| Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:06
 | Jak ściągnąć tylne koło? Demontaż koła | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | fasol52   
  
 Rocznik: 1997
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Cze 2008
 Posty: 10
 Skąd: gdansk-londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-29, 18:31   Jak ściągnąć tylne koło? Demontaż koła |   
 |  
               | 
 |  
               | panowie mam kapcia w tylnej oponie, na razie dopompowuje powietrze, jak wykręcę ośkę, jak oddzielić kolo od napędu? |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-09-06, 13:07, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adun2   
  
  
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lip 2008
 Posty: 541
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-07-02, 11:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proponuję dać do kogoś kto zrobi to fachowo ze względu na kardan. Jeżeli chcesz sam wymieniać to opis demontażu jest w książce "Haynes service and repair manual - Yamaha XVS650and 1100" modele od 1995 do 2005 ale w języku angielskim. Miałem ten sam problem jak zmieniałem oponę tylną bo sie już zjechała. Zastanawiałem się, czy robić samemu czy dać do mechanika i ze względu na braki literaturowe oddałem do mechanika. Potem zakupiłem książkę i zaczynam sam grzebać. Jest to duża pomoc - dużo zdjęć i cenne uwagi.
 Pozdrawiam i zyczę udanej naprawy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | daro1980   
  
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 45
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 34
 Skąd: Ostrów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-08-21, 15:37   Re: jak ściągnąć tylne koło? |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | fasol52 napisał/a: |  	  | panowie mam kapcia w tylnej oponie, na razie dopompowuje powietrze, jak wykręcę ośkę, jak oddzielić kolo od napędu? | 
 
 sprawa banalna .... podnosisz moto do góry ... jeżeli jest to 650 to odkręcasz nakrętkę na śrubie od hamulca w prawej strony moto .... odkręcasz kolo (ośkę) i wysuwasz kolo z całym kardanem do tylu .... montaż odbywa sie w odwrotnej kolejności z tym ze zauważ iż na tylnym wahaczu masz na samym końcu gdzie przychodzi oska takie zagłębienia .... w to wkładasz ośkę kola i celujesz walem kardana a następnie dopychasz kolo do przodu ... resztę powinieneś dać rade ...jak co to pytaj ....
 |  
				| _________________ DragStar 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Długi63   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 62
 Dołączył: 27 Wrz 2008
 Posty: 192
 Skąd: poznański łazarz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-09-28, 10:56   Re: jak ściągnąć tylne koło? |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | daro1980 napisał/a: |  	  | [ 
 jeżeli jest to 650 ....
 | 
 
 ... a jeżeli jest to 1100  ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | daro1980   
  
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 45
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 34
 Skąd: Ostrów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-09-28, 19:26   Re: jak ściągnąć tylne koło? |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Długi63 napisał/a: |  	  |  	  | daro1980 napisał/a: |  	  | [ 
 jeżeli jest to 650 ....
 | 
 
 ... a jeżeli jest to 1100  ?
 | 
 
 na 100% nie jestem pewny ale chyba niema żadnej różnicy jeżeli chodzi o samo mocowanie kola .... trzeba się tylko bliżej przyjrzeć bo tarcza z tylu jest a nie bęben i tu może być mała różnica ...
 |  
				| _________________ DragStar 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robo   
  
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 53
 Dołączył: 19 Sie 2008
 Posty: 50
 Skąd: CHEŁM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-09-29, 12:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | W przypadku DS 1100 jest trochę więcej zachodu z wyjęciem tylnego koła. Może opisze proces w punktach /gdybym coś przeoczył proszę mnie poprawić/:
 1. Podnosimy tył motocykla,
 2. Odkręcamy tłumik /lepszy dostęp do zacisku tylnego hamulca/,
 3. Odkręcamy tylny zacisk,
 4. Odkręcamy śrubę wspornika zacisku,
 5. Okręcamy nakrętkę tylnej osi,
 6. Okręcamy śruby zabezpieczające oś koła /po stronie tarczy hamulcowej/,
 7. Wyciągamy oś koła /Uwaga!!! Na wypadający wspornik zacisku hamulca/,
 8. Odkręcamy 4 śruby mocujące dyfer,
 9. Wyciągamy koło wraz z dyfrem,
 10. Zdejmujemy koło z zabieraka dyfra.
 
 Montaż w odwrotnej kolejności.
 
 Mam nadzieję że się przyda.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Byko   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 29 Kwi 2009
 Posty: 7
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-02, 23:58   Jak odkręcić tylne koło??? |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeczytałem wszystkie posty na temam odkręcenia tylnego koła i mam następujący problem:
 
 Strzelila mi szprycha w tylnym kole chce ją wymienić
 ale za cholere nie moge odkręcić nakrętki w ośce.
 Nie jest ona zapieczona (wygląda dobrze nie widać śladów
 korozji, widać że była kiedyś odkręcana) ale nie moge jej ruszyć.
 Kombinowalem ze 2 godz. złamałem 2 klucze oczkowe,
 i ani drgnie. Nie wiem o co chodzi.
 Wszyscy pisza ze jest to proste ale mi cos nie wychodzi.
 A może jest tam jakieś dodatkowe zabezpieczenie o którym nie wiem.
 Poratujcie koledzy bo szlag mnie jasny trafia, miałem na zlot lecieć a tu lipa
 
   
 Acha i zeby nie bylo, kręcę w dobrą stronę bo sprawdzałem
 (nakręciłem na końcówke  ośki inna nakrętke, bo myslalem ze moze jest tam
 lewy gwint ale jest normalny)
 
 Pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cebula   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 48
 Dołączył: 15 Kwi 2009
 Posty: 217
 Skąd: kątownia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-03, 07:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Byko kluczem oczkowym odkręcasz ? Proponuje, weź raczej nasadowy, jak trzeba to z przedłużką i nie powinno być problemu. Daj znaka jak ci poszło.
 |  
				| _________________ Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Byko   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 29 Kwi 2009
 Posty: 7
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-03, 08:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cebula napisał/a: |  	  | Byko kluczem oczkowym odkręcasz ? Proponuje, weź raczej nasadowy, jak trzeba to z przedłużką i nie powinno być problemu. Daj znaka jak ci poszło.
 | 
 
 Hej,
 kombinowałem z czym sie tylko da zaczolem od oczkowego strzelil jak potraktowalem
 go przedłużką, pożniej nasodowe i ani drgnie az zaczely sie wcinac w srube
 pozniej byl francuz z przedłużką ale nic nie idzie a nakrętka zaczyna wygladac coraz gorzej
 
 Kurde nigdy nie widzialem tak zakręconej nakrętki
 
 A miał być zlocik
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Byko   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 29 Kwi 2009
 Posty: 7
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-04, 13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | grzechu napisał/a: |  	  | pytanie zasadnicze gdzie dany motór się znajduje ? jak w wa-wie to kręce się po mieście więc 601215226
 | 
 
 Dzieki grzechu ale moto mam teraz poza Warszawą
 
 No ale poradzilem sobie, podjechalem do stacji obslugi pojazdów i tam potraktowali
 tą nakrętkę kluczem pneumatycznym. Jednak znajomy mechanik z tej stacji  sam sie dziwil kto to mogl tak zakręcić. Trzeba teraz tylko wymienić nakrętkę bo ta średnio się nadaje do użytku.
 
 Jakby ktoś posiadał to chętnie odkupię
 albo wiecie może gdzie można nabyć nakrętkę do tylnej ośki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-04, 14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Robo napisał/a: |  	  | W przypadku DS 1100 jest trochę więcej zachodu z wyjęciem tylnego koła. Może opisze proces w punktach /gdybym coś przeoczył proszę mnie poprawić/:
 1. Podnosimy tył motocykla,
 2. Odkręcamy tłumik /lepszy dostęp do zacisku tylnego hamulca/,
 3. Odkręcamy tylny zacisk,
 4. Odkręcamy śrubę wspornika zacisku,
 5. Okręcamy nakrętkę tylnej osi,
 6. Okręcamy śruby zabezpieczające oś koła /po stronie tarczy hamulcowej/,
 7. Wyciągamy oś koła /Uwaga!!! Na wypadający wspornik zacisku hamulca/,
 8. Odkręcamy 4 śruby mocujące dyfer,
 9. Wyciągamy koło wraz z dyfrem,
 10. Zdejmujemy koło z zabieraka dyfra.
 
 Montaż w odwrotnej kolejności.
 
 Mam nadzieję że się przyda.
 | 
 
 Trzeba jeszcze poluzować górny tłumik w classicu
 
 A poza tym ten temat już był opisany. Trzeba  scalić  z tematem http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=1846 i wpisać słowa kluczowe, bo inaczej jest nie do znalezienia przez opcję szukaj. Jest jeszcze opisany dokładnie w innym temacie, ale nie pamiętam w jakim.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomero   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2002
 Wiek: 45
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 175
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-26, 12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Robo napisał/a: |  	  | W przypadku DS 1100 jest trochę więcej zachodu z wyjęciem tylnego koła. Może opisze proces w punktach /gdybym coś przeoczył proszę mnie poprawić/:
 1. Podnosimy tył motocykla,
 2. Odkręcamy tłumik /lepszy dostęp do zacisku tylnego hamulca/,
 3. Odkręcamy tylny zacisk,
 4. Odkręcamy śrubę wspornika zacisku,
 5. Okręcamy nakrętkę tylnej osi,
 6. Okręcamy śruby zabezpieczające oś koła /po stronie tarczy hamulcowej/,
 7. Wyciągamy oś koła /Uwaga!!! Na wypadający wspornik zacisku hamulca/,
 8. Odkręcamy 4 śruby mocujące dyfer,
 9. Wyciągamy koło wraz z dyfrem,
 10. Zdejmujemy koło z zabieraka dyfra.
 
 Montaż w odwrotnej kolejności.
 
 Mam nadzieję że się przyda.
 | 
 
 
 W tym tygodniu zabiorę się za to - dzięki temu opisowi będzie znaaaaacznie łatwiej - dziękuję z góry
   |  
				| _________________ Born to be Wilde...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-27, 09:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | W DS1100Classic wyjmuję koło bez ruszania tłumików (prawą sakwę ściągam), poza tym podobnie jak opisał Robo   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-27, 17:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | opis z fotkami jest na forum motocyklistow w dziale drag star |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | romus   
  
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 30 Paź 2009
 Posty: 43
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-07, 06:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Panowie doradzcie, sprawa ma się tak.
 Kupiłem nową opone tylną, a że po znajomości to sam koło ściagłem. Motocykl mam podniesiony do góry, koła mogą się swobodnie obracać. Po wymianie opony i zmontowaniu wszystkiego zapaliłem, wrzyciłem jedynke i gaz, chcąc zobaczyć czy koło równo się obraca.  I lipa
  Widać małe bicie między deklem hamulca z prawej strony  moto, a kołem. To samo z lewej strony moto, szczelina między kardanem, a kołem na oko jest równa, ale podczas obracania widać minimalne ruchy. Nie przypuszczam, żebym coś zmaścił przy montażu, powiedzcie czy to jest normalne(może po prostu musi się uleżeć)? ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
 Opona nowa, wyważona, wszystko oszczyszczone i przesmarowane, luzy nigdzie niewyczuwalne, ośka koła wydaje się być prosta, ogólnie oględziny wzrokowe wskazują, że wszystko mechanicznie jest w najlepszym porządku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-07, 08:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno koło po montażu opony wyważone ? Coś mi ta okazyjna opona "śmierdzi"   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw711   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 55
 Dołączył: 31 Sty 2009
 Posty: 2173
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-07, 08:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź czy opona leży równo na feldze , u mnie w starym sprzęcie kiedyś wulkanizator założył tak oponę że z jednej strony siedziała bardziej , na oponie są takie paski nie wiem jak się to fachowo nazywa , no i twierdził że się ułoży ale nie dałem mu spokoju i poprawił , wtedy dopiero było OK |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-07, 09:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | przyczyn może być wiele: 1. niewycentrowane koło-naciąg szprych sprawdza się okresowo
 2. opona jest uszkodzona lub bardzo długo leżało w nieodpowiedniej pozycji i taki kształt jej się zachował.
 3. koło jest niewyważone.
 
 Zacząłbym od zdjęcia tego koła wstawieniu na wyważarkę, jeżeli widać będzie boczne bicie, to opona do zdjęcia i sprawdzamy felgę, jeżeli ma bicie to centrowanie, jeżeli nie ma opona szajs
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-07, 11:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zastanawiające jest to, że napisał, że koło było wyważone   Nigdy też nie można liczyć, "że się ułoży", ułożone ma być przy montażu, jeśli wykonujący usługę mówi inaczej to coś kręci. A ta opona od tego co "wyważał"?
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-07, 14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | arekw711, byłeś przy montażu opony na felgę i wyważaniu ? jeżeli tak to nie sposób nie zauważyć bicia. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |