksonu :hahaha:


Sam przekaźnik elegancko mieści się w obudowie głównej lampy, tam gdzie wszystkie interesujące nas przewody.

Oczywiście wyłączenie motocykla i zdjęcie napięcia spowoduje rozłączenie przekaźnika, także nie ma problemu przy ponownym uruchamianiu motocykla.



>> o na przykład taki przekaźnik <<



Ja mam taki przekaźnik w swojej maszynie - zostałem posiadaczem montowanego na kierownicę włącznika - ale impulsowego - więc bez przekaźnika nie dało by rady.

No i w trakcie robienia instalacji pojawił się taki banalny pomysł - że do sterowania przekaźnika można przecież wykorzystać dowolny impuls z instalacji :pokooj:


No i to by było tyle. Mam nadzieję że się przyda.
_________________
 
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Posty: 1050
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2011-08-11, 21:52   

patryk_c napisał/a:

>> o na przykład taki przekaźnik <<

a nie powinien byc taki??
>> przekaźnik << , w tym przypadku sterowanie jest "pradem", a nie masa
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Lucash79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 39
Posty: 1268
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-04-13, 20:47   

witek1965 napisał/a:
Lightbary wykorzystuje się jako światła drogowe (długie) motocykla.

u mnie palą się łącznie ze światłami mijania (żarówki H3 35W) a gasną przy zapaleniu długich. Czyli co? Ktoś to do dupy podłączył? Powinny się zapalać razem z długimi?
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Posty: 900
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-04-13, 20:48   

Lucash79, niestety lecz tak....
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
Lucash79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 39
Posty: 1268
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-04-13, 20:56   

Kurczę... nie lubię "dotykać" elektryki, a trzeba będzie poszukać gdzie się wpięli.
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Posty: 900
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-04-13, 21:17   

Masz do przełączenia jeden przewód, musisz tylko dokładnie "iść" po przewodzie od lightbarów i zobaczyć gdzie idzie, powinien iść do przekaźnika, jeżeli ktoś poszedł na łatwiznę i podłączył pod żarówkę w lampie to lipa okrutna.... sprawdzaj i pisz co odkryłeś ;D
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
Lucash79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 39
Posty: 1268
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-04-13, 21:21   

dzięki, jutro poszukam, jak będą kłopoty - będę prosił o pomoc ;D
 
 
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Posty: 900
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-04-13, 21:30   

Nie ma sprawy, oglądaj instalacje i podziel się swoimi spostrzeżeniami na forum ;D
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta