YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:30
Rdza na felgach
Autor Wiadomość
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2010-01-20, 22:28   Rdza na felgach

Witam
Mam problem - wyłazi mi rdza na felgach - prawie na całym obwodzie obu kół głównie na wewnętrznej krawędzi felgi. Polerowałem watą stalową - pomogło na pewien czas tyle, że bez zabezpieczenia wiele nie zdziałam i tak będzie wyłazić na nowo. Mogę chromować - żaden problem - pracuję w firmie, która posiada galwanizernię (jeśli ktoś potrzebuje pomocy w tym zakresie to proszę o wiadomość) tylko w tym wypadku chyba czeka mnie zdjęcie wszystkich szprych, a później mogę mieć problem z ich założeniem i centrowaniem - jestem z Bydg może ktoś wie gdzie się udać jeśli okaże się to konieczne? Grubo się nad tym zastanawiam po przeczytaniu postu o pękających szprychach
Myślałem o ponownym polerowaniu watą i zabezpieczeniu jakimś lakierem bezbarwnym ale nie wiem czy to ma sens?
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-08, 09:59   

są zakłady gdzie posiadają centrownice i fachowo centrują koła, tak więc śmiało rozbierz koło pochromuj na nowo , wstępnie załóż szprychy bez naciągania i oddaj do centrowania. Ja oddawałem w Zielone Górze, ale bez problemu powinieneś znaleźć gdzieś w pobliżu Bydgoszczy. Swój zakład znalazłem na allegro wpisując centrowanie.

Niestety u mnie jest ten sam problem co u ciebie. Rdza od wewnątrz. Ja wyczyszczę i zabezpieczę jakimś cortaninem, czy podobnym preparatem
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2010-03-08, 19:19   

Dzięki witek1965 zastanawiałem sie czy ktoś tu kiedyś coś napisze. Ale jak ze szprychami? Podobno trzeba wymienić na nowe - prawda li to? A koszt jaki? Myślę o oryginałach oczywiście, żebym nie skończył jak JanekBo. Proszę o info roll
Aaaaa i u mnie felusie rdzewiają od zewnątrz :ryczy:
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-09, 01:28   

nie wymieniałem szprych. Facet wycentrował i nic nie mówił, żeby coś się miało dziać. Jak mu wspomniałem, żeby ostrożnie podszedł do tematu, ponieważ ponoć te szprychy są słabe i lubią pękać, zdziwił się bardzo------
Cytat:
taaakie grube szprychy ! ?
Jakbyś faktycznie chromował to warto byłoby gdzieś kupić po dwie z każdego rodzaju i pochromować , niech leżą w zapasie. Koszt szprych jest podobny do innych szprych , ktoś pisał, że ponad 4 setki komplet na jedno koło i nie sprzedają na sztuki i tutaj tkwi problem, ale sam nie pytałem w serwisie. poluj na allegro
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Zeo00 



Rocznik: 2002
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-10, 20:46   

Ja ostatnio rozebrałem oba koła, bo miałem zardzewiałe szprychy i nie podobała mi sie farba na piastach.
U mnie to wyglądało tak:
- Rozebrałem koła ze szprych i wszystkiego
- wypolerowałem mechanicznie piastę na tzw. efekt lustra
- sczyściłem rdzę na szlifierce, a potem wpyolerowałem tak jak piastę
- na końcu wypolerowałem obrecz
- oddałem do wycentrowania tam gdzie centrują rowerowe koła
- zwulkanizowałem koła i wyważyłem i nic nie bije, jeździ prosto, po prostu jest git ;D
Jak by ktoś potrzebował pomocy w polerowani aluminium to piszcie, a chętnie postaram się pomóc :)

A oto moje dzieło ;D :

Zdjęcie0221.jpg
Plik ściągnięto 247 raz(y) 699.88 KB

Zdjęcie0231.jpg
Plik ściągnięto 232 raz(y) 716.42 KB

Zdjęcie0233.jpg
Plik ściągnięto 233 raz(y) 682.61 KB

Zdjęcie0207.jpg
Plik ściągnięto 237 raz(y) 706.67 KB

Zdjęcie0200.jpg
Plik ściągnięto 222 raz(y) 553.18 KB

Zdjęcie0210.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 671.41 KB

_________________
Motocykl jest jak Media Markt - Nie dla idiotów!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-11, 01:12   

Zeo00, pięknie to wyszło. Jeśli możesz to śmiało opisuj jak polerowałeś aluminiową piastę. Efekt wyszedł fantastyczny. :brawo: :brawo: :brawo: Widzę już robotę na przyszłą zimę.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-03-11, 21:16   

Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty.
 
 
Zeo00 



Rocznik: 2002
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-11, 22:17   

najpierw papierem ściernym ok 250 potem 600 do uzyskania matowego połysku (dwa dni zabawy ;D ), a na końcu skorzystałem z takiego kompletu z castoramy do polerowania domowego z dwoma rodzajami past ( mniejszej i większej ścieralności) no i trochę cierpliwości przy wiertarce i efekt jest powyższy ;D
Taką samą metodą zrobiłem lagi przednich amortyzatorów
Cytat:
Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty.

Tylko że z tego co mi wiadomo, to lakier z tylko wypolerowanego aluminium będzie odpadał, bo żeby się utrzymał, to trzeba zrobić chemicznie ciekną wartwę utwardzonego aluminium ;/

Zdjęcie0185.jpg
Po lewej po zakończeniu po prawej przed
Plik ściągnięto 254 raz(y) 665.89 KB

Zdjęcie0171.jpg
Po lewej w trakcje (po zabawie papierami) , a po prawej przed
Plik ściągnięto 229 raz(y) 611.63 KB

_________________
Motocykl jest jak Media Markt - Nie dla idiotów!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-12, 01:20   

Czyli metoda tradycyjna. Alufelgi są lakierowane lakierem bezbarwnym (ciutkę innym od samochodowego clearu, twardszy jest)i w zakładach gdzie przeprowadzają renowacje jeżeli jest taka konieczność jak piszesz utwardzenia wierzchniej warstwy to zapewne szło by to tam zrobić. Trzeba rozpytać. Efekt uzyskałeś fantastyczny. :brawo: :brawo: :brawo:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
sly1078 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1355
Skąd: Dragoni - Wrocław
Wysłany: 2010-04-27, 23:52   

MARSINUS, mi lekko rdzewiały felgi to je przeczyściłem pastą autosol i jest ok bo ta pasta czyści rdzę i jednocześnie zabezpiecza

możesz mi powiedzieć jaki jest koszt chromowania bo robię sobie właśnie bagażnik i chciałbym go pochromować
_________________
https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2010-04-28, 11:52   

sly1078 dzięki za info zobacze co mi sie uda zdziałać z autosolem.
Cena chromowania surowego detalu to +/- 8 do 10 pln za dm2.
Rechromowanie (ze zdjęciem starej powłoki chromowej) to jakieś 12-14 pln za dm2.
Musisz zatem znac przybliżoną powierzchnie detalu w dm2 i pomnożyć przez odpowiednia kwote.
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group