Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 09:30		 | 
	
			Rdza na felgach | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 MARSINUS  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 2024  Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-20, 22:28   Rdza na felgach
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Mam problem - wyłazi mi rdza na felgach - prawie na całym obwodzie obu kół głównie na wewnętrznej krawędzi felgi. Polerowałem watą stalową - pomogło na pewien czas tyle, że bez zabezpieczenia wiele nie zdziałam i tak będzie wyłazić na nowo. Mogę chromować - żaden problem - pracuję w firmie, która posiada galwanizernię (jeśli ktoś potrzebuje pomocy w tym zakresie to proszę o wiadomość) tylko w tym wypadku chyba czeka mnie zdjęcie wszystkich szprych, a później mogę mieć problem z ich założeniem i centrowaniem - jestem z Bydg może ktoś wie gdzie się udać jeśli okaże się to konieczne? Grubo się nad tym zastanawiam po przeczytaniu postu o pękających szprychach
 
Myślałem o ponownym polerowaniu watą i zabezpieczeniu jakimś lakierem bezbarwnym ale nie wiem czy to ma sens? | 
             
						
				_________________  "Mądry głupiemu ustępuje 
 
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..." 
 
Jak ja lubię KNŻ     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-08, 09:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               są zakłady gdzie posiadają centrownice i fachowo centrują koła, tak więc śmiało rozbierz koło pochromuj na nowo , wstępnie załóż szprychy bez naciągania i oddaj do centrowania. Ja oddawałem w Zielone Górze, ale bez problemu powinieneś znaleźć gdzieś w pobliżu Bydgoszczy. Swój zakład znalazłem na allegro wpisując centrowanie. 
 
 
Niestety u mnie jest ten sam problem co u ciebie. Rdza od wewnątrz. Ja wyczyszczę i zabezpieczę jakimś cortaninem, czy podobnym preparatem | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARSINUS  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 2024  Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-08, 19:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki witek1965 zastanawiałem sie czy ktoś tu kiedyś coś napisze. Ale jak ze szprychami? Podobno trzeba wymienić na nowe - prawda li to? A koszt jaki? Myślę o oryginałach oczywiście, żebym nie skończył jak JanekBo. Proszę o info roll
 
Aaaaa i u mnie felusie rdzewiają od zewnątrz     | 
             
						
				_________________  "Mądry głupiemu ustępuje 
 
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..." 
 
Jak ja lubię KNŻ     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-09, 01:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie wymieniałem szprych. Facet wycentrował i nic nie mówił, żeby coś się miało dziać. Jak mu wspomniałem, żeby ostrożnie podszedł do tematu, ponieważ ponoć te szprychy są słabe i lubią pękać, zdziwił się bardzo------ 	  | Cytat: | 	 		  taaakie grube szprychy    ? | 	   Jakbyś faktycznie chromował to warto byłoby gdzieś kupić po dwie z każdego rodzaju i pochromować , niech leżą w zapasie. Koszt szprych jest podobny do innych szprych , ktoś pisał, że ponad 4 setki komplet na jedno koło i nie sprzedają na sztuki i tutaj tkwi problem,  ale sam nie pytałem w serwisie. poluj na allegro | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zeo00  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2002 
                  Wiek: 32  Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-10, 20:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja ostatnio rozebrałem oba koła, bo miałem zardzewiałe szprychy i nie podobała mi sie farba na piastach.
 
U mnie to wyglądało tak:
 
- Rozebrałem koła ze szprych i wszystkiego
 
- wypolerowałem mechanicznie piastę na tzw. efekt lustra
 
- sczyściłem rdzę na szlifierce, a potem wpyolerowałem tak jak piastę
 
- na końcu wypolerowałem obrecz
 
- oddałem do wycentrowania tam gdzie centrują rowerowe koła
 
- zwulkanizowałem koła i wyważyłem i nic nie bije, jeździ prosto, po prostu jest git   
 
Jak by ktoś potrzebował pomocy w polerowani aluminium to piszcie, a chętnie postaram się pomóc   
 
 
A oto moje dzieło    :	 
	 
	
	
	
	
		
	
		Zdjęcie0221.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 249 raz(y) 699.88 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie0231.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 234 raz(y) 716.42 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie0233.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 234 raz(y) 682.61 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie0207.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 237 raz(y) 706.67 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie0200.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 225 raz(y) 553.18 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie0210.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 220 raz(y) 671.41 KB | 
	 
	 
	 
	
		
 | 
             
						
				_________________ Motocykl jest jak Media Markt - Nie dla idiotów!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-11, 01:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zeo00, pięknie to wyszło. Jeśli możesz to śmiało opisuj jak polerowałeś aluminiową piastę. Efekt wyszedł fantastyczny.              Widzę już robotę na przyszłą zimę. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 soft  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 55  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-11, 21:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zeo00  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2002 
                  Wiek: 32  Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-11, 22:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               najpierw papierem ściernym ok 250 potem 600 do uzyskania matowego połysku (dwa dni zabawy    ), a na końcu skorzystałem z takiego kompletu z castoramy do polerowania domowego z dwoma rodzajami past ( mniejszej i większej ścieralności) no i trochę cierpliwości przy wiertarce i efekt jest powyższy    
 
Taką samą metodą zrobiłem lagi przednich amortyzatorów
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty. | 	  
 
Tylko że z tego co mi wiadomo, to lakier z tylko wypolerowanego aluminium będzie odpadał, bo żeby się utrzymał, to trzeba zrobić chemicznie ciekną wartwę utwardzonego aluminium   	 
	 
	
	
	
	
		
	
		Zdjęcie0185.jpg Po lewej po zakończeniu po prawej przed | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 255 raz(y) 665.89 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie0171.jpg Po lewej w trakcje (po zabawie papierami) , a po prawej przed | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 230 raz(y) 611.63 KB | 
	 
	 
	 
	
		
 | 
             
						
				_________________ Motocykl jest jak Media Markt - Nie dla idiotów!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-12, 01:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli metoda tradycyjna. Alufelgi są lakierowane lakierem bezbarwnym (ciutkę innym od samochodowego clearu, twardszy jest)i w zakładach gdzie przeprowadzają renowacje jeżeli jest taka konieczność jak piszesz utwardzenia wierzchniej warstwy to zapewne szło by to tam zrobić. Trzeba rozpytać. Efekt uzyskałeś fantastyczny.             | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sly1078  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1372 Skąd: Dragoni - Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-04-27, 22:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MARSINUS,  mi lekko rdzewiały felgi to je przeczyściłem pastą autosol i jest ok  bo ta pasta czyści rdzę i jednocześnie zabezpiecza 
 
 
 możesz mi powiedzieć jaki jest koszt chromowania bo robię sobie właśnie bagażnik i chciałbym go pochromować | 
             
						
				_________________ https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARSINUS  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 2024  Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-04-28, 10:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sly1078 dzięki za info zobacze co mi sie uda zdziałać z autosolem.
 
Cena chromowania surowego detalu to +/-  8 do 10 pln za dm2.
 
Rechromowanie (ze zdjęciem starej powłoki chromowej) to jakieś 12-14 pln za dm2. 
 
Musisz zatem znac przybliżoną powierzchnie detalu w dm2 i pomnożyć przez odpowiednia kwote. | 
             
						
				_________________  "Mądry głupiemu ustępuje 
 
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..." 
 
Jak ja lubię KNŻ     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |