YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja obrotów biegu jałowego
Autor Wiadomość
bartekbociaga 



Rocznik: 1998
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 184
Skąd: Działoszyn
Wysłany: 2008-12-01, 10:39   Regulacja obrotów biegu jałowego

Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe?
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-12-01, 15:35   

Robisz to "na wyczucie" ;)
Jeśli masz zamontowany obrotomierz to masz trochę łatwiej ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
bartekbociaga 



Rocznik: 1998
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 184
Skąd: Działoszyn
Wysłany: 2008-12-01, 16:35   

A mogą być ustawione najniższe jakie sie da?
_________________
Lewa w górę!
 
 
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2008-12-01, 16:55   

Jak bedą tak niskie ze az moto bedzie sie trzęsło i przygasalo to niebedzie to dobre dla silnika...
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-12-03, 16:07   Re: Regulacja obrotów biegu jałowego

Witam,

bartekbociaga napisał/a:
Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe?


To "specjalne" urządzenie to obrotomierz, zainwestuj kilkadziesiąt PLN w jakiś prosty obrotomierz zasilany z 12V z kablem sygnałowym owijanym na przewód WN do świecy. Albo pożycz takowy, albo podjedź na chwilę do byle warsztatu samochodowego czy motocyklowego. Myślę że za użyczenie na 3 minuty nie zedrą z Ciebie. Taki sprzęt przydaje się w garażu do obsługi motocykla.

Nie robimy tego na słuch, dla 650 obroty biegu jałowego to 1150 - 1250 RPM i nie niższe.
Jak najniższe obroty są zabójcze dla układu korbowego silnika...

pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2008-12-03, 19:56   

A dla 1100 ?
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Jacek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 310
Skąd: Zielonka k/W-wy
Wysłany: 2008-12-04, 18:31   

Dla 1100 min 950 max 1050 obr/min
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2008-12-04, 19:46   

Podziękował ;d
 
 
Brat Mniejszy 



Rocznik: 2001
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Bournemouth
Wysłany: 2009-01-25, 15:53   

A jakie obroty dla 125?
 
 
Błażej 


Rocznik: 2000
Wiek: 41
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: Śrem/Dąbrowa
Wysłany: 2010-03-14, 18:30   Obroty biegu jałowego

Mam problem z obrotami jak w temacie. Mianowicie obroty te są zbyt wysokie i nie mogę ich ustawić za pomocą śruby służącej do regulacji. Kręcenie nią nic nie daje. Dopóki silnik jest zimny, a na tyle rozgrzany, żeby wyłączyć sanie jest ok, ale gdy już rozgrzeje się bardziej, samoczynnie wchodzi na wysokie obroty. Objaw towarzyszący to delikatne strzelanie w tłumiki. Podczas jazdy zachowuje się ok. jest dynamiczny, prawidłowo reaguje na ruch manetką. Czy szanowni koledzy i koleżanki mają jakieś pomysły?!
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-03-14, 18:40   

Zerknij na linkę ssania przy gaźnikach czy do końca domyka dźwignie ssania w gaźnikach może dlatego ma wyższe obroty
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-03-14, 18:58   

tez uwazam , ze to ssanie jest winne, gdyz obroty sie nie zmieniaja po rozgrzaniu silnika, za to na ssaniu czym bardziej sie rozgrzewa wchodzi wyzej na obroty. Oczywiscie gdy silnik jest goracy i da sie ssanie ma maxa to zgasnie ale mysle ze to wina niedomknietego do konce ssania
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-03-14, 21:05   

Po dłuższym postoju miałem tak samo linka od ssania się zacinała i obroty nie spadały,ale rozruszałem ją i po kłopocie.
_________________
Dawid Z.
 
 
Błażej 


Rocznik: 2000
Wiek: 41
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: Śrem/Dąbrowa
Wysłany: 2010-03-16, 20:59   

Panowie, prawie mieliście rację ;)
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku ;) Mała regulacja i po bólu.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
 
 
dragya 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 170
Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-04-10, 19:07   

Witam
Mam podobny problem. Przejechałem dzisiaj około 30 km i wszystko było ok po czym po 20 minutach ruszyłem znowu i po 200m silnik zaczął dziwnie pracować i strzelać w tłumiki. Obroty były wysokie na tyle, że po rozpędzeniu się do 50km/h jechałem z tą prędkością na trójce bez trzymania gazu. Po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy obroty wzrastały mocno. Podregulowałem obroty tą śrubką i są niższe ale silnik jakby przebierał i delikatnie strzela co jakiś czas a po dodaniu gazu to praktycznie cały czas. Jakieś pomysły?
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-04-10, 19:15   

Błażej napisał/a:
Panowie, prawie mieliście rację
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku Mała regulacja i po bólu.


To zdradź wszyscy są ciekawi, a poza tym to przyda się innym z tym samym problemem.
_________________
Dawid Z.
 
 
sławo69 



Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 83
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-03-04, 15:27   

Czy wymiana filtra powietrza moze mieć wpływ na obroty biegu jałowego.Po założeniu nowego filtra silnik nie trzyma obrotów i poprostu gaśnie nawet po rozgrzaniu (przejechałem ze dwadzieścia kilometrów).
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2012-03-04, 15:32   

sławo69, przede wszystkim sprawdź, czy poprawnie zamontowałeś filtr? Może gdzieś coś nie dopasowałeś przez nieuwagę? Objaw wygląda na nadmiar powietrza doprowadzanego do mieszanki /lewe powietrze?/ a sama wymiana filtra nie powinna aż tak drastycznie zmienić parametrów pracy silnika.
 
 
sławo69 



Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 83
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-03-04, 21:43   

Sprawdziłem,filtr założony poprawnie ,też pomyślałem,że to nadmiar powietrza i poszedłem tym tropem.Nie dokręcona była obejma na łączeniu filtra z gumą do gażnika,ale dokręcenie nic nie pomogło.Widocznie obroty rozregulowały się podczas innych czynności.Trochę podregulowałem i wydaje się być w porządku.Dzięki za podpowiedż.
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-07-27, 10:56   

Podepnę się. Czy ktoś z Warszawy ma zewnętrzny obrotomierz?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group