Regulacja obrotów biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
bartekbociaga


Rocznik: 1998
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 184 Skąd: Działoszyn
|
Wysłany: 2008-12-01, 10:39 Regulacja obrotów biegu jałowego
|
|
|
Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe? |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
 |
bartekbociaga


Rocznik: 1998
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 184 Skąd: Działoszyn
|
Wysłany: 2008-12-01, 16:35
|
|
|
A mogą być ustawione najniższe jakie sie da? |
_________________ Lewa w górę! |
|
|
|
 |
marian00


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 304 Skąd: Wólka Kosowska
|
Wysłany: 2008-12-01, 16:55
|
|
|
Jak bedą tak niskie ze az moto bedzie sie trzęsło i przygasalo to niebedzie to dobre dla silnika... |
|
|
|
 |
Nobody


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-12-03, 16:07 Re: Regulacja obrotów biegu jałowego
|
|
|
Witam,
bartekbociaga napisał/a: | Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe? |
To "specjalne" urządzenie to obrotomierz, zainwestuj kilkadziesiąt PLN w jakiś prosty obrotomierz zasilany z 12V z kablem sygnałowym owijanym na przewód WN do świecy. Albo pożycz takowy, albo podjedź na chwilę do byle warsztatu samochodowego czy motocyklowego. Myślę że za użyczenie na 3 minuty nie zedrą z Ciebie. Taki sprzęt przydaje się w garażu do obsługi motocykla.
Nie robimy tego na słuch, dla 650 obroty biegu jałowego to 1150 - 1250 RPM i nie niższe.
Jak najniższe obroty są zabójcze dla układu korbowego silnika...
pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2008-12-03, 19:56
|
|
|
A dla 1100 ? |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
Jacek

Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2008-12-04, 18:31
|
|
|
Dla 1100 min 950 max 1050 obr/min |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2008-12-04, 19:46
|
|
|
Podziękował |
|
|
|
 |
Brat Mniejszy


Rocznik: 2001
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2009-01-25, 15:53
|
|
|
A jakie obroty dla 125? |
|
|
|
 |
Błażej

Rocznik: 2000
Wiek: 41 Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: Śrem/Dąbrowa
|
Wysłany: 2010-03-14, 18:30 Obroty biegu jałowego
|
|
|
Mam problem z obrotami jak w temacie. Mianowicie obroty te są zbyt wysokie i nie mogę ich ustawić za pomocą śruby służącej do regulacji. Kręcenie nią nic nie daje. Dopóki silnik jest zimny, a na tyle rozgrzany, żeby wyłączyć sanie jest ok, ale gdy już rozgrzeje się bardziej, samoczynnie wchodzi na wysokie obroty. Objaw towarzyszący to delikatne strzelanie w tłumiki. Podczas jazdy zachowuje się ok. jest dynamiczny, prawidłowo reaguje na ruch manetką. Czy szanowni koledzy i koleżanki mają jakieś pomysły?! |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-03-14, 18:40
|
|
|
Zerknij na linkę ssania przy gaźnikach czy do końca domyka dźwignie ssania w gaźnikach może dlatego ma wyższe obroty |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-03-14, 18:58
|
|
|
tez uwazam , ze to ssanie jest winne, gdyz obroty sie nie zmieniaja po rozgrzaniu silnika, za to na ssaniu czym bardziej sie rozgrzewa wchodzi wyzej na obroty. Oczywiscie gdy silnik jest goracy i da sie ssanie ma maxa to zgasnie ale mysle ze to wina niedomknietego do konce ssania |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2010-03-14, 21:05
|
|
|
Po dłuższym postoju miałem tak samo linka od ssania się zacinała i obroty nie spadały,ale rozruszałem ją i po kłopocie. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
Błażej

Rocznik: 2000
Wiek: 41 Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: Śrem/Dąbrowa
|
Wysłany: 2010-03-16, 20:59
|
|
|
Panowie, prawie mieliście rację
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku Mała regulacja i po bólu.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
dragya

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 170 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2011-04-10, 19:07
|
|
|
Witam
Mam podobny problem. Przejechałem dzisiaj około 30 km i wszystko było ok po czym po 20 minutach ruszyłem znowu i po 200m silnik zaczął dziwnie pracować i strzelać w tłumiki. Obroty były wysokie na tyle, że po rozpędzeniu się do 50km/h jechałem z tą prędkością na trójce bez trzymania gazu. Po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy obroty wzrastały mocno. Podregulowałem obroty tą śrubką i są niższe ale silnik jakby przebierał i delikatnie strzela co jakiś czas a po dodaniu gazu to praktycznie cały czas. Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-10, 19:15
|
|
|
Błażej napisał/a: | Panowie, prawie mieliście rację
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku Mała regulacja i po bólu. |
To zdradź wszyscy są ciekawi, a poza tym to przyda się innym z tym samym problemem. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
sławo69


Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 83 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-03-04, 15:27
|
|
|
Czy wymiana filtra powietrza moze mieć wpływ na obroty biegu jałowego.Po założeniu nowego filtra silnik nie trzyma obrotów i poprostu gaśnie nawet po rozgrzaniu (przejechałem ze dwadzieścia kilometrów). |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2012-03-04, 15:32
|
|
|
sławo69, przede wszystkim sprawdź, czy poprawnie zamontowałeś filtr? Może gdzieś coś nie dopasowałeś przez nieuwagę? Objaw wygląda na nadmiar powietrza doprowadzanego do mieszanki /lewe powietrze?/ a sama wymiana filtra nie powinna aż tak drastycznie zmienić parametrów pracy silnika. |
|
|
|
 |
sławo69


Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 83 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-03-04, 21:43
|
|
|
Sprawdziłem,filtr założony poprawnie ,też pomyślałem,że to nadmiar powietrza i poszedłem tym tropem.Nie dokręcona była obejma na łączeniu filtra z gumą do gażnika,ale dokręcenie nic nie pomogło.Widocznie obroty rozregulowały się podczas innych czynności.Trochę podregulowałem i wydaje się być w porządku.Dzięki za podpowiedż. |
|
|
|
 |
Dzarko


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-07-27, 10:56
|
|
|
Podepnę się. Czy ktoś z Warszawy ma zewnętrzny obrotomierz? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|