Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 10:30 |
Rdza na felgach |
Autor |
Wiadomość |
MARSINUS
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/17524111154b4cd82201dea.jpg)
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2010-01-20, 22:28 Rdza na felgach
|
|
|
Witam
Mam problem - wyłazi mi rdza na felgach - prawie na całym obwodzie obu kół głównie na wewnętrznej krawędzi felgi. Polerowałem watą stalową - pomogło na pewien czas tyle, że bez zabezpieczenia wiele nie zdziałam i tak będzie wyłazić na nowo. Mogę chromować - żaden problem - pracuję w firmie, która posiada galwanizernię (jeśli ktoś potrzebuje pomocy w tym zakresie to proszę o wiadomość) tylko w tym wypadku chyba czeka mnie zdjęcie wszystkich szprych, a później mogę mieć problem z ich założeniem i centrowaniem - jestem z Bydg może ktoś wie gdzie się udać jeśli okaże się to konieczne? Grubo się nad tym zastanawiam po przeczytaniu postu o pękających szprychach
Myślałem o ponownym polerowaniu watą i zabezpieczeniu jakimś lakierem bezbarwnym ale nie wiem czy to ma sens? |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-08, 09:59
|
|
|
są zakłady gdzie posiadają centrownice i fachowo centrują koła, tak więc śmiało rozbierz koło pochromuj na nowo , wstępnie załóż szprychy bez naciągania i oddaj do centrowania. Ja oddawałem w Zielone Górze, ale bez problemu powinieneś znaleźć gdzieś w pobliżu Bydgoszczy. Swój zakład znalazłem na allegro wpisując centrowanie.
Niestety u mnie jest ten sam problem co u ciebie. Rdza od wewnątrz. Ja wyczyszczę i zabezpieczę jakimś cortaninem, czy podobnym preparatem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MARSINUS
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/17524111154b4cd82201dea.jpg)
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2010-03-08, 19:19
|
|
|
Dzięki witek1965 zastanawiałem sie czy ktoś tu kiedyś coś napisze. Ale jak ze szprychami? Podobno trzeba wymienić na nowe - prawda li to? A koszt jaki? Myślę o oryginałach oczywiście, żebym nie skończył jak JanekBo. Proszę o info roll
Aaaaa i u mnie felusie rdzewiają od zewnątrz |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-09, 01:28
|
|
|
nie wymieniałem szprych. Facet wycentrował i nic nie mówił, żeby coś się miało dziać. Jak mu wspomniałem, żeby ostrożnie podszedł do tematu, ponieważ ponoć te szprychy są słabe i lubią pękać, zdziwił się bardzo------ Cytat: | taaakie grube szprychy ? | Jakbyś faktycznie chromował to warto byłoby gdzieś kupić po dwie z każdego rodzaju i pochromować , niech leżą w zapasie. Koszt szprych jest podobny do innych szprych , ktoś pisał, że ponad 4 setki komplet na jedno koło i nie sprzedają na sztuki i tutaj tkwi problem, ale sam nie pytałem w serwisie. poluj na allegro |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Zeo00
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
![](images/avatars/11181370164ba287550b2ef.jpg)
Rocznik: 2002
Wiek: 31 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-10, 20:46
|
|
|
Ja ostatnio rozebrałem oba koła, bo miałem zardzewiałe szprychy i nie podobała mi sie farba na piastach.
U mnie to wyglądało tak:
- Rozebrałem koła ze szprych i wszystkiego
- wypolerowałem mechanicznie piastę na tzw. efekt lustra
- sczyściłem rdzę na szlifierce, a potem wpyolerowałem tak jak piastę
- na końcu wypolerowałem obrecz
- oddałem do wycentrowania tam gdzie centrują rowerowe koła
- zwulkanizowałem koła i wyważyłem i nic nie bije, jeździ prosto, po prostu jest git
Jak by ktoś potrzebował pomocy w polerowani aluminium to piszcie, a chętnie postaram się pomóc
A oto moje dzieło :
Zdjęcie0221.jpg
|
![](files/thumbs/t_zdjcie0221_163.jpg) |
Plik ściągnięto 247 raz(y) 699.88 KB |
Zdjęcie0231.jpg
|
![](files/thumbs/t_zdjcie0231_124.jpg) |
Plik ściągnięto 232 raz(y) 716.42 KB |
Zdjęcie0233.jpg
|
![](files/thumbs/t_zdjcie0233_713.jpg) |
Plik ściągnięto 233 raz(y) 682.61 KB |
Zdjęcie0207.jpg
|
![](files/thumbs/t_zdjcie0207_160.jpg) |
Plik ściągnięto 237 raz(y) 706.67 KB |
Zdjęcie0200.jpg
|
![](files/thumbs/t_zdjcie0200_109.jpg) |
Plik ściągnięto 222 raz(y) 553.18 KB |
Zdjęcie0210.jpg
|
![](files/thumbs/t_zdjcie0210_181.jpg) |
Plik ściągnięto 220 raz(y) 671.41 KB |
|
_________________ Motocykl jest jak Media Markt - Nie dla idiotów!! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-11, 01:12
|
|
|
Zeo00, pięknie to wyszło. Jeśli możesz to śmiało opisuj jak polerowałeś aluminiową piastę. Efekt wyszedł fantastyczny. Widzę już robotę na przyszłą zimę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
soft
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/11522100594daabc51d9f96.jpg)
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-03-11, 21:16
|
|
|
Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Zeo00
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
![](images/avatars/11181370164ba287550b2ef.jpg)
Rocznik: 2002
Wiek: 31 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-11, 22:17
|
|
|
najpierw papierem ściernym ok 250 potem 600 do uzyskania matowego połysku (dwa dni zabawy ), a na końcu skorzystałem z takiego kompletu z castoramy do polerowania domowego z dwoma rodzajami past ( mniejszej i większej ścieralności) no i trochę cierpliwości przy wiertarce i efekt jest powyższy
Taką samą metodą zrobiłem lagi przednich amortyzatorów
Cytat: | Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty. |
Tylko że z tego co mi wiadomo, to lakier z tylko wypolerowanego aluminium będzie odpadał, bo żeby się utrzymał, to trzeba zrobić chemicznie ciekną wartwę utwardzonego aluminium
Zdjęcie0185.jpg Po lewej po zakończeniu po prawej przed |
![](files/thumbs/t_zdjcie0185_201.jpg) |
Plik ściągnięto 254 raz(y) 665.89 KB |
Zdjęcie0171.jpg Po lewej w trakcje (po zabawie papierami) , a po prawej przed |
![](files/thumbs/t_zdjcie0171_211.jpg) |
Plik ściągnięto 229 raz(y) 611.63 KB |
|
_________________ Motocykl jest jak Media Markt - Nie dla idiotów!! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-12, 01:20
|
|
|
Czyli metoda tradycyjna. Alufelgi są lakierowane lakierem bezbarwnym (ciutkę innym od samochodowego clearu, twardszy jest)i w zakładach gdzie przeprowadzają renowacje jeżeli jest taka konieczność jak piszesz utwardzenia wierzchniej warstwy to zapewne szło by to tam zrobić. Trzeba rozpytać. Efekt uzyskałeś fantastyczny. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sly1078
![Organizator](templates/subSilver/images/ranks/rang-organiz.png)
![](images/avatars/1200709431555a5e006c972.jpg)
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1355 Skąd: Dragoni - Wrocław
|
Wysłany: 2010-04-27, 23:52
|
|
|
MARSINUS, mi lekko rdzewiały felgi to je przeczyściłem pastą autosol i jest ok bo ta pasta czyści rdzę i jednocześnie zabezpiecza
możesz mi powiedzieć jaki jest koszt chromowania bo robię sobie właśnie bagażnik i chciałbym go pochromować |
_________________ https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MARSINUS
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/17524111154b4cd82201dea.jpg)
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2010-04-28, 11:52
|
|
|
sly1078 dzięki za info zobacze co mi sie uda zdziałać z autosolem.
Cena chromowania surowego detalu to +/- 8 do 10 pln za dm2.
Rechromowanie (ze zdjęciem starej powłoki chromowej) to jakieś 12-14 pln za dm2.
Musisz zatem znac przybliżoną powierzchnie detalu w dm2 i pomnożyć przez odpowiednia kwote. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|